"Stora förändringar" för Destiny 2, två expansioner på gång
Skulle dom inte lägga ner destiny 2 efter nästa expansion?
De fortsätter mjölka alltså.. om de säljer så är det självklart förståeligt men skulle föredra att dom lade ner o påbörja en 3a eller något helt nytt.
Mjölka och mjölka... Så länge det finns en större spelarbas finns det inte någon större anledning att lägga ned, eller för den delen släppa en regelrätt uppföljare på det viset. Av samma anledning WoW fortsätter nu med tre till annonserade expansioner, trots att spelet rent tekniskt sett är 20 år gammalt vid detta laget.
Visst vore det ballt om Destiny 3 släpptes, av flera anledningar; Ge alla en chans att starta från noll, en ny berättelse att följa som inte bygger på existerande händelser på samma vis. En nyare motor med allt vad det skulle kunna innebära grafiskt och annars tekniskt. Samtidigt vore det ett stort risktagande, att folk som spenderat all denna tid och pengar på tvåan inte skulle hoppa över till trean.
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< R5 5600| 16GB 3200 MT/s | RX 9070 XT >
Skulle dom inte lägga ner destiny 2 efter nästa expansion?
De fortsätter mjölka alltså.. om de säljer så är det självklart förståeligt men skulle föredra att dom lade ner o påbörja en 3a eller något helt nytt.
Ja jag har också i bakhuvudet att hela grejen med senaste expansionen var att det skulle bli den sista.
Har vi bara inbillat oss det då eller vad sas egentligen?
Ja jag har också i bakhuvudet att hela grejen med senaste expansionen var att det skulle bli den sista.
Har vi bara inbillat oss det då eller vad sas egentligen?
Ja slutet på the light and darkness-saga. Men de har väl mer att berätta i guess. Finns så mycket lore i spelet att de kan skapa en hel del grejer fortfarande till Destiny. Men jag är inte speciellt hype:ad då allt skit som varit. Ja, senaste expansionen var jävligt läcker men episoderna som de hypeade upp så jävligt är bara seasons med annat namn 🤷♂️ Så tog en paus efter 2a veckan in i första episoden. Kände inget sug alls längre...
Får väl se om man återvänder sen när nästa expansion kommer.
Det är inga stora förändringar alls, de fortsätter med den uttjatade formulan. Det räcker att man går in på Bungies forum och läser den sedvanliga litanian av missnöjda spelare. Är glad att jag lagt det på hyllan. Grafiken och spelmekaniken är det enda som funkar bra än till denna dag, allt annat kring Bungie är bara misär.