PS5 Pro släpps 7 november, blir svindyr

Medlem

Det är ju sanslöst att folk faktiskt köper den här produkten

Medlem

Undrar om Concord bidrog till att de tvingades sätta denna prislapp?🙄

Skribent

Inte en chans.

Medlem

Hahahha!!! Den här maskinen kommer floppa stenhårt!! 9000 kr sen får du köpa till skivläsaren också!!!
Sony har tappat förståndet!! Storhetsvansinnet har slagit till, och det har slagit till dem hårt i huvudet nu!! Jösses!!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Så 75% av spelarna på Playstation föredrar alltså en aning sämre grafik med 60 FPS än lite extra grafiska teknikaliteter med 30 FPS.

Konstigt med tanke på att "öGaT iNtE kAn sE mEr äN 30 FPS!!!!11"

Medlem

Det är inte bara Sonys starkaste konsol någonsin, utan också deras dyraste. 🤣

Dex
Medlem

Helt sjukt vad priset på allting har gått upp....

PS5 Pro digital för 800 euro (typ 9500 skr?)
Xbox Series X nya 2 TB (utan bättre hårdvara) har ett riktpris i Sverige på 8 390kr
Grafikkort har gått upp typ 100% i pris dom senaste 5 åren eller så....

Tyvärr fortsätter allting att sälja till dessa priser så priserna lär aldrig gå ner igen....

Medlem

Jag är helt klart peppad faktisk, med tanke på datorkomponent marknaden blivit super trist och omegadyr så verkar ju faktisk Ps5 pro billig i jämförelse tycker jag.

Säljer min ps5 och köper en Ps5 pro sen

It's not a lake, it's an ocean

Känner inget som helst behov av denna. Xbox One X var en uppgradering som faktiskt var värd pengarna. Men runt 9000 kr för detta (plus skivläsare som jag skulle vilja ha också i så fall), nej. Nej, nej.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Problemet är ju att man köpte en ps5 på release dagen, hade man haft en slim med avtagbar läsare hade det ju inte varit en issue, känns som väldigt många av PRO publiken har originalet.

Skribent

Planen var att inhandla en Pro mer eller mindre specifikt för GTA VI, men för det priset får det nog vara. Slår till på en begagnad vanlig PS5 istället.

Medlem

Bara å casha upp! Lätt Dag 1 köp + Skivläsare!

Medlem
Skrivet av noreason:

Kommer alltid att finnas folk med mer pengar än vett...

Medlem

Hahaha nej....nej nej.
För det priset så kan Sony allt behålla den.

Medlem

Lite klurig säljtaktik där Sony, dem vet att för dem här summorna är det nog endast riktiga Sony fantaster som köper. Och sådana har nog oftast fysiska kopior av sina spel, då kan vi suga ut lite mer pengar genom att sälja skivläsaren separat.

Medlem

Kommer floppa med det priset.

Medlem
Skrivet av Twicefire:

Säljer min ps5 och köper en Ps5 pro sen

Låter som en utmärkt idé, jag siktar på samma sak. 😁

Många trådar om samma sak, lite rörigt.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Blir att förboka, med 2TB lagring och sälja den gamla så blir det ok pris.
Har aldrig köpt ett enda PS4 eller 5 spel på skiva så läsaren spelar ingen roll.

Medlem

Jag hade en PlayStation 1 1995, där jag öppnade upp den och lödde några kablar hit och dit. Vips så kunde jag spela brända spel på skiva.
Sedan blev det en xbox 360 som jag fick ut via posten innan release av någon anledning. Kopplade upp mig innan release och skapade ett konto som har ett väldigt speciellt username . Än idag vill folk från olika hörn köpa kontot.

Det blev min sista konsol.

RIP konsol

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Planen var att inhandla en Pro mer eller mindre specifikt för GTA VI, men för det priset får det nog vara. Slår till på en begagnad vanlig PS5 istället.

Tills nästa års black friday kommer nog en bundle finnas "billigt"

Medlem

Visste väl att den skulle kosta en bra bit över 8000... suck

Medlem

"It's not about the hardware, it's about the software."

Dags att påminna Sony om det. 🙂 Alla Pro spelen de radar upp är bara ett stort: "Meh" 🤷

Medlem
Skrivet av noreason:

För mig kan det vara värt det. Äger dock redan en Ps5 så kanske inte blir ett köp pga. det.

För jag vill faktiskt aldrig mer ha en speldator, utan en maskin jag bara startar så jag är inne i ett spel på typ 10 sekunder utan att behöva tänka på drivrutiner till komponenter och kringutrustning(hatar att behöva fixa med Geforce-drivers), komponenterna som måste ses över, bios, operativsystem, steam, epic store, stöd för handkontroller m.m.

Allt det där ger mig bara en viss frustration som jag inte ser som något roligt överhuvudtaget i dagsläget.

Medlem

Som vanligt i slutändan: 49 fps 1080p

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

"Other enhancements include PS5 Pro Game Boost, which can apply to more than 8,500 backward compatible PS4 games playable on PS5 Pro. This feature may stabilize or improve the performance of supported PS4 and PS5 games. Enhanced Image Quality for PS4 games is also available to improve the resolution on select PS4 games. PS5 Pro will also launch with the latest wireless technology, Wi-Fi 7, in territories supporting this standard. VRR and 8K gaming are also supported."

Intressant.

Om de har förbättrat grafiken i Bloodborne så köper jag. Kan sälja den då jag spelat klart.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Helt idiotiskt hur dyra konsoler är.
Får en helt ok dator för den summan.
Aldrig livet att jag skulle välja en konsol då.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Tills nästa års black friday kommer nog en bundle finnas "billigt"

Man kan alltid hoppas. Håller tummarna för att en vanlig PS5:a kan skrämma upp GTA VI i 60 fps.

Medlem

Har inte hört att microsoft har talat om en series x pro men de bör ju ha en på gång tycker man.

Avstängd

Välkommen alla till PCMR

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar