WH40K: Darktide får en stor balansuppdatering i september

Robot
WH40K: Darktide får en stor balansuppdatering i september
Medlem

kan dom inte lägga ditt botar så man kan spela solo som i Vermintide istället

Medlem

Vermintide 2 är mitt näst mest spelade på Steam. Men detta fastnade jag aldrig för.

Medlem

Körde en refund på space marines 2. Darktide är t.om bättre, jebuz

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

kan dom inte lägga ditt botar så man kan spela solo som i Vermintide istället

Botar har funnits där sedan dag 1. Skapa bara en privat lobby.

signatur

I drank what?

Medlem

Vermintide är fortfarande det bättre spelet.
dark tide kändes plastigt och hastigt genomfört.

signatur

Ruthless Milsim - gå med idag!
https://discord.gg/5Ab9sGVeMj

Medlem

Ser väldigt fram emot att testa hur gearen fungerar med denna uppdateringen.
Just nu är det ett av det sämsta jag någonsin sett i ett spel.
Gameplayen har alltid varit fantastisk sen release men dog för mig när man kom till att grinda gear/blessings

Sen att det tog så lång tid för dom att fixa det får dom skämmas över

Medlem

Jag kör det ibland.
Tyckte de fick till den köttiga viben ordentligt.

Mer än Space Marine 2 till och med.
Det är också kul men där känns det mest som man bara vevar och så sprutar det anime-blod rakt ut som om det vore trycksatt lol

Medlem
Skrivet av DonLongBong:

Vermintide är fortfarande det bättre spelet.
dark tide kändes plastigt och hastigt genomfört.

Jag gillar båda. Jag tycker myckte bättre om karaktärernas prat mellan varandra i Darktide. Dock är fantasy också alltid kul. Två bra spel helt enkelt, varför välja när man kan ha båda?

signatur

I drank what?

Medlem

Har alltid varit sugen på darktide men har ingen att spela sådana spel med. Går det att spela solo?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Har alltid varit sugen på darktide men har ingen att spela sådana spel med. Går det att spela solo?

Ja och nej, du spelar med andra automatiskt men eftersom det är ett coop så är communityn ganska bra, sällan (aldrig) någon som är toxic. Man kan köra privat lobby med bottar om man är två spelare som startar.

Darktide är kanon, det som kommer i denna uppdatering som är den stora grejen är att de har tänkt om kring hur vapen och dess olika varianter införskaffas. Förut var det helt slumpmässigt och från början var det dessutom väldigt sällan man ens fick något och detta var en stor besvikelse och något som spelet led av i början. De har gjort förbättringar men nu kommer då alltså ett helt nytt system som baseras på erfarenhetspoäng (experience) på vapentyper. Ingen mer RNG
läs mer: Itemization rework

Darktide förtjänar mer spelare imho, combatsystemet är väldigt kul och det finns mycket man kan göra för att bli bättre och påverka sin överlevnad och slaktarförmåga. Man måste ge sig en liten stund och inse att ducka, blocka och "trycka ifrån sig" förmågorna faktiskt spelar roll och är helt avgörande för hur bra det går. När man väl kommer dit så är det en fröjd att spela.
Core-gameplay på darktide har alltid varit kanon, det har varit supportande system runt som varit tveksamma, men iom denna patch så är spelet nu "klart".

In och kötta!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Botar har funnits där sedan dag 1. Skapa bara en privat lobby.

måste fortfrande var minst 2 personer för att starta så det går fortfarande inte att spela solo som vermintide

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

måste fortfrande var minst 2 personer för att starta så det går fortfarande inte att spela solo som vermintide

Kanske specifik regel för privat lobby då. Jag har aldrig provat köra privat.

signatur

I drank what?

Medlem

Lirar nästan minst en runda om dan, tar ca 30 min. Grinding har jag brytt mig extremt lite om, spelmekaniken är mycket bra. En del konstigheter efter sista hot-fixen dock >_<

Kör bara auric maeslstrom, så det där med att "grinda" blessings osv är bara dynga, de kommer av sig själv. Du behöver inte det bästa för att vara en bra spelare, det är mer att kunna mekaniken än vad du har för gear. Men visst, kanske inte komma med profane och försöka köra en auric så fort du dingat 30

Vermintide föll mig inte alls i smaken.

Medlem
Skrivet av MadHatter:

Ja och nej, du spelar med andra automatiskt men eftersom det är ett coop så är communityn ganska bra, sällan (aldrig) någon som är toxic. Man kan köra privat lobby med bottar om man är två spelare som startar.

Darktide är kanon, det som kommer i denna uppdatering som är den stora grejen är att de har tänkt om kring hur vapen och dess olika varianter införskaffas. Förut var det helt slumpmässigt och från början var det dessutom väldigt sällan man ens fick något och detta var en stor besvikelse och något som spelet led av i början. De har gjort förbättringar men nu kommer då alltså ett helt nytt system som baseras på erfarenhetspoäng (experience) på vapentyper. Ingen mer RNG
läs mer: Itemization rework

Darktide förtjänar mer spelare imho, combatsystemet är väldigt kul och det finns mycket man kan göra för att bli bättre och påverka sin överlevnad och slaktarförmåga. Man måste ge sig en liten stund och inse att ducka, blocka och "trycka ifrån sig" förmågorna faktiskt spelar roll och är helt avgörande för hur bra det går. När man väl kommer dit så är det en fröjd att spela.
Core-gameplay på darktide har alltid varit kanon, det har varit supportande system runt som varit tveksamma, men iom denna patch så är spelet nu "klart".

In och kötta!

Tog ditt råd och skaffade spelet 👍

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Tog ditt råd och skaffade spelet 👍

Härligt!
Då hoppas jag du blir nöjd. Notera att uppdateringen jag och artikeln nämner inte är inte live utan kommer den 25, beroende på hur mkt du kör så lär du inte påverkas så mycket eftersom det mesta är relevant vid maxlevel

Medlem
1
Skriv svar