Star Wars Outlaws oförlåtande stealth ska bli enklare
Nu tycker jag själva stealth elementen eller skickas tillbaka från början som är problemet utan att man inte får spara när man vill.
Man skall kunna spara när man vill för då kan man testa sig fram vad som funkar utan börja om.
Ja, det hade varit välkommet faktiskt. Det funkar ju i den mer utpräglade stealth-serien Hitman så varför inte här?
Jaha, så du gillar Hardcore mode utan extra liv?
Precis 😂
Jag har nu spelat Outlaws sedan early access release, utan att jag råkat ut för spelförstörande buggar eller glitchar. Är det specifikt Playstation 5 versionen av Outlaws som fungerar illa?
Min erfarenhet är att det har gjorts trippel-A stealthspel med betydligt sämre stealth moment och värre fungerande NPC:er än Outlaws. Exempelvis inom Metal Gear Solid serien, en serie som jag för övrigt gillar.
Överlag har jag erfarit att Outlaws stealthpassager är mer välgjorda än i många andra spel och ofta går det att välja upplägg mellan stealth och/eller run & gun. Nix tillför mycket till spelets gameplay och bidrar med helt klart välkomna funktioner under stealth. Att vissa stealthpassager är instant pass or fail etablerar spänning och nerv, men jag kan förstå att det också upplevs som frustrerande och oförlåtande av vissa spelare.
Utvecklares val av svårighetsnivå på ett spel och beslut om design kan inte vara enkla, eftersom människor gillar olika grader av svårighet och har olika färdigheter. Utvecklarna på Massive agerar därför sympatiskt när de addresserar och ämnar förändra stealthpassagerna till mindre oförlåtande sådana.
Därmed sagt, så går svårighetsgraden att anpassa i Outlaws.
Star Wars stämningen, karaktärerna, de varierade miljöerna, de vackra vyerna, den närvarande ljudbilden, John Williams musiken, läckra och tekniskt väl utförda grafiken tillsammans med roliga minispel och nytt gameplay som jag inte tidigare sett i spel med stealthmoment, gör att jag är imponerad av utvecklarnas hantverksförmåga på Massive Entertainment.
För övrigt har Outlaws inte i närheten av samma funktionella problem som exempelvis Cyberpunk 2077 eller många andra spel har haft på respektive release-dag. Att då jämföra med CB2077 framstår som överdrivet och obefogat.
Frågan är om Playstation 5 versionen har en massa problem som versionen på Xbox Series X versionen inte har och vad de kan bero på? Hur är det med PC-versionen? Det verkar vara många med PS5-versionen som har haft och kanske har problem med Outlaws, trist. Förhoppningsvis optimerar Massive Entertainment koden för de olyckligt drabbade spelarna på Playstation 5 inom kort.
Det framgår tyvärr inte alltid i recensioner vilken kod eller vilka format som recensenten spelat på, eller hur mycket av spelet som vederbörande har spelat igenom.
Time to go back to a galaxy far far away.
Nu tycker jag själva stealth elementen eller skickas tillbaka från början som är problemet utan att man inte får spara när man vill.
Man skall kunna spara när man vill för då kan man testa sig fram vad som funkar utan börja om.
Att spara när man vill hade också löst problemet.
"Writer and Fighter"