Scalpers försöker sälja och tjäna pengar på fysiska kopior av Concord

Avstängd

Höll för mig att det var en easter egg i något fallout där dom hade grävt ner massor med ET spel i öknen vid ett ställe.

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Räcker bara att kolla på spelet för att avstå att köpa. Som tex spiderman där dom fick utvecklarna att lägga pride flaggor och annan politisk skit i spelet.

Åh nej!

Avstängd

Dom enda som lipar är dom som inte förstår varför deras spel inte säljs.

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
Ryzen 5950x

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Blir du arg när du ser prideflaggor irl också? Nu har jag aldrig varit i New York men jag tror inte att dom är så ovanliga där. Att kalla något sånt för politiskt skit säger nog mer om dig.

Snart får man väl inte ens kalla chokladbollar för sitt riktiga namn, jävla woke

Medlem

https://www.tradera.com/item/643755466

Helt galet.

Medlem
Skrivet av Matthias:

Snart får man väl inte ens kalla chokladbollar för sitt riktiga namn, jävla woke

Du menar chokladboll som det faktiskt heter?

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Dom enda som lipar är dom som inte förstår varför deras spel inte säljs.

De enda som ratar ett spel för att det skulle vara en Pride-flagga i det uppfyllde knappas den mentala åldersgränsen för det i alla fall. Ifall det i sig skulle påverka försäljningen på något sätt säger ju bara att vi behöver fler Pride-festivaler.

Medlem
Skrivet av Ender:

De enda som ratar ett spel för att det skulle vara en Pride-flagga i det uppfyllde knappas den mentala åldersgränsen för det i alla fall. Ifall det i sig skulle påverka försäljningen på något sätt säger ju bara att vi behöver fler Pride-festivaler.

Förstår du verkligen inte att detta handlar om en grej i en större politisk propagandakrig som folk reagerar mot?

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Räcker bara att kolla på spelet för att avstå att köpa. Som tex spiderman där dom fick utvecklarna att lägga pride flaggor och annan politisk skit i spelet.

Har du varit i New York?

Det var 20 år sedan jag i New York senast men då var det fler pride-flaggor i staden än vad jag sett i någon spelversion.

Skrivet av rmpyro:

Suicide Squad: Kill the Justice League sålde dåligt pga SBI. Fast det kanske inte var ett bra spel.

Vad gjorde SBI i Suicide Squad som gjorde att det blev ett sämre spel?

Avstängd
Skrivet av Margy:

Har du varit i New York?

Det var 20 år sedan jag i New York senast men då var det fler pride-flaggor i staden än vad jag sett i någon spelversion.

Vad gjorde SBI i Suicide Squad som gjorde att det blev ett sämre spel?

Nej har inte varit i New York, men har sett många filmer som utspelar sig i New York. Såg inte jätte mycket pride flaggor under 9/11 på alla nyhets videor, tror inte jag såg någon faktiskt, något börjar dyka upp mer dom senaste 10 åren. Sweet baby inc gjorde sido karaktärer för spelet och ändrade om storyn som kunde va problematisk enligt dom. Spelet blev sämre för dom hjälpte till spelet att bli woke.

Nej har inte spelat något av spelen, andra youtubers fick mig att avstå att köpa spelet. Plus att man har mer koll på vilka spel som har sweet baby inc stämpeln. Det är någon som har gjort att alla nya spel börjar bli mer och mer woke, och det verkar va SBI som är boven i dramat. Skulle vilja köpa nya dragon age, men jag misstänker att dom har haft sina vantar på det också. Blir nog inget köp på det heller.

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
Ryzen 5950x

Avstängd
Skrivet av Ender:

Jo många gillade att gå runt med nazist flaggor tillbaka i tiden också. Som ryssarna gör med sina Z flaggor nu. Men det verkar som att jag träffade en nerv där.

När jag spelar fallout 76, så står det varenda dag att det är någon sak som är gratis ingame storen. SJälvklart är det prideflaggan och ingenting annat.

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
Ryzen 5950x

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Jo många gillade att gå runt med nazist flaggor tillbaka i tiden också. Som ryssarna gör med sina Z flaggor nu. Men det verkar som att jag träffade en nerv där.

När jag spelar fallout 76, så står det varenda dag att det är någon sak som är gratis ingame storen. SJälvklart är det prideflaggan och ingenting annat.

Varför liknar du pride med nazism? Dom är väl så långt ifrån varandra man kan komma.

Och självklart ska du posta en Asmongold-video också. Det säger en hel del bara det...

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Sweet baby inc gjorde sido karaktärer för spelet och ändrade om storyn som kunde va problematisk enligt dom. Spelet blev sämre för dom hjälpte till spelet att bli woke.

Jag har sett citat om vad SBI faktiskt gjorde i Suicide Squad.

De gjorde reklamskyltar som ses i staden, de skrev en del "audio logs" om diverse saker och de skrev en del repliker som "random" NPC:er säger.

Sedan finns det diverse YouTubers som försöker sprida påhittade uppgifter som deras lättlurade publik vill höra i syfte att få klick/tjäna pengar.

SBI är en konsult/assist-studio som gör det som deras klienter anlitar dem för att göra. Vissa verkar dock ha fått för sig att de på något sätt har en enorm makt att göra om saker i spel mot utvecklarnas vilja.

Avstängd
Skrivet av Margy:

Jag har sett citat om vad SBI faktiskt gjorde i Suicide Squad.

De gjorde reklamskyltar som ses i staden, de skrev en del "audio logs" om diverse saker och de skrev en del repliker som "random" NPC:er säger.

Sedan finns det diverse YouTubers som försöker sprida påhittade uppgifter som deras lättlurade publik vill höra i syfte att få klick/tjäna pengar.

SBI är en konsult/assist-studio som gör det som deras klienter anlitar dem för att göra. Vissa verkar dock ha fått för sig att de på något sätt har en enorm makt att göra om saker i spel mot utvecklarnas vilja.

Här är några klipp från sweet baby inc.

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
Ryzen 5950x

Medlem
Skrivet av Matthias:

Skrivet av Siegfried:

Du menar chokladboll som det faktiskt heter?

Winerbrods. We call them Winerbrods

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spelet går ju för över 1600kr på Tradera nu.

Medlem

Som någon antydde tidigare; detta är väl inte "scalping"?

Scalpers tömmer väl marknaden för att efterfrågan skall gå upp för att sedan tjäna storkovan på det. Är inte säker på att efterfrågan på detta kommer sticka iväg.

I detta fall blir det väl mer som ett samlarobjekt som "någon" vill ha på sina hylla. Min guld platta med led Zeppelin är ju ett objekt som man köpte, och kanske hoppas på att värdet går upp någon gång, men känner mig inte som en scalper direkt. 😆

Medlem
Skrivet av magma:

Om kanske 30 år kan det bli värt något?
Finns på ebay och tradera nu, börjar gå upp mot 3-4k redan.

Var tvungen att kolla. Utropspris 1200-1300 på Tradera. Sjukt att typ allt kan bli samlarobjekt nu för tiden

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

https://www.rollingstone.com/culture/culture-news/unearthed-e...

https://www.rollingstone.com/culture/culture-news/filmmakers-...

2015 så såldes lite under 900 stycken upgrävda ET-cartridges för runt $108000 så runt $120/styck. Det mesta som ett exemplar har gått för är $1535.

Atari 2600 spel såldes i början på 1980-talet för mellan $22 och $35 (mellan $54 och $86 för dollarvärdet 2015)

Tror det är noll chans att Concord blir nya ET...

----

Sätter man på sig foliehatten först så är det uppenbart att det hela är ett astroturf-försök från Sony att få så många som möjligt att inte begära pengarna tillbaka för fysiska kopior, kanske tom få de som äger digitala kopior att behålla dem i sina bibliotek... Kan man lyckas få folk att satsa sina livs besparingar på memeaktier, så kan man väl få folk att behålla ett memespel även om det inte går att spela.

Medlem

Klart man kan sörja när politik går före kreativitet och konst.
Men torka tårarna, eländet håller på att vända! Det är bara de mest lättlurade som fortfarande inte reagerar på att politisk avföring smetas in i var och varannan media vi konsumerar. Det egna tänkandet är på väg tillbaka.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Klart man kan sörja när politik går före kreativitet och konst.
Men torka tårarna, eländet håller på att vända! Det är bara de mest lättlurade som fortfarande inte reagerar på att politisk avföring smetas in i var och varannan media vi konsumerar. Det egna tänkandet är på väg tillbaka.

En majoritet skulle nog kalla vad du kallar "det egna tänkandet" för den totala brisen på det samma, men jag antar att det är en debatt för sig.

12
Skriv svar