Star Wars Outlaws-utvecklare "lite besviken" över betygen
Grejen med recensioner nuförtiden är att man verkar vara tvungen att hitta en likasinnad recensent eller två och hålla sig till dessa, vilket så klart varierar.
Såhär har det ju alltid varit. Och det gäller inte bara spel, utan även film och musik.
Jag är inte besviken på spelet, men sedan hade jag inga förväntningar heller.
Jag har kul i spelet och gillar att utforska världen, och jag har inte haft några problem med buggar heller.
Det var lite tweakande med inställningarna i början men annars har det flyter på utan problem för mig.
Så jag har kul i spelet och har det dära suget att spela mer, har väl ca 12-13 timmar spelat so far, är fortfarande på första planeten och jag gillar hur jag får den dära Star Wars feelingen.
Spelar på PC.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Åh, hååå...
Alltså... Massive gör ett Standard-Ubisoft spel med collectathon, tomma ytor och buggar. Mer begränsat än valfritt allt sämre Assassin's Creed & Far Cry. "Varför får vi inte bättre betyg?"... Skit samma med "woke", spelet är helt enkelt inget speciellt.
Men vi har inte direkt varit bortskämda med "bra" solo (See what I did there?) Star Wars-spel, så man trodde kanske man kunde rida på Fallen Jedi/Jedi Survivor-vågen? Knö ut ett single-player på marknaden och bli hyllade. Standard effort, standard grade.
Egen erfarenhet:
Bra saker:
1.)Karaktären är intressant
2.) Nix är gullig och rolig följeslagare
3.) Grafiken är rätt bra
4.) Musiken är fantastisk enligt mig
5.) Bra röstskådespeleri
Dåliga saker:
1.) Combat känns urtrist
2.) Stealth moves ser urlöjligt ut när man slår ner fiender
3.) Uppdragen är inte direkt världens roligaste
4.) Inte direkt roliga utforskningsmöjligheter
5.) Speedern är urtrist tycker nästan roligare springa utan
6.) Antagonisten är mehä
7.) Storyn är inget speciellt
Har ubisoft+ för testa en månad skulle aldrig betalt 800kr för spelet
Betyg:
5/10
Att det här spelet skulle vara full av buggar förutspådde jag efter andra trailern jag såg som såg mycket fulare ut än första trailern.
Men i det stora hela tycker inte jag att någonting ser roligt ut och då är det inte avsaknaden av lasersvärd som är problemet.
De borde komma med ett äventyr mer likt Kyle Katarn med möjlighet för både FPS mode och third person view och väl utvecklade kartor som inte är open World.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Kan de inte åtminstone sätta en timer på respawn till åtminstone 15h IRL-speltid innan det respawnar fiender. Så trött på sånt här i spel.
Detta är samma problem som jag har med Assassins Creed spelen där man rensar ett område och när man går tillbaka till det för ett annat uppdrag så är samma fiender återuppstådda.
Jag gillar spelet hyfsat men det finns saker som de kunde ha utvecklat mer.
Så som:
1. Bättre stealth med fler takedowns och möjligheten att gömma fiendelik så att de andra inte larmar om det.
2. Respawns av fiender precis som andra ubisoft spel framför allt Assassins Creed så spawnas fiender om i ett rensat område så du måste göra om allt, även om du har sparat och laddar in så är fienderna tillbaka även vid autosave.
3. Du har bara din pistol blaster som vapen, andra vapen som du hittar kan du inte ta med dig och spara på och om du klättrar upp för en liten kant så släpper karaktären vapnet.
4. Möjligheten att spara när du är inne i fiendeområde så att om du fuckar upp den dåliga stealthen så kan du bara gå tillbaka en lite bit istället för att göra om hela området.
Jag är riktigt nöjd med spelet, fick ut strax över 20timmar vilket kändes helt perfekt. Inte stött på några buggar alls under tiden. Combat och stensöta känns precis som i andra liknade spel, så förstår verkligen inte den kritiken.
Det gör ju absolut inget nytt, men det känner jag knappt att något större spel gör längre, så den förväntningar ha jag aldrig längre heller. En solklar 4/5.