Warhammer 40,000: Space Marine 2
Va roligt! Hoppas vi stöter på varandra i PvE eller PvP läget under hösten, jag heter Steelviking på Steam
Kör på Ps5 dock ^^ , men brorsan och jag kommer helt klart även köra PvP!
Oavsett hur asig en karaktär kanske vi ska använda oss av dom praktiska spoilertaggarna? 👀
Det är en karaktär som är med, det är ingen hemlighet. Det är lite som att använda spoilertag för att inte säga att Thousand Sons är med (fast de synts på en del videos).
I drank what?
Det är en karaktär som är med, det är ingen hemlighet. Det är lite som att använda spoilertag för att inte säga att Thousand Sons är med (fast de synts på en del videos).
Jag väljer att ta det i en spoilertagg i alla fall..
Det må väl vara hänt att du fått reda på det faktumet online, men jag som spelat vet de facto att detta inte avslöjas förrän i den absolut sista scenen innan eftertexterna.
Tycker därför att det är lite onödigt att basunera ut hans medverkan för dem som är intresserad av att ta del av spelet.. 🙂
Om ettan inte föll dig i smaken kommer nog inte uppföljaren heller att imponera tyvärr. 😕
Jag skulle säga att en 40k-vurmare har mycket att hämta! Framförallt så tycker jag att dom lyckas göra spacemarines precis så övermäktiga som de är enligt all lore. Nu har jag full förståelse för hur en handfull av dem kan vända ett helt krig!
Så kul att höra och jag längtar att inta rollen som Adeptus Astartes ! Väldigt bra skriven recension Jonas !
Varför diskuterar du ens det? Är det så jobbigt/farligt att lägga till en spoilertagg?
Kommer Multiplayer testat rejält innan betyget sätts då antar jag? Vill inte köpa ett spel för enbart sp
Det står längst ner i recensionen
Blir säkert ett kul spel om ett år, när de faktiskt gjort klart det, för känns som med det man får just nu, typ 6-10h campaign beroende på hur dålig man är för 800kr.
Billigare om man kör PC men där har det ju inte ens stöd för ultrawide vid launch. Tänk om spelen var färdigutvecklade vid släpp någon gång, gud så fantastiskt det hade varit, istället för att maskera det som vanlig release men det ändå är en annan vanlig early access dynga som behöver minst ett år till under utveckling
Jag väljer att ta det i en spoilertagg i alla fall..
Det må väl vara hänt att du fått reda på det faktumet online, men jag som spelat vet de facto att detta inte avslöjas förrän i den absolut sista scenen innan eftertexterna.
Tycker därför att det är lite onödigt att basunera ut hans medverkan för dem som är intresserad av att ta del av spelet.. 🙂
Gör som Jonas, använd spoilertaggarna.
Bra spel om man gillar pvp. Finns knappt nått att göra som solo spelare tyvärr. Så det går fett bort.
är taggad, lite smått oroad att kampanjen verkar vara dryga 6-7 timmar bara. hoppas att operations och pvp bär resten, för skulle aldrig punga ut fullpris för endast en dags underhållning annars.
Kampanjen håller väl i ungefär 10h och sedan har du coop-kampanjen och multiplayer som jag ännu inte hunnit djupdyka i.
Jag spelade helt själv och hade kul, men det är helt klart en fördel om man har två polare att spela med i PvE och sedan PvP.
Men jag tror personligen att spelet hade tjänat på att ha mer randomiserade PvE-uppdrag likt Helldivers 2. För att spela samma förutbestämda uppdrag om, och om igen tror jag blir tradigt i längden. Det ska dock släppas nya uppdrag gratis med tiden.
Sedan finns det saker att låsa upp till sin marine som säkert tar sin beskärda del av tid om man gillar sånt.
Va roligt! Hoppas vi stöter på varandra i PvE eller PvP läget under hösten, jag heter Steelviking på Steam
Kör på Ps5 dock ^^ , men brorsan och jag kommer helt klart även köra PvP!
Vill gärna ha. Men kan vänta lite om man tar sig igenom det på relativt kort tid. PVP intresserar mig inte och Operations blir väl nice om man har polare att spela med. Är det crossplay? Finns det möjlighet att spela med randoms i PVE läget?
Det ska vara crossplay mellan samtliga plattformar! I operations paras man automatiskt ihop med radnom spelare om man inte spelar offline, vilket verkligen är att föredra då Ai-kompanjonerna inte klarar av de lite mer krävande momenten. Vissa bossliknande situationer hanterar dom inte jättebra, men de funkade bra i kampanjen!
