Game Pass Standard är här – utan jättar som Diablo 4 och Starfield

Medlem
Skrivet av Håkan:

Här är listan enligt premiärdatum för spelet i sorterad ordning.
Tchia - March 3, 2023
Diablo IV - June 6, 2023
Sea of Solitude - July 5, 2023
Neon White - September 7, 2023
Core Keeper - September 19, 2023
Payday 3 - September 21, 2023
Slime Rancher 2 - September 22, 2023
PlateUp! - September 22, 2023
Little Kitty, Big City - September 21, 2023
Flock - November 7, 2023
Age of Mythology: Retold Standard Edition - October 12, 2023
Forza Motorsport Standard Edition - October 10, 2023
Lightyear Frontier (Game Preview) - October 17, 2023
Kunitsu-Gami: Path of the Goddess - October 26, 2023
Open Roads - October 31, 2023
SpiderHeck - October 20, 2023
Go Mecha Ball - November 14, 2023
Harold Halibut - November 28, 2023
The Case of the Golden Idol - November 30, 2023
Still Wakes the Deep - November 2, 2023
Rolling Hills: Make Sushi, Make Friends - December 12, 2023
Dungeons Of Hinterberg - December 5, 2023
Senua's Saga: Hellblade II - December 15, 2024
Galacticare - January 9, 2024
Star Trucker - January 16, 2024
The Rewinder - January 23, 2024
Robin Hood - Sherwood Builders - January 30, 2024
Botany Manor - February 1, 2024
Hauntii - February 8, 2024
Flintlock: The Siege of Dawn - February 20, 2024
Magical Delicacy - February 22, 2024
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes - March 26, 2024
MLB The Show 24 Xbox One - March 26, 2024
MLB The Show 24 Xbox Series X|S - March 26, 2024
Octopath Traveler II - February 24, 2024
Creatures of Ava - March 21, 2024
Turnip Boy Robs a Bank - April 12, 2024
Another Crab's Treasure - April 4, 2024

... Några spel försvann av ChatGPT.

ChatGTP... Skärp dig.

Age of Mythology Retold släpptes för en vecka sen.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det jag menade är att priset är ohållbart lågt för spelindustrin, inte ur konsumenternas perspektiv. Finner de det inte prisvärt för det är för få spel de är intresserade utav är det klart de inte bör prenumerera på tjänsten (det är ju valfritt ändå). Men att ha tillgång till hundratals spel för drygt en krona titeln och klaga på priset känns rätt bortskämt bara. Och tycker det har sådan bredd att man borde kunna hitta en hel del av intresse, eller sådant som en inte ens visste en ville spela. Men det kanske bara är jag...

Håller helt med här. Förstår inte varför folk klagar på en prenumerationstjänst där man får chansa att testa flera spel utan att behöva "köpa" det. Sen tycker man ett av spelen är kul så kan man köpa det och man vill ha kvar det för evigt. Samma sak med prenumerationstjänster för film och serier, vill folk verkligen gå tillbaka till att köpa flera filmer i månaden för 150kr/st t.ex.?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nähä, låter som du har statistiken på det. Utgår väl bara från mig själv och jag kanske är mer lättroad då...

signatur

*hjärtsystemet används ej längre - hjärtana finns endast kvar på konton som redan fått ett*

Medlem
Skrivet av lasseledsen:

Håller helt med här. Förstår inte varför folk klagar på en prenumerationstjänst där man får chansa att testa flera spel utan att behöva "köpa" det. Sen tycker man ett av spelen är kul så kan man köpa det och man vill ha kvar det för evigt. Samma sak med prenumerationstjänster för film och serier, vill folk verkligen gå tillbaka till att köpa flera filmer i månaden för 150kr/st t.ex.?

Jag samlar personligen på film och köper ibland boutique labels (Criterion, Arrow Video, BFI etc) men visst är det skönt med streaming för lätt åtkomst och kunna se innan en bestämmer sig för köp osv. Så för mig är det dubbelt. Men många spel är ju kul att upptäcka på Game Pass som annars aldrig hade testats, och även om det är underhållande i stunden kanske det inte hade varit värt att lägga flera hundra på i köp. Samma med filmer. Så ser mer att de kompletterar varandra och nu med 4k UHD är det ju sista formatet som filmbolagen kan mjölka oss filmentusiaster att köpa samma filmer om och om igen. Sen kanske det mest blir nysläpp och samlarutgåvor (vilket vi visserligen redan ser mycket utav) utöver streamingen som bara lär öka. Samma med spelen, men där verkar inte prenumerationsmodellen lika hållbar sett till hur det går för inkomster och studios.

Medlem

Vad oväntat (lol), men jag gillar hur han säger "Det kan dröja upp till ett år" på ett sätt som att det på något sätt skulle finnas en slags garanti för att spelen ska komma överhuvudtaget. När det där året har gått kommer nästa "Standard" nivå där endast Free-to-play-spel ingår.

Medlem

För mig som har två små barn som gärna spelar Greta gris, paw patrol, bluey osv osv är det väldigt prisvärt. De spelar kanske en kvart och sen vill de prova något nytt. Hade inte varit så skoj att betala flera hundra kronor för sådana spel 😂

Medlem

Så MS sparkar folk IGEN, ändrar och gör om Game pass till det sämre OCH höjer priserna?! Yea.... Världens rikaste företag borde spara in lite cash på det... Fy fan corporate greed

12
Skriv svar