Warhammer 40,000: Space Marine 2

Robot
Warhammer 40,000: Space Marine 2

Aldrig förr har en krigshärjad, dystopisk och fördärvad framtid varit så fylld av spelglädje.

#space-marine-2, #warhammer-40000

Releasehästryttare

Spelet ser ut som ett mer färgglatt Gears of war!

Medlem

Kommer köpa det direkt🔥

Medlem

Blev sjukt taggad av recensionen. Blir ett köp längre fram!

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Som jag trodde. Korridorsslakt! behöver inte va dåligt. Men risken finns att man tröttnar efter några timmars upprepning. Plockar upp det i reabacken om nått år.

Skribent
Skrivet av Devan:

Det låter som en korrekt beskrivning! 👍🏻

Skrivet av EpicGoblin:

Kommer köpa det direkt🔥

Då ses vi på slagfältet 💪🏻

Skrivet av Freakon:

Blev sjukt taggad av recensionen. Blir ett köp längre fram!

Roligt att höra! 😁

Skribent
Skrivet av Devan:

Hörde någon beskriva Gear of War 1 som ett "Brunt Warhammer" back in the days. 😅

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så där ja. Förbokning fixad. Gick lös på 538kr till PC via isthereanydeal.
Får väl anses vara överkomligt när priserna på spel skjutit i höjden.

Medlem

Hype! Är så sjukt taggad!

Medlem

Redan förbokat. Älskar online pang pang coop

Medlem

Hur är storyn jämfört med ettan?
Och finns det ett as som Leandros i det här spelet också?

Medlem

"utvecklarna har lyckats med att få till ett storslaget äventyr som passar perfekt för dig som inte vill tänka allt för mycket" -> on brand för Space Marines. ^^

Blessed is the mind too small for doubt.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Varit 40k intresserad i många år. Målat, spelat, läst hela Horus Heresy och massa annat trams i samma universum.

Men alltså 40k som dator/konsol-spel blir ofta inte rätt. (Dawn of War 1-2 undantaget).

Utifrån den gameplay jag sett samt de trailers etc. verkar de hittat väldigt rätt i utseende och karaktärsdesign. Men ack vad det ser generiskt ut. Spring hit, skjut på allt som blinkar, spring vidare. Klassiskt ”pinjata”-upplägg som är roligt i ett par timmar.

Man kunde gjort så mycket mer med ett sådant här spel. Styra fordon, dreadnoughts. Utnyttja de olika typerna av karaktärer. Olika storys i samma kampanj. En där du styr en sorts Space Marine och i en annan där du kanske styr en av typ av Marine med ett gemensamt mål, men med olika egenskaper. För att visa på deras enorma kapacitet.

Men okej, antar att det är en uppvisning i effekter och man när dig på samma personer som gillar Marvelfilmer och liknande upplevelser.

Skulle vilja se mig som kundgrupp, men tyvärr.

signatur

Har spelbranschen som hobby

Geeks Gaming
Skribent
Skrivet av Atilaa:

Hur är storyn jämfört med ettan?
Och finns det ett as som Leandros i det här spelet också?

Gameplaymässigt är det väldigt likt det första spelet, men storyn är mer storslagen med mer bombastiska scener - fast man får visst andrum emellanåt.

Titus har två nya kamrater denna gång och du stöter på fler namngivna karaktärer än i det första spelet, om någon av dem påminner om Leandros får du avgöra själv 🙂

Medlem

Gillar WH40K. Gillar kortare, linjära spel. Förbokat och klart!

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Jag har en helt okej burk att jobba med men var ändå tvungen att gå in i inställningar och justera reglagen för att det skulle rulla på ett tillfredsställande sätt

Vad blev det för upplösning och fps efter du justerat?

Skribent
Skrivet av sealc:

Varit 40k intresserad i många år. Målat, spelat, läst hela Horus Heresy och massa annat trams i samma universum.

Men alltså 40k som dator/konsol-spel blir ofta inte rätt. (Dawn of War 1-2 undantaget).

Utifrån den gameplay jag sett samt de trailers etc. verkar de hittat väldigt rätt i utseende och karaktärsdesign. Men ack vad det ser generiskt ut. Spring hit, skjut på allt som blinkar, spring vidare. Klassiskt ”pinjata”-upplägg som är roligt i ett par timmar.

Man kunde gjort så mycket mer med ett sådant här spel. Styra fordon, dreadnoughts. Utnyttja de olika typerna av karaktärer. Olika storys i samma kampanj. En där du styr en sorts Space Marine och i en annan där du kanske styr en av typ av Marine med ett gemensamt mål, men med olika egenskaper. För att visa på deras enorma kapacitet.