Det här är det enda som är farhågan med spelet, allt annat verkar fantastiskt.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
https://youtu.be/vVLzEpNvfxQ?si=iwtKn-oX6kKOaLTk&t=19
Det här är det enda som är farhågan med spelet, allt annat verkar fantastiskt.
Tar gärna del av farhågan men har inte 20min över just nu, kan du göra en kort sammanfattning så kanske jag kan adressera det också?
Tar gärna del av farhågan men har inte 20min över just nu, kan du göra en kort sammanfattning så kanske jag kan adressera det också?
Han ägnar de första 3 minuterna i klippet åt det, startar precis när han pratar om det. Resten är bara vad han tycker om spelet.
TL;DW
MP har aldrig fungerat.
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Han ägnar de första 3 minuterna i klippet åt det, startar precis när han pratar om det. Resten är bara vad han tycker om spelet.
TL;DW
MP har aldrig fungerat.
Haha, ja 3min har jag nog över - men tack för sammanfattningen ändå! 🙂
Det ska vara crossplay mellan samtliga plattformar! I operations paras man automatiskt ihop med radnom spelare om man inte spelar offline, vilket verkligen är att föredra då Ai-kompanjonerna inte klarar av de lite mer krävande momenten. Vissa bossliknande situationer hanterar dom inte jättebra, men de funkade bra i kampanjen!
Operations om jag har förstått det rätt, är deras W40K version av World War Zs Episodes?
Fast i detta fall så finns det en riktig Kampanj också? För episodes är ju deras Co-op kampanj
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Operations om jag har förstått det rätt, är deras W40K version av World War Zs Episodes?
Fast i detta fall så finns det en riktig Kampanj också? För episodes är ju deras Co-op kampanj
Svårt att jämföra med World War Z då jag inte spelat det, men jag ska förtydliga lite hur der ser ur i wh40ksm2!
I grund och botten har du 3 spellägen: Huvudkampanjen, Operations och Eternal War
Huvudkampanjen kan du spela ensam eller med två vänner.
Operations är en ren co-op-kampanj i PvE. Där spelar du som andra space marines på uppdrag som sker parallellt med Titus uppdrag. Dom samarbetar på distans kan man säga. Här väljer du också klass, går upp i level och låser upp nya rustningsdelar m.m. som också kan användas i Enternal War. I operations har man också perks som gör din karaktär bättre, dessa finns inte i vs multiplayer.
Eternal War är ren multiplayer och innehåller ett antal spellägen och stöd för 6v6 matcher.
Att man inte passade på att skapa ett PvE läge likt det vi har i Warframe tyder på bristande fantasi(även om det hade varit en ’blatant copy pasta’).
Hade sett fram emot att kunna ’grinda’ sig fram planet för planet solsystem efter solsystem.
Synd, får vänta tills nästa rea för att tycka det är värt att ladda ner detta.
Under tiden så fyller Warframe och Helldivers 2 mitt behov av ’horde’ shooters. PvP finns det tyvärr så många andra som är betydligt bättre på så det är inte ens aktuellt när det gäller detta spel.
Köttet vet inga gränser. Mina skills däremot har tydliga ramar.
För er, liksom jag som funderar på att spela detta men vill spela med vänner... ni behöver ta er igenom prologen först. Detta är mot slutet av den, efter det så låses MP upp.
Fick en soft-lock dag 1 med polare i coop, finns ett segment där man ska skydda terminaler en viss tid och hålla swarms med mindre fiender borta med en eldkastare. All ammunition till eldkastaren ligger på marken, men i vårat fall så respawnar inte ammunitionen efter vi dött. så nu har vi slut på ammo och dör på 5 sekunder varje checkpoint reload. kul.
Vet inte ifall detta är intended behaviour på svåraste svårighetsgraden eller ifall det buggats.
Svårt att jämföra med World War Z då jag inte spelat det, men jag ska förtydliga lite hur der ser ur i wh40ksm2!
I grund och botten har du 3 spellägen: Huvudkampanjen, Operations och Eternal War
Huvudkampanjen kan du spela ensam eller med två vänner.
Operations är en ren co-op-kampanj i PvE. Där spelar du som andra space marines på uppdrag som sker parallellt med Titus uppdrag. Dom samarbetar på distans kan man säga. Här väljer du också klass, går upp i level och låser upp nya rustningsdelar m.m. som också kan användas i Enternal War. I operations har man också perks som gör din karaktär bättre, dessa finns inte i vs multiplayer.
Eternal War är ren multiplayer och innehåller ett antal spellägen och stöd för 6v6 matcher.
Glömde säga tack för det utförliga svaret och recensionen. Uppskattas 😊
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance