Shadow of the erdtree är för svårt solo
Jag behöver tips.
Shadow of the erdtree är alldeles för svårt när man kör solo. Det känns som hela DLCn är uppbyggd runt att man ska använda summons.
Jag vill inte googla efter cheese sätt att spöa en boss och jag vill inte googla upp någon "ultimate kill boss on 1 hit" build heller.
Jag är inte något proffs så jag begriper att jag borde git good.
Men jag har klarat alla soulsspelen själv och jag klarade Elden ring själv.
Missar jag nått speciellt? Eller är DLCn uppbyggd runt summons och bara för mig att acceptera det?
Jag är på messmer nu och har varit nära att spöa honom, men jag har tappat glädjen i att nöta mer 😂
Elden Ring har alltid varit byggt för att använda Spirit Ashes iallafall. Summons är väl mer ett extra hjälpmedel. Men visst finns det nog en tanke att man ska använda summons också där det finns tillgängligt.
Med det sagt så körde jag personligen utan summons eller ashes, så nog går det alltid.
Känner du dig helt fast är min rekommendation att leta efter fler Scadutree Fragments. Sen om du sitter helt fast även efter det så testa på nya builds och vapen.
The more I practice, the luckier I get.
Elden Ring har alltid varit byggt för att använda Spirit Ashes iallafall. Summons är väl mer ett extra hjälpmedel. Men visst finns det nog en tanke att man ska använda summons också där det finns tillgängligt.
Med det sagt så körde jag personligen utan summons eller ashes, så nog går det alltid.
Känner du dig helt fast är min rekommendation att leta efter fler Scadutree Fragments. Sen om du sitter helt fast även efter det så testa på nya builds och vapen.
Jag räknar spirit ashes som summons😊
Så du klarade DLCn utan allt sånt alltså. Jag får försöka git good eller acceptera att DLCn är det första jag inte klarade helt solo😂
Grinda mer Scadutree Fragments eller git gud. Eller båda.
Jo jag vet ju att det finns folk som klarar det hitless 😂
Så jag behöver nog git gud😁
Hur ligger du till med scadutree lvl? För dlcn är uppbyggt lite runt att hitta dessa för hålla en jämn scaling
Minns inte vad jag har typ10-12 kanske. Men jag har iof ett par ställen kvar jag kan springa runt på, så jag kanske kan öka den😊
Håller med att det var förjävla svårt men jag använder klonen så ofta jag får men sällan tillkallade jag en annan spelare men behövde skamligen göra det ett fåtal gånger men det var inte utan sina försök.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi