Utforska ett helt solsystem utan laddningsskärmar i QANGA
Flyg och landa, bygg baser och panga lite nere på marken.
Varför är det inte så i Starfield????!!!!!
Uppenbarligen fullt möjligt från nån indieutvecklare som kör early access.
Bethesda gör spel bara åt casual joe idag
Avgå alla hos Bethesda.
Detta såg ju högst mediokert ut i jämförelse med Starfield. Känns väldigt rörigt och alldeles för stort för ett litet företag att få ordning på. Sedan att dom redan nu planerar att ha det i EA flera år känns inte så tryggt. Kom till baka med EA 2027 istället
1# FZ Troll
Kan bara hålla med om att spel som dessa får Bethesda att se otroligt amatörmässiga ut...
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Varför är det inte så i Starfield????!!!!!
Uppenbarligen fullt möjligt från nån indieutvecklare som kör early access.
Bethesda gör spel bara åt casual joe idag
Avgå alla hos Bethesda.
Är det något fel med att vara en Casual Joe?
Starfield kliar iaf för min del på alldeles rätt ställe, gillar rymd spel men vill inte ha en simulator där jag måste sitta och manuellt resa överallt, det har jag inte tid med, tar hellre en loadscreen på några sekunder. Men det är jag det
Vill man manuellt flyga mellan planeter i Starfield så får man ladda ner en mod för det isf, det finns redan.
Är det något fel med att vara en Casual Joe?
Starfield kliar iaf för min del på alldeles rätt ställe, gillar rymd spel men vill inte ha en simulator där jag måste sitta och manuellt resa överallt, det har jag inte tid med, tar hellre en loadscreen på några sekunder. Men det är jag det
Vill man manuellt flyga mellan planeter i Starfield så får man ladda ner en mod för det isf, det finns redan.
Nej säger inte att det är fel att vara casual joe.
Men skulle gärna vilja att fler dom stora aktörerna gjorde storartade spel utan att ta en massa genvägar.
Känns som utvecklingen går mer å mer mot det motsatta.
Nej säger inte att det är fel att vara casual joe.
Men skulle gärna vilja att fler dom stora aktörerna gjorde storartade spel utan att ta en massa genvägar.
Känns som utvecklingen går mer å mer mot det motsatta.
Ja det kan jag hålla med om, många spel idag som saknar djup.
Stora anledningen är nog att det inte är något som går hem hos ungdomarna nu för tiden.
Mina ungar tex spelar aldrig några single player spel, utan bara multiplayer. Försöker få in äldsta grabben nu på lite mer "mognare" single player spel men det går sådär.
Jag är nog själv lite skyldig till det också, för så älskade jag storspel med djup lore osv som man kunde grotta ner sig i, bara gå runt och utforska i osv. Men nu finns inte tiden till det längre med allt som kommer med vuxen livet
Ja det kan jag hålla med om, många spel idag som saknar djup.
Stora anledningen är nog att det inte är något som går hem hos ungdomarna nu för tiden.
Mina ungar tex spelar aldrig några single player spel, utan bara multiplayer. Försöker få in äldsta grabben nu på lite mer "mognare" single player spel men det går sådär.
Jag är nog själv lite skyldig till det också, för så älskade jag storspel med djup lore osv som man kunde grotta ner sig i, bara gå runt och utforska i osv. Men nu finns inte tiden till det längre med allt som kommer med vuxen livet
Det som är problemet.
Man försöker vara trendig och se vad som går hem ist för att göra bra spel.
Om man struntade i ungdomarna och gjorde ett spel för dom som gillar spel så har man endå en väldigt köpstark grupp.
Det är få spel idag som kommer i närheten av Elite 2 från 1993 när det kommer till den här typen av spel. Och det spelet var ett av de första att ha en ENORM spelvärld utan några som helst laddningstider. Detta tack vare något som kallas för "procedural generation".
Dessutom kom spelet på EN diskett (på Amigan iaf) vilket är galet. Diskett 2 innehöll bara ett gäng färdiga saves man kunde ladda in och leka med.