Hogwarts Legacy 2 blir en stor prioritet, säger Warner

Robot
Hogwarts Legacy 2 blir en stor prioritet, säger Warner

Hoppas det blir en värdig uppföljning till det mästerliga Quidditch-spelet. 💯🌈👏

Medlem

Ettan var meh, hoppas tvån blir bättre.

Medlem

Snälla gör spelet live-service.
Det skulle vara så underbart att se WB göra en klassisk double down och anklaga fansen för att intäkterna inte är tillräckliga.

Medlem

Första spelet ett av de bästa jag spelat, I klass med witcher 3 så hoppas tvåan blir minst lika grymt!

signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:

Första spelet ett av de bästa jag spelat, I klass med witcher 3 så hoppas tvåan blir minst lika grymt!

I klass med Witcher 3??

Medlem
Medlem

Jag undrar var Legacy 2 ska utspela sig någonstans. Förutom att spela ettans kampanj och alla sidequests la jag ned ganska mycket tid på att utforska slottet med min field guide. Jag tyckte det var riktigt kul att lösa pussel och hitta artefakter och så, men jag tror att själva grejen kom mycket från att allt var outforskat. Vet inte riktigt hur de ska klå den där känslan i en uppföljare.

De enda intressanta platserna att utforska var ju dessutom bara Hogwarts och Hogsmeade

Medlem

Gillade första spelet och ser fram emot ett andra. Tyckte dock det var lite för mycket sido saker i världen ala "ubisoft" style. Hade gillat om de var mindre av det och en större kampanj.

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Jag undrar var Legacy 2 ska utspela sig någonstans. Förutom att spela ettans kampanj och alla sidequests la jag ned ganska mycket tid på att utforska slottet med min field guide. Jag tyckte det var riktigt kul att lösa pussel och hitta artefakter och så, men jag tror att själva grejen kom mycket från att allt var outforskat. Vet inte riktigt hur de ska klå den där känslan i en uppföljare.

De enda intressanta platserna att utforska var ju dessutom bara Hogwarts och Hogsmeade

Jag skulle gärna se att man utforskar fler platser än bara Hogwarts med (onödigt stor) omnejd. Finns så sjukt mycket man skulle kunna hitta på i HP-universumet om man bara har viljan och kreativiteten, men när spelen har "Hogwarts" i titeln så behöver man väl ha nån form av bas där iaf.

När det gäller själva skolan så hade de gärna fått ha lite mer djup i själva skolgången och lärandet. Det var en förvånansvärt liten del av spelet imo, ett par-tre lektioner insprängda mellan all goblinslakt.

Sen får uppföljaren gärna ha en story som inte suger.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av FortuN:

Vi måste spelat väldigt olika spel. Witcher 3 har fantastiska side quests och en hyffsat levande värld, något legacy totalt saknar med sina otroligt enformiga sidoaktiviteter. Med det sagt ett helt okej spel som var mysigt att spela igenom.

Medlem
Skrivet av landahl:

I klass med Witcher 3??

Japp, båda hade sina fördelar och nackdelar så för mig går det hyfsat jämt ut i spel som jag gillat

signatur

The King is Back

Medlem

Inte värt att förvänta sig för mycket, ni ser när en förläggare säger så, eftersom det sålde så sjukt bra, så undersöker de säkert vad de kan göra för andra sätt att tjäna pengar på i nya spelet.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Arzei:

Jag skulle gärna se att man utforskar fler platser än bara Hogwarts med (onödigt stor) omnejd. Finns så sjukt mycket man skulle kunna hitta på i HP-universumet om man bara har viljan och kreativiteten, men när spelen har "Hogwarts" i titeln så behöver man väl ha nån form av bas där iaf.

När det gäller själva skolan så hade de gärna fått ha lite mer djup i själva skolgången och lärandet. Det var en förvånansvärt liten del av spelet imo, ett par-tre lektioner insprängda mellan all goblinslakt.

Sen får uppföljaren gärna ha en story som inte suger.

Utvecklad skolgång hade varit kul. Lite som Rockstars Bully med lektioner och tider som måste passas. Det hade fungerat utmärkt i denna miljö.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Utvecklad skolgång hade varit kul. Lite som Rockstars Bully med lektioner och tider som måste passas. Det hade fungerat utmärkt i denna miljö.

Detta!
Precis vad jag tycker också. Skolan kändes bara som en kuliss i första spelet.

1
Skriv svar