Fragzone-fredag – De bästa Playstation-spelen

ARGH! Artikelbilden är mardrömsmaterial!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Infamous och Sly Cooper är två exempel på två godbitar som nästan känns brottsligt bortglömda. Dessutom råkar de vara utvecklade av samma studio.
Nästan synd att Ghost of Tsushima blev en sån succé, men facklan för tidigare nämna serier borde definitivt lämnas vidare för allas bästa 🙏🏻
Svårt att säga favoriter. Playstation har varit en del av ens liv i många år.
Senaste generationerna är det dock dalat rejält då Playstation och xbox inte erbjuder nått unikt imo.
Det är bara "dumburkar" som spelar "samma" spel.
Nintendo är den enda "riktiga konsolen" som gör specialanpassad hård och mjukvara.
Svårt att säga favoriter. Playstation har varit en del av ens liv i många år.
Senaste generationerna är det dock dalat rejält då Playstation och xbox inte erbjuder nått unikt imo.
Det är bara "dumburkar" som spelar "samma" spel.
Nintendo är den enda "riktiga konsolen" som gör specialanpassad hård och mjukvara.
"NiNTenDo GoOd, plAYsTatiOn BaD!"

Precis vad alla här vill höra i en tråd där vi skall prata om Playstation spel...
Väldigt svårt att säga 3 definitiva favoriter. ;/
Nu har jag inte ägt en Playstation sedan PS2, men 3 spel(serier) från den eran som är högt på favoritlistan är:
Metal Gear Solid
Silent Hill
Resident Evil
Finns så jäkla mycket bra från den tiden. Devil May Cry, ICO, Shadow Of The Colossus, Syphon Filter, Crash Bandicoot, Spyro The Dragon, Tekken, Tony Hawks Pro Skater , SoulCalibur osv.
The more I practice, the luckier I get.
"NiNTenDo GoOd, plAYsTatiOn BaD!"
https://pbs.twimg.com/media/Dzn_A8IWoAIrzb9.jpg:large
Precis vad alla här vill höra i en tråd där vi skall prata om Playstation spel...
Sa ju att det var svårt att välja spel och playstation har följt en genom livet.
det andra var bara övrig info varför jag tycker det dalat, varför playstation inte är intressant längre. sen drog jag ett exempel om varför och jämförde med Nintendo.
1. The Last of Us
2. Uncharted 2
3. Tearaway
Sedan finns det förstås massor fler, men Tomb Raider och Resident Evil som hade platsat på listan spelade jag på Saturn, Silent Hill 2 lirade jag på Xbox så jag relaterar inte till PlayStation i dessa fall. Detroit: Become Human förtjänar att nämnas också.