40–50 spel får Playstation 5 Pro-patcher när konsolen släpps
Folk verkar taggade på PS5 Concord Edition
https://www.dislikeviewer.com/?url=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2F6...
1338 - One Step Above
Haha ja jösses, PS5 "Not so" Pro
Trevligt men för dyrt tycker jag faktiskt. Ska ändå skaffa pc är tanken i vinter. För att spela med Psvr2 på pc(pc vr spel). Så jag får tänka över prioriteringarna där lite. Jag är sugen på att köpa en till PS5 till barnen/övervåningen också men då blir det nog en ps5 slim istället.
Det är riktigt bra. Jag minns när PS5 kom, jag hade förväntat mig patchar till varje PS4 klassiker, men det fanns väldigt få vid lanseringen. Days Gone var för med 60fps (vilket jag rekommenderar starkt). Sedan under vintern och vårens gång så kom flera.
En patch till PS5 PRO innebär nu att fidelity mode kan spelas i 60 fps. Vilket jag gladligen spelar på.
Övriga opatchade spel kommer fortfarande att spela bättre på PRO, med en stabilare fps, men då i performance mode 60 fps.
Blir ju ganska tydliga skillnader om man spelar med kvalitetsläge i 60fps.
Sen finns det väl alltid folk som vänjer sig vid den sämre detaljnivå som performanceläget erbjuder.
Ja precis de kallas konsolspelaren kontra PC.
-:Observe the masses and do the opposite:-
Jag har sovit på saken sedan igår och det är fortfarande en dyr produkt, bedrövligt att man måste köpa skivläsare separat och inte tillräcklig uppgradering för gemene man att uppgradera från standard PS5.
Däremot för de som inte har PS5 eller barn (jag t.ex.) så är det större chans att ekonomin att köpa konsolen finns. Man får se det som en premium-/entusiastprodukt, och sådant betalar man ju alltid mer än normalt för.
I PC-världen köper folk GPU för ~20 000. En kompis som jagar köpte ett kikarsikte för nästan 30 000. Någon som fiskar köper nå ekolodssystem och massa lulllull (samt en båt då). Skytte som jag höll på ett kort tag så går en luftpistol på ~15 000 och vanlig tävlingspistol för minst lika mycket + skott + godkänt kassaskåp för förvaring. Med mera. Top notch för sin hobby kostar mer än det smakar för de utanför "bubblan".
Allt ovan, konsol, GPU, jägarprylar, fiakeprylar, skytteprylar med mera går att få billigare men ska man ha premium kommer man betala premuimpris. Hade det däremot varit ett lanseringspris för en konsol och inte en uppgraderad premiumprodukt hade det varit bedrövligt - eftersom det då inte finns något annat val.
Jag har sovit på saken sedan igår och det är fortfarande en dyr produkt, bedrövligt att man måste köpa skivläsare separat och inte tillräcklig uppgradering för gemene man att uppgradera från standard PS5.
Däremot för de som inte har PS5 eller barn (jag t.ex.) så är det större chans att ekonomin att köpa konsolen finns. Man får se det som en premium-/entusiastprodukt, och sådant betalar man ju alltid mer än normalt för.
I PC-världen köper folk GPU för ~20 000. En kompis som jagar köpte ett kikarsikte för nästan 30 000. Någon som fiskar köper nå ekolodssystem och massa lulllull (samt en båt då). Skytte som jag höll på ett kort tag så går en luftpistol på ~15 000 och vanlig tävlingspistol för minst lika mycket + skott + godkänt kassaskåp för förvaring. Med mera. Top notch för sin hobby kostar mer än det smakar för de utanför "bubblan".
Allt ovan, konsol, GPU, jägarprylar, fiakeprylar, skytteprylar med mera går att få billigare men ska man ha premium kommer man betala premuimpris. Hade det däremot varit ett lanseringspris för en konsol och inte en uppgraderad premiumprodukt hade det varit bedrövligt - eftersom det då inte finns något annat val.
Bra och sansad kommentar i den här debatten 1+ på den!
Snart blir det en dator i vardagsrummet. Konsolerna hänger inte med alls längre tyvärr
Jag gick den vägen. Uppgraderade datorn och sålde PS5an, 5 meter Nördic HDMI-kabel till TVn. Funkar svinbra med Steam Big Picture Mode och en DualSense. Absolut betydligt dyrare men jag måste ändå ha en dator till jobbet så då kan jag lika gärna ha en dyr maskin i stället för två halvdyra maskiner.
H-How can she slap, kupo!?
Snart blir det en dator i vardagsrummet. Konsolerna hänger inte med alls längre tyvärr
Trodde sldrig jag skulle säga det här men…en dedikerad steam machine hade suttit fint. Alltså, en enhet som såldes med ett par kända konfigurationer för att optimering skall kunna ske, och med bra os.
1338 - One Step Above
Reagerade lite på att Cerny sa att de "siktar" på 60fps i quality läget. Känns som det borde vara fetingstabilt och inget annat.
Det enda jag hade spelat om på den listan är isåfall TLoU Part 2 men det tycker jag redan ser svinbra ut på OG-PS5.
Blir ju ganska tydliga skillnader om man spelar med kvalitetsläge i 60fps.
Sen finns det väl alltid folk som vänjer sig vid den sämre detaljnivå som performanceläget erbjuder.
Alltid gött med förbättringar men i de olika jämförelserna Cerny visade var det nästan obefintliga sådana tyckte jag 🤔. Skarpare bakgrund OCH 60fps tar jag på PS6 istället 😏.
Reagerade lite på att Cerny sa att de "siktar" på 60fps i quality läget. Känns som det borde vara fetingstabilt och inget annat.
Det enda jag hade spelat om på den listan är isåfall TLoU Part 2 men det tycker jag redan ser svinbra ut på OG-PS5.
Alltid gött med förbättringar men i de olika jämförelserna Cerny visade var det nästan obefintliga sådana tyckte jag 🤔. Skarpare bakgrund OCH 60fps tar ju på PS6 istället 😏.
Känns farligt att garantera sådana saker när ansvaret (optimeringen) inte ligger på Sony utan på spelutvecklaren
Folk verkar taggade på PS5 Concord Edition
https://www.dislikeviewer.com/?url=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2F6...
Inte så konstigt heller. När PS4 Pro släpptes så tog den över vanliga PS4:ans prislapp, samtidigt som priset sänktes för den. Sen PS5:an släpptes så har i stället priset ökat, och Sony väljer även att släppa PS5 Pro till ett ännu högre pris, samtidigt som de behåller priset på vanliga PS5. Personligen så hoppas jag lite på att PS5 Pro floppar, så det här inte blir det nya vanliga i konsolbranschen.
Känns farligt att garantera sådana saker när ansvaret (optimeringen) inte ligger på Sony utan på spelutvecklaren
Men de har ju tagit bort spel där utvecklarna försökt sälja ospelbara spel som ps4 versionen av cyberpunk var (är?). Så de kan nog lova 60fps i alla ps5 spel som ska få PRO stämpel bara de ser till att kontrollera det också.
Iof. Vi får se hur det blir framöver.
Mjo, en annan tanke är ju att det finns ju inget som hindrar utvecklarna från att fixa ett nytt "fidelity" läge. PS5 Pro kommer ju fortsatt inte kunna "maxa" grafikmotorerna, så risken finns ju att någon utvecklare pressar grafiken ännu hårdare också är vi tillbaka till ett Fidelity PRO i 30 fps vs Performance i 60 fps som motsvarar det gamla Fidelity...
Jag gick den vägen. Uppgraderade datorn och sålde PS5an, 5 meter Nördic HDMI-kabel till TVn. Funkar svinbra med Steam Big Picture Mode och en DualSense. Absolut betydligt dyrare men jag måste ändå ha en dator till jobbet så då kan jag lika gärna ha en dyr maskin i stället för två halvdyra maskiner.
Samma här. Blir ju väldigt trevligt på 65" OLED med HDR där hårdvaran pallar med 120hz utan problem.
Jag håller med dig om dina slutsatser, unnar mig ändå lyxen att klaga på vad jag tycker är för hög prissättning.
Jag håller med dig om dina slutsatser, unnar mig ändå lyxen att klaga på vad jag tycker är för hög prissättning.
Helt rätt, det gör jag också.
Trodde på 599$ eftersom vanliga gick på 499$, men nu 699$ + 1600 SEK för skivläsare...
Dyrt blir det, får se hur jag gör. Inte helt stängt ute möjligheten att jag förbokar.