Precis släppt vårt egna spel Next of Kin till Nintendo Switch!

Medlem
Precis släppt vårt egna spel Next of Kin till Nintendo Switch!

Hej communityn,

Det är så att jag och min vän har under året jobbat på ett spel som vi släppte till Steam 29 augusti 2024. (Finns alltså att testa på för runt 20 kr för den som vill redan idag)
Vårt stora mål med spelet var att kunna släppa det till Nintendo Switch och efter många om och men så är det nu officiellt att det släpps på eShopen 12 september.

Next of Kin är ett kort storydrivet spel som är tänkt att det ska gå att spela ut på 1-2 sittningar, runt två timmar.

Vi hoppas att ni är intresserade av att testa på det och hör av er här om ni har några funderingar. Det finns både recensioner och gameplay lite här och var till Steam-versionen om man är nyfiken.

Lägger även in trailern här nedanför:

Hälsningar,
Jakob
Spelkväll Games

Medlem

Ooh, det här såg trevligt ut! Får kika in det så fort jag får chansen. Grymt jobbat!

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Varför är det pegi16? Är det mycket våld och död i spelet?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför är det pegi16? Är det mycket våld och död i spelet?

Utan att spoila för mycket så är det psykisk ohälsa och lite tunga ämnen som tas upp i spelet.

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Ooh, det här såg trevligt ut! Får kika in det så fort jag får chansen. Grymt jobbat!

Tack så mycket! Missade att skriva att det finns textat på både Svenska och Engelska och kommer kosta ca 20 kr på eShopen!

Medlem
Skrivet av Spelkväll:

Tack så mycket! Missade att skriva att det finns textat på både Svenska och Engelska och kommer kosta ca 20 kr på eShopen!

För det priset vågar en ju testa Kul att ni gjort detta, låter spännande med de ämnen ni tar er an också! Mycket spännande!

Medlem
Skrivet av Spelkväll:

Utan att spoila för mycket så är det psykisk ohälsa och lite tunga ämnen som tas upp i spelet.

Vem bestämde att ni måste ha 16, har ni en förläggare? Jag jobbar med spel själv, så det är intressant att veta det där om åldersbegränsningen.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vem bestämde att ni måste ha 16, har ni en förläggare? Jag jobbar med spel själv, så det är intressant att veta det där om åldersbegränsningen.

I USA är det väl ESRB som bedömer vad ett spel ska ha för åldersklassificering och i Europa är det PEGI som sköter den biten.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Eftersom spelet innehåller referenser till självmord och psykisk ohälsa så blev det helt enkelt Pegi16, ingenting vi själva valde!

Jag rekommenderar verkligen det här spelet och det är som ämnat för Switch! Jag är också med i spelet 😍 Här är min recension:

Next of Kin är Spelkväll Games första spel och vilken debut det är! Storyn är väldigt välskriven och genomtänkt och träffar en på ett personligt plan. Jag är inte van vid en story i ett spel som är så känslosam och personlig. Spelet balanserar verkligen allvarliga teman och humor på ett perfekt sätt. Det finns mycket humor i spelet men det tar aldrig över eller tar bort den allvarliga tonen i spelet. Världen och grafiken är otroligt snygg och dialogerna är väldigt välskrivna. Musiken är fantastisk och den passar så bra och sätter verkligen tonen för spelet (soundtracket finns också på Steam att ladda ned). Roliga easter eggs och prestationer och spelet är lagom klurigt. Det har en perfekt längd på mellan en och två timmar så man kan lätt spela igenom det på en sittning. Jag spelade det på svenska vilket är ganska ovanligt för ett spel men väldigt coolt och översättningarna till svenska blir roliga ibland.

