Tactical Breach Wizards

Robot
Tactical Breach Wizards

Allt du vill att ett turordningsbaserat strategispel ska vara.

#suspicious-developments, #tactical-breach-wizards

Medlem

hmm, tror jag ska köpa och testa då! tack

signatur

//monster

Gnällkuk

Redan bestämt sig sedan ett tag tillbaka att jag ska skaffa detta men behöver beta av lite annat först. Bara hört hyllningar kring detta. Kul när man gör en liten spin på etablerat format och lyckas få det både unikt och utan att vandra allt för långt ifrån redan etablerade koncept.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelet är wishlistat sen tidigare men inte än köpt.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny

Det här kittlar mig på alla sätt. Det lilla jag sett av humorn känns också helt rätt. Tramsigt på helt rätt sätt!

signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Japp. Tactical Breach Wizards är ett gött spel.

Medlem

Instämmer i hyllningskören. Årets hittills bästa spel.

Medlem

Testade demon på steam (fler demos till folket) efter läst artikeln och det här kommer bli ett köp.

Snacket utan röster var lite mycket, speciellt när den skriver den så långsamt för att härma "prat" som många spel gör och gjort sedan NES, istället för att bara printa hela texten. Blev att snabbspola, för att snabbspola för snabbt och missa, för att sedan bara skippa.
Ett spel jag faktiskt inte vill ha val av vad jag ska säga.

Edit: Köpte spelet nu, och man fortsätter från där demot slutade, så bara å dra ner demot och spela genom det, behöver inte spela genom samma banor igen om man köper hela spelet.

Edit2: Det finns så du kan ändra texten till instant upp till vänster under tiden det är snack. Var inne i options å letade.

FM-guru
F.d. Sisyr

Femma även från mitt håll. ÅS hittills, av det jag spelat. Tom Francis can do no wrong, verkar det som.

Medlem

Tack för en bra recension! Hade ingen aning om spelet, men nu är det wishlistat och ska köpas in senare

Medlem

Helt underbart spel. Älskar humorn i spelet, inte skrattat så många ggr sen Borderlands 2.

Medlem

Nån som testat henadheld på tex steam deck som säger mer än detta.

signatur

Skribent
Skrivet av Molotov:

Nån som testat henadheld på tex steam deck som säger mer än detta.
<Uppladdad bildlänk>

Inte spelat det jättemycket på Steam Deck, men när jag gjort det har jag inte haft några problem.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Inte spelat det jättemycket på Steam Deck, men när jag gjort det har jag inte haft några problem.

Styr man med padsen, vanliga kontroller eller touch?

signatur

Skribent
Skrivet av Molotov:

Styr man med padsen, vanliga kontroller eller touch?

Det är något av en mix. Man styr muspekaren med styrspakarna och använder face-knapparna för olika förmågor och liknande, har jag för mig. Jag har dock främst använt en användarskapad kontroll-mall som gör ett ganska bra jobb med att imitera mer typiska konsolkontroller.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Det är något av en mix. Man styr muspekaren med styrspakarna och använder face-knapparna för olika förmågor och liknande, har jag för mig. Jag har dock främst använt en användarskapad kontroll-mall som gör ett ganska bra jobb med att imitera mer typiska konsolkontroller.

Tack för informationen

signatur

Medlem

Jag som älskar Xcom måste verkligen ge det här spelet en chans.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag som älskar Xcom måste verkligen ge det här spelet en chans.

obs, tänk mer chimera squad än standard-xcom.

1
Skriv svar