Dr Disrespect-studion Midnight Society gör stora uppsägningar

Robot
Dr Disrespect-studion Midnight Society gör stora uppsägningar

På grund av "oväntade händelser".

#Deadrop, #Midnight-society

Medlem

Undra om det blir något spel. Hur får dom ihop det ekonomiskt utan DrDisrespect.

Medlem

Vilken skräll, kunde vi aldrig gissa!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Avstängd

DrDisrespect verkar vara tillbaka i streamingvärlden som inget har hänt.
Utvecklarna gjorde nog ett misstag och kickade honom.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jäkla trams allting.

Slemmigt? Absolut. Vågade meddelanden till en 17-årig tjej, kanske inte jordens undergång? Någon månad till och det hade varit ok. För vid 17 år och en flock månader är man ett litet barn utan egen vilja och är helt i dom vuxnas våld. Men över en natt sker något magiskt, man fyller 18 och blir vuxen och nu är man helt självständig och förståndig, eller?

Bah

Medlem

En extraction shooter färre bland 1000?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Avalanche-swe:

Jäkla trams allting.

Slemmigt? Absolut. Vågade meddelanden till en 17-årig tjej, kanske inte jordens undergång? Någon månad till och det hade varit ok. För vid 17 år och en flock månader är man ett litet barn utan egen vilja och är helt i dom vuxnas våld. Men över en natt sker något magiskt, man fyller 18 och blir vuxen och nu är man helt självständig och förståndig, eller?

Bah

Skulle tycka att han borde veta bättre när han är dubbelt så gammal, för att inte nämna hans familjesituation ovanpå det hela

Avstängd

Jäkla trams allting.

Bah

Jag tror att han är en omtyckt person men andra inom streaming och "content creator" världen blev provoserad av honom. Mer eller mindre.
Därför drog man igång ett drev.
Han har hållt nån form av försvarstal.
Man får väll tro vad man vill, uppenbarligen har han inte gjort nått olagligt för då skulle han sitta inne. Nått som jag såg andra ta upp också som inte har nått eller bryr sig om detta, men endå framfört.
Vi vet ju också hur cancel culture fungerar och svartmålning av individer kan gå väldigt långt

signatur

Medlem

"ägnat sig åt olämpliga konversationer med en minderårig"
Fast det var ju inte så.

m2k
Medlem
Skrivet av Cyberz:

"ägnat sig åt olämpliga konversationer med en minderårig"
Fast det var ju inte så.

Hur var det då?

Medlem

Den här kommentarstråden... yikes.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av m2k:

Hur var det då?

Precis så det var och han har ju erkänt det.

Spelar ingen roll om han bett om ursäkt för det gjort är gjort och i mina ögon som pappa till två barn "en som fyllt nyss 18 år" hade definitivt tyckt det är olämpligt speciellt med ngn som är dubbelt så gammal och har familj eller ej är en väldigt konstig grej.

MEN denna tråd handlar om hans föredetta företag och inte om hans beteende så vi får komma ihåg det så inte hela tråden handlar om han som person

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror att han är en omtyckt person men andra inom streaming och "content creator" världen blev provoserad av honom. Mer eller mindre.
Man får väll tro vad man vill, uppenbarligen har han inte gjort nått olagligt för då skulle han sitta inne. Nått som jag såg andra ta upp också som inte har nått eller bryr sig om detta, men endå framfört.
Vi vet ju också hur cancel culture fungerar och svartmålning av individer kan gå väldigt långt

Ja det är lite det jag menar. Jag har aldrig sett hans videor men när drevet gick så stod det allt möjligt tex blev han kallad pedophile, predator, abuser, child rapist och allt annat möjligt.

Och så kom det fram att han skickat några lite väl flörtiga/sexiga meddelanden till en 17-årig tjej. Inga bilder, inte bett om video på flickebarnet, inte stämma träff eller något.

Slemmigt, fult, vidrigt mot sin fru absolut.