Men okej, antar att det är en uppvisning i effekter och man när dig på samma personer som gillar Marvelfilmer och liknande upplevelser.

Skulle vilja se mig som kundgrupp, men tyvärr.

Som jag tar upp i texten så är detta ett spel med rätt ”gammalt” gameplay (och visst hade man kunnat hoppats/önskat att de varit lite mer innovativa) men det behöver nödvändigtvis vara dåligt om man är beredd på det!

Det här är en riktig old school actionrökare i tjusigt fodral som underhåller gott.

Det drömspel du beskriver kanske vi får uppleva i framtiden om detta blir en succé och utgivarna inser vilken potential franchisen har! 🙂

Medlem

Titus har två nya kamrater denna gång och du stöter på fler namngivna karaktärer än i det första spelet, om någon av dem påminner om Leandros får du avgöra själv 🙂

Fuck Leandros!

Oj oj oj hade glömt att släppet var nära, blir ett köp till julledigheten första spelet håller jag kärt och har glömt allt jag störde mig på så rose tinted glasses på!

Skribent
Skrivet av Bulletblues:

Vad blev det för upplösning och fps efter du justerat?

Jag körde i 2560x1600 med det mesta på ”High”.

Låste frame raten till 60fps med DLSS i performance-läget, ibland ultra performance.

Det funkade för mig, rasade ofta ner från 60fps mot 45-50fps i stridens hetta men det märktes faktiskt inte så mycket. Kan ha att göra med att det är ett tredjepersonsspel 🙂

Förhoppningsvis kommer det uppdateringar som förbättrar flytet ytterligare!

Medlem
Skrivet av Devan:

Gears of War är en cover shooter. Man tar inte cover i Space Marine. Deras enda liknelse är 3rd person shooter. Efter det skiljer de sig bra åt.

Redigerat bort en spoiler // uberpwnage

signatur

I drank what?

Medlem

Som jag tar upp i texten så är detta ett spel med rätt ”gammalt” gameplay (och visst hade man kunnat hoppats/önskat att de varit lite mer innovativa) men det behöver nödvändigtvis vara dåligt om man är beredd på det!

Det här är en riktig old school actionrökare i tjusigt fodral som underhåller gott.

Det drömspel du beskriver kanske vi får uppleva i framtiden om detta blir en succé och utgivarna inser vilken potential franchisen har! 🙂

Förstår det till fullo och din recension beskriver det väldigt bra.

Ja, det hade varit fantastiskt med ett mer grim och varierat trippel-a i 40k!

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem

Såg verkligen fram mot det här efter tidiga trailers. Gav mig på ettan och insåg att jag inte gillade spelstilen så mycket. Just nu känns det som att det innebär att jag ska hålla mig borta från tvåan. Men vrålsnyggt är det.

Medlem

Har förköpt spelet! Jag vet att man inte borde förköpa spel men i detta fallet råder det inget tvivel för mig att det här är ett grymt bra spel! Jag älskar också Warhammer 40K så detta är ett givet köp! Only in death does duty end!!

Skribent
Skrivet av Denper:

Såg verkligen fram mot det här efter tidiga trailers. Gav mig på ettan och insåg att jag inte gillade spelstilen så mycket. Just nu känns det som att det innebär att jag ska hålla mig borta från tvåan. Men vrålsnyggt är det.

Om ettan inte föll dig i smaken kommer nog inte uppföljaren heller att imponera tyvärr. 😕

Skrivet av PixelGamer:

Har förköpt spelet! Jag vet att man inte borde förköpa spel men i detta fallet råder det inget tvivel för mig att det här är ett grymt bra spel! Jag älskar också Warhammer 40K så detta är ett givet köp! Only in death does duty end!!

Jag skulle säga att en 40k-vurmare har mycket att hämta! Framförallt så tycker jag att dom lyckas göra spacemarines precis så övermäktiga som de är enligt all lore. Nu har jag full förståelse för hur en handfull av dem kan vända ett helt krig!

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Håller med! Samma här för brorsan och mig

Medlem
Skrivet av Mirage:

Leandros är med, och är en chaplain. Med det sagt, FUCK LEANDROS.

AVGÅ ALLA!

Medlem
Skribent
Skrivet av Mirage:

Gears of War är en cover shooter. Man tar inte cover i Space Marine. Deras enda liknelse är 3rd person shooter. Efter det skiljer de sig bra åt.

Redigerat bort spoiler // uberpwnage

Oavsett hur asig en karaktär kanske vi ska använda oss av dom praktiska spoilertaggarna? 👀

Medlem
Skrivet av Twicefire:

Håller med! Samma här för brorsan och mig

Va roligt! Hoppas vi stöter på varandra i PvE eller PvP läget under hösten, jag heter Steelviking på Steam

123
Skriv svar