Det här är ett spel jag tror att man ska spela igenom minst två gånger och nästa gång ska jag spela det på engelska och med handkontroll för att testa hur det är då. Det är väldigt tänkvärt och jag tror att man kan märka saker och se det på ett annat sätt om man spelar igenom det igen. Otroligt att det är skapat på bara cirka åtta månader på deras fritid. Det är grymt imponerande! Eftersom jag har följt Spelkväll sedan starten för fem år sedan så betyder Next of Kin också extra mycket för mig. Det finns referenser som man bara märker om man har följt de. Med den här debuten så är jag extremt spänd på Spelkväll Games kommande spel! Det här ska de vara väldigt stolta över! Med en prislapp på runt 23 kr så är det ett givet köp och väldigt värt pengarna.

Är också väldigt stolt över att få vara en karaktär i spelet och att ha fått varit speltestare! 😍

Story: 9/10
Grafik: 9/10
Musik: 9/10
Dialoger: 9/10
Spelvärld: 8/10
Karaktärer: 9/10
Animationer: 9/10
Omslag: 9/10

Betyg 9/10

Medlem
Skrivet av ChristianOlsson:

Jag rekommenderar verkligen det här spelet och det är som ämnat för Switch! Jag är också med i spelet 😍 Här är min recension:

Next of Kin är Spelkväll Games första spel och vilken debut det är! Storyn är väldigt välskriven och genomtänkt och träffar en på ett personligt plan. Jag är inte van vid en story i ett spel som är så känslosam och personlig. Spelet balanserar verkligen allvarliga teman och humor på ett perfekt sätt. Det finns mycket humor i spelet men det tar aldrig över eller tar bort den allvarliga tonen i spelet. Världen och grafiken är otroligt snygg och dialogerna är väldigt välskrivna. Musiken är fantastisk och den passar så bra och sätter verkligen tonen för spelet (soundtracket finns också på Steam att ladda ned). Roliga easter eggs och prestationer och spelet är lagom klurigt. Det har en perfekt längd på mellan en och två timmar så man kan lätt spela igenom det på en sittning. Jag spelade det på svenska vilket är ganska ovanligt för ett spel men väldigt coolt och översättningarna till svenska blir roliga ibland.

Det här är ett spel jag tror att man ska spela igenom minst två gånger och nästa gång ska jag spela det på engelska och med handkontroll för att testa hur det är då. Det är väldigt tänkvärt och jag tror att man kan märka saker och se det på ett annat sätt om man spelar igenom det igen. Otroligt att det är skapat på bara cirka åtta månader på deras fritid. Det är grymt imponerande! Eftersom jag har följt Spelkväll sedan starten för fem år sedan så betyder Next of Kin också extra mycket för mig. Det finns referenser som man bara märker om man har följt de. Med den här debuten så är jag extremt spänd på Spelkväll Games kommande spel! Det här ska de vara väldigt stolta över! Med en prislapp på runt 23 kr så är det ett givet köp och väldigt värt pengarna.

Är också väldigt stolt över att få vara en karaktär i spelet och att ha fått varit speltestare! 😍

Story: 9/10
Grafik: 9/10
Musik: 9/10
Dialoger: 9/10
Spelvärld: 8/10
Karaktärer: 9/10
Animationer: 9/10
Omslag: 9/10

Betyg 9/10

Tack så jättemycket för en fin recension! Väldigt rolig läsning 😃🔥

Fragtjuv

Ser väldigt mysigt ut så jag tror jag slår till på Steam.

signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Ser väldigt mysigt ut så jag tror jag slår till på Steam.

Va kul att höra! Du får gärna höra av dig vad du tyckte om spelet sen!

Skrivet av Spelkväll:

Tack så jättemycket för en fin recension! Väldigt rolig läsning 😃🔥

Kul! Tack så mycket 😍

Medlem

Ser ut att vara ett perfekt spel att köra en kväll efter jobbet! Kommer bli ett köp på Steam

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Ser ut att vara ett perfekt spel att köra en kväll efter jobbet! Kommer bli ett köp på Steam

Fasiken vad kul att höra!!
Du får gärna höra av dig vad du tycker sen

Medlem

Rekommenderar spelet varmt! Storyn är bra och trevlig längd på spelet. Igenomspelat på en men betydande genomspelning. Snyggt jobbat, Jakob & Co!

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Ska absolut testa det! Men Switch eller pc, hmm ... 🤔

Det ser ut som ett RPG Maker-spel, stämmer det?