Medlem

Ja det är lite det jag menar. Jag har aldrig sett hans videor men när drevet gick så stod det allt möjligt tex blev han kallad pedophile, predator, abuser, child rapist och allt annat möjligt.

Och så kom det fram att han skickat några lite väl flörtiga/sexiga meddelanden till en 17-årig tjej. Inga bilder, inte bett om video på flickebarnet, inte stämma träff eller något.

Slemmigt, fult, vidrigt mot sin fru absolut.

I grunden handlar det ju om att han är in en så kallad "Position of Power" precis som en lärare är till en elev.

Mycket av det dem snackat om (detta enligt hans egen utsago) var hur hon ville börja med streaming och hur han då som någon hon ser upp till gett henne coachande råd.

Angående att stämma träff är det fortfarande oklart då det första påståendet (inga meddelanden har visats publikt än) var att dem skulle ses på Twitch-con men i och med att han blev bannad innan så kunde han oavsett inte vara där.

Hans senaste video om det hela var han raljerande om massor som egentligen inte sa ett dugg mer än att han ska stämma personen som "läckte det hela" om att det inte är sant.

Han blev frikänd från allt i den utsträckning att det inte var något olagligt som skett, det betydet dock inte att det han gjorde inte var högst olämpligt för en person i hans position vilket absolut ändå kan skapa problem för alla denne är involverade med.

Twitch själva är ju dock inte speciellt mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Winzi:

I grunden handlar det ju om att han är in en så kallad "Position of Power" precis som en lärare är till en elev.

Mycket av det dem snackat om (detta enligt hans egen utsago) var hur hon ville börja med streaming och hur han då som någon hon ser upp till gett henne coachande råd.

Angående att stämma träff är det fortfarande oklart då det första påståendet (inga meddelanden har visats publikt än) var att dem skulle ses på Twitch-con men i och med att han blev bannad innan så kunde han oavsett inte vara där.

Hans senaste video om det hela var han raljerande om massor som egentligen inte sa ett dugg mer än att han ska stämma personen som "läckte det hela" om att det inte är sant.

Han blev frikänd från allt i den utsträckning att det inte var något olagligt som skett, det betydet dock inte att det han gjorde inte var högst olämpligt för en person i hans position vilket absolut ändå kan skapa problem för alla denne är involverade med.

Twitch själva är ju dock inte speciellt mycket bättre.

Att säga att han är i en "Position of Power" är ju bara fel. Då skulle varenda någorlunda känd man och kvinna som någon gång samlagat ett fan vara en våldtäktsman eller väldtäktskvinna för att dom är i en "Position of Power".

Skall man nå upp till "Position of Power" så får det vara en verklig sådan dvs en person i ens närhet, i verkliga livet, som man normalt sett ser till för stöd i livet såsom förälder, styvfar, präst, lärare etc. Eller någon man är i ren beroendeställning till såsom Rektor, chef etc, även här främst i verkliga livet irl så att säga.

Men att en random streamer skulle uppfylla detta låter löjeväckande.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Detta påståendet har ju dock visats sig vara falskt eller en missuppfattning som sedan spridits som sanning, då konversationerna i hela härvan verkar ha varit från 2017, konversationer som Twitch därefter, av oklar anledning, hittade tre år senare, 2020.

I övrigt känns hela härvan rätt luddig överlag, med enbart påståenden i sociala medier från före detta Twitch anställda och den anklagade själv, så inte lätt att greppa vad som faktiskt är sant eller falskt om man går in i diskussionen utan bias. Förhoppningsvis kan det komma fram lite mer konkreta "bevis" i framtiden på vad som faktiskt hänt, men det hänger väl då främst på om Twitch själva, eller den anklagade, är villiga att lägga fram dessa (vilket är tveksamt).

När det gäller Midnight Studio och deras spel, så kan jag tänka mig att "hypen" på spelet ifråga främst hