Uppgift: GTA VI släpps inte förrän 2026

Skrivet av Gertzy:

PC Master Rejsers kan grina hur mycket de vill, detta kommer jag spela på PS5 Pro och vara klar med det innan de ens kan införskaffa det! Försening eller ej. Men som det sagts, Rockstar brukar ju försena minst en gång per titel så det stämmer nog. Men deras perfektion är värd att vänta på.

Skrivet av Gertzy:

Det är trösten ni får för att spela allt år efter oss

Haha, Gertzy is on 🔥🔥🔥 ikväll

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

Det är trösten ni får för att spela allt år efter oss

Personligen spelar det ingen roll då jag väldigt sällan spelar nått day 1 och min egna "vill spela backlogg" är fullproppad.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det finns ingen anledning att vänta på ett GTA spel längre. Chansen att man dör innan GTA 7 kommer ut är rätt så stor.

Skrivet av Alienshade:

Det finns ingen anledning att vänta på ett GTA spel längre. Chansen att man dör innan GTA 7 kommer ut är rätt så stor.

Sant, jag hörde ett rykte om att spelet ska bli så stort att utvecklingen sker i flera generationer — människogenerationer då och inte konsolgenerationer.

När den ena level designern blir för gammal och trillar av pinn kommer dennes barn och barnbarn ta vid. Alla anställda på Rockstar behöver tydligen skaffa minst 2 ungar för att säkra tillväxten av devs så att spelet inte blir ännu mer försenat.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Sant, jag hörde ett rykte om att spelet ska bli så stort att utvecklingen sker i flera generationer — människogenerationer då och inte konsolgenerationer.

När den ena level designern blir för gammal och trillar av pinn kommer dennes barn och barnbarn ta vid. Alla anställda på Rockstar behöver tydligen skaffa minst 2 ungar för att säkra tillväxten av devs så att spelet inte blir ännu mer försenat.

I ärlighetens namn så tror jag Rockstar egentligen är jättetrötta på serien, annars hade de ju säkert lanserat GTA6 tidigare + att GTA5 online var en stadig inkomst i kassan. Inte konstigt att RDR2 var så välgjort om man jämför med GTA5.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns inget som passar bäst på konsol, speciellt inte en konsol som gör samma som en dator fast sämre.

Mesigt att sitta och bröla att pc är meta.. Folk spelar på det system dom anser passar dom bäst.

signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Avstängd
Skrivet av Beertagne:

Mesigt att sitta och bröla att pc är meta.. Folk spelar på det system dom anser passar dom bäst.

Har inte påstått nåt annat.
Sluta bröla och vara mesig då.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har inte påstått nåt annat.
Sluta bröla och vara mesig då.

Nej nej, läs igen vad du skrev då?

signatur

📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Avstängd
Skrivet av Beertagne:

Nej nej, läs igen vad du skrev då?

Du får nog förklara ist vad som var mesigt brölande med det du citerade.

signatur

Skrivet av Molotov:

"Brölande" vet jag inte, men hen syftar nog på att du i sjuttioelva inlägg i den här tråden nu minsann tjatat om att pc är "bättre" än konsol... Vilket, ingen heller har argumenterat emot, vad jag kan se?

Återigen: det är helt riktigt att pc är bästa alternativet för den som vill pressa ut maximal fps, modda och har en speldator som fixar detta. Men alla prioriterar olika och det kan finnas andra skäl att välja konsol före pc.

Personligen är mitt största bekymmer att ens ha tid att hinna spela, så om det är 30-40 fps eller 60+ är ett betydligt mindre bekymmer i sammanhanget.

Vi har alla våra unika infallsvinklar... Vilken värld! 🌈💯💯

Medlem
Skrivet av Molotov:

"Finns inget som passar bäst på konsol, speciellt inte en konsol som gör samma som en dator fast sämre."

Du påstår att konsoler är sämre än pc.

Det är inte första gången du bombarderar ditt "pc masterrace" snack i trådar.

signatur

📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Avstängd

"Brölande" vet jag inte, men hen syftar nog på att du i sjuttioelva inlägg i den här tråden nu minsann tjatat om att pc är "bättre" än konsol... Vilket, ingen heller har argumenterat emot, vad jag kan se?

Återigen: det är helt riktigt att pc är bästa alternativet för den som vill pressa ut maximal fps, modda och har en speldator som fixar detta. Men alla prioriterar olika och det kan finnas andra skäl att välja konsol före pc.

Personligen är mitt största bekymmer att ens ha tid att hinna spela, så om det är 30-40 fps eller 60+ är ett betydligt mindre bekymmer i sammanhanget.

Vi har alla våra unika infallsvinklar... Vilken värld! 🌈💯💯

Skrivet av Beertagne:

"Finns inget som passar bäst på konsol, speciellt inte en konsol som gör samma som en dator fast sämre."

Du påstår att konsoler är sämre än pc.

Det är inte första gången du bombarderar ditt "pc masterrace" snack i trådar.

Det är som sagt baserat på fakta, vad man tycker personligen har inget med saken att göra.
Föresten är mina inlägg svar på andra som citerade mig.
Mitt inlägg inleddes inte med nått brölande eller tjat utan ett enkelt inlägg mot att stå emot (att dubbeldippa speciellt om man har en pc)

signatur

Skrivet av Molotov:

Det är som sagt baserat på fakta, vad man tycker personligen har inget med saken att göra.
Föresten är mina inlägg svar på andra som citerade mig.
Mitt inlägg inleddes inte med nått brölande eller tjat utan ett enkelt inlägg mot att stå emot (att dubbeldippa speciellt om man har en pc)

Men förstår du inte att de flesta som köper det på konsol gör det för att de vill... Spela det på konsol? Jag spelar ofta pc helst själv, men det är inte ens ett alternativ för alla. Och låt de som vill dubbeldippa göra det om de tycker det är värt det, det är väl helt upp till var och en? 🤷

Medlem

Men förstår du inte att de flesta som köper det på konsol gör det för att de vill... Spela det på konsol? Jag spelar ofta pc helst själv, men det är inte ens ett alternativ för alla. Och låt de som vill dubbeldippa göra det om de tycker det är värt det, det är väl helt upp till var och en? 🤷

Precis..

signatur

📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Avstängd

Ja det förstår jag, förstår inte vad der har med saken att göra eller varför det verkar som jag inte förstår det.
Ja man får väll dubbeldippa om man vill.
Det är väll dessutom var Rockstar vill med tanke på hur bra det gick med GTAV.
Det var helt enkelt en uppmaning att försöka stå emot dessa metoder, att få folk att dubbeldippa.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det förstår jag, förstår inte vad der har med saken att göra eller varför det verkar som jag inte förstår det.
Det var helt enkelt en uppmaning att försöka stå emot dessa metoder, att få folk att dubbeldippa.

Jag måste erkänna att jag absolut är en del av problemet. Köpte spelet först på PS3, spelade det sen på Gamepass på Xbox One X, och har det nu igen till Xbox Series X då det kom en skinande ny utgåva dit.

Skrivet av Molotov:

Om du förstod det låter det ju helt ologiskt att säga att folk ska "stå emot", för sannolikheten att någon som lirar Playstation då kommer köpa spelet igen 1-2 år senare måste ju vara ganska liten om de inte är intresserade av det till pc.

Visste jag inte bättre hade jag sagt att det låter som illa förtäckta svepskäl för att få tangentbordskriga för pc-formatet.. Men jag vet ju att du redan har fullt upp att kämpa med ett annat minoritetsformat (VR) så jag väljer att inte göra den tolkningen.

Sagt med glimten i ögat😘

Skrivet av Gertzy:

Jag måste erkänna att jag absolut är en del av problemet. Köpte spelet först på PS3, spelade det sen på Gamepass på Xbox One X, och har det nu igen till Xbox Series X då det kom en skinande ny utgåva dit.

Är det verkligen ett "problem" dock om du köpte det två gånger av egen fri vilja, utan en pistol mot huvudet? Jag tror inte precis devsen lär klaga!

Medlem

Är det verkligen ett "problem" dock om du köpte det två gånger av egen fri vilja, utan en pistol mot huvudet? Jag tror inte precis devsen lär klaga!

Det är ju inte ett problem för mig, eftersom jag gillade spelet och ville ha det med bättre upplevelse, men om en ser det utifrån logiken att spelet sålde så bra så länge att GTA VI och annat sköts upp på grund av det är jag en del av "problemet" Tror jag tänket går i alla fall.

Avstängd

Om du förstod det låter det ju helt ologiskt att säga att folk ska "stå emot", för sannolikheten att någon som lirar Playstation då kommer köpa spelet igen 1-2 år senare måste ju vara ganska liten om de inte är intresserade av det till pc.

Visste jag inte bättre hade jag sagt att det låter som illa förtäckta svepskäl för att få tangentbordskriga för pc-formatet.. Men jag vet ju att du redan har fullt upp att kämpa med ett annat minoritetsformat (VR) så jag väljer att inte göra den tolkningen.

Sagt med glimten i ögat😘

Jag menade stå emot att dubbeldippa om man tex vill spela den bästa versionen och att stå emot "fulspelet" just med att försöka få folk att dubbeldippa.
Men du har nu helt bytt ämne.
Hela den här "nya diskutionen" började med att jag brölar om PC men i själva verket sa jag bara att stå emot att dubbel dippa.
Sen är det andra bla du som frågade mig varför, och jag svarade.
Är man inte bekväm med att få svar så bör man inte ställa frågorna.

signatur

Skrivet av Molotov:

Jag menade stå emot att dubbeldippa om man tex vill spela den bästa versionen och att stå emot "fulspelet" just med att försöka få folk att dubbeldippa.
Men du har nu helt bytt ämne.
Hela den här "nya diskutionen" började med att jag brölar om PC men i själva verket sa jag bara att stå emot att dubbel dippa.
Sen är det andra bla du som frågade mig varför, och jag svarade.
Är man inte bekväm med att få svar så bör man inte ställa frågorna.

Haha, OK.

Avstängd

Haha, OK.

Och jag kan tillägga att visste jag inte bättre skulle man kunna tro att folk bara vill tjafsa. men jag tror helt enkelt en del inte läser vad som skrivs.
Svarar man nån som svarar nån annan bör man kolla upp vad allt handlar om.
Det blir som att ta nått ur sitt sammanhang och så blir det diskution på det. Denna gången var verkade det vara en väldigt irriterad användare.

signatur

Skrivet av Molotov:

Och jag kan tillägga att visste jag inte bättre skulle man kunna tro att folk bara vill tjafsa. men jag tror helt enkelt en del inte läser vad som skrivs.
Det blir som att ta nått ur sitt sammanhang och så blir det diskution på det. Denna gången var verkade det vara en väldigt irriterad användare.

Haha, OK.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det var precis det jag gjorde. Du skrev att konsolversionerna är skräp och att pc versionen är masterrace. Hur kan man misstolka det? Och misstolkade jag dig så ber jag om ursäkt, men jag är bara så van vid att du vurmar så mycket för pc överlag så det är enkelt att tro att det var det du menade..

signatur

📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Avstängd
Skrivet av Beertagne:

Det var precis det jag gjorde. Du skrev att konsolversionerna är skräp och att pc versionen är masterrace. Hur kan man misstolka det? Och misstolkade jag dig så ber jag om ursäkt, men jag är bara så van vid att du vurmar så mycket för pc överlag så det är enkelt att tro att det var det du menade..

Nej det skrev jag inte.
Jag skrev att Rockstars spel är bättre på PC.
Det baserar jag av egna erfarenheter av GTA5 och RDR2 tex, tycker inte det ens behöver förklaras. Det ör bara jämföra versionerna själv om man kan eller kolla in videos pp youtube eller nått.
Och i sammanhanget hade det att göra med att ist satsa på den böttre versionen (om man har möjlighet) ist för att dubbeldippa.

Det andra jag menade att playstation gör samma sak som en dator fast sämre (kan tillskrivas xbox också) har helt enkelt att göra med att dom erbjuder inget unikt.
Nintendo gör också konsoler, men dom gör unik hprdvara som unyttjas med funktioner ich gameplay i deras spel. Det är IMO en riktig konsol, dom andra är "dator imitationer".
Det är en personlig åsikt.

Edit tillägger en sak som är bättre med alla konsolerm
Möjligheten till fysisk media.

signatur

Medlem

Rockstar motarbetar moddutvecklarna vilket är de som håller spelen vid liv kan jag tycka. GTA IV är underbart. GTA V blev ett spel som bara riktas mot människor som vill döda tid vid en konsoll. Finsmakarna av bra spel försvann.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Rockstar motarbetar moddutvecklarna vilket är de som håller spelen vid liv kan jag tycka. GTA IV är underbart. GTA V blev ett spel som bara riktas mot människor som vill döda tid vid en konsoll. Finsmakarna av bra spel försvann.

Det kan jag sakna med PS att man inte kan ha moddar i något spel.

123
Skriv svar