Medlem

Ledig från jobbet idag, så fixade en kopp kaffe och satte mig ner för att spela detta nu på morgonen.
Och.....WOW!
Vet inte riktigt var jag ska börja faktiskt. Allt var verkligen en ren fröjd.
Satt som klistrad under den 1.5 timmen det tog att spela klart, och ville bara få reda på mer.

Musiken....ja den var bara helt otrolig. Passade så galet bra där den användes.
Storyn var riktigt bra, kan väl säga att jag inte riktigt var beredd på allt!
Var mysigt på något sätt att bara gå runt i byn och leta efter saker, svårt att förklara.

Nej detta är något jag verkligen kan rekommendera, och för typ 20-25 spänn? Ja det är värt varenda krona.
Kommer garanterat att hålla koll efter mer från er @Spelkväll !

PS Kommer att köras igenom igen bara för att se om det är något man missat!

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Ledig från jobbet idag, så fixade en kopp kaffe och satte mig ner för att spela detta nu på morgonen.
Och.....WOW!
Vet inte riktigt var jag ska börja faktiskt. Allt var verkligen en ren fröjd.
Satt som klistrad under den 1.5 timmen det tog att spela klart, och ville bara få reda på mer.

Musiken....ja den var bara helt otrolig. Passade så galet bra där den användes.
Storyn var riktigt bra, kan väl säga att jag inte riktigt var beredd på allt!
Var mysigt på något sätt att bara gå runt i byn och leta efter saker, svårt att förklara.

Nej detta är något jag verkligen kan rekommendera, och för typ 20-25 spänn? Ja det är värt varenda krona.
Kommer garanterat att hålla koll efter mer från er @Spelkväll !

PS Kommer att köras igenom igen bara för att se om det är något man missat!

Tusen tack, vilka fina ord!

Kul att du gillade spelet såpass mycket. Storyn är ju väldigt viktig och det är den som vi lagt krut på, så vi blir så glada att du gillade det!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ska absolut testa det! Men Switch eller pc, hmm ... 🤔

Det ser ut som ett RPG Maker-spel, stämmer det?

Kul att höra!

Det är gjort i Unity!

Medlem

Kul! Sånt här vill man ju uppmuntra, jag köper och spelar på releasedag för Switch

signatur

no remorse

Skrivet av Spelkväll:

Kul att höra!

Det är gjort i Unity!

OK, spännande! Blir att testa till Switch med i höst. Har ni nåt nytt spel på gång efter detta?

Medlem

OK, spännande! Blir att testa till Switch med i höst. Har ni nåt nytt spel på gång efter detta?

Kul!
Tanken är att göra något mer spel, vi vill först se hur det här tas emot och se vad vi kan göra annorlunda/fortsätta med till nästa gång.
Men det är helt klart tanken att göra ett till spel!

Medlem

Kul! Lagt de i wishlist'en på Switch, kommer prova 👍

Skrivet av Spelkväll:

Kul!
Tanken är att göra något mer spel, vi vill först se hur det här tas emot och se vad vi kan göra annorlunda/fortsätta med till nästa gång.
Men det är helt klart tanken att göra ett till spel!

OK, gillar stämningen från trailern så det verkar lovande. Det finns alldeles för få spel man kan dra igenom på en kväll eller två, så jag gillar definitivt upplägget.

Medlem
Skrivet av MartaaN:

Kul! Lagt de i wishlist'en på Switch, kommer prova 👍

Kul! Ser framemot att höra vad du tycker 😃

Medlem

OK, gillar stämningen från trailern så det verkar lovande. Det finns alldeles för få spel man kan dra igenom på en kväll eller två, så jag gillar definitivt upplägget.

Ja precis, lite det som va tanken och kommer vara med framtida spel! 😃

Medlem

Bara 2 dagar kvar!! 🥳🥳

Medlem
Skrivet av ss65:

Bara 2 dagar kvar!! 🥳🥳

Yesbox! Ska bli riktigt spännande med en Switch-release!😃

12
Skriv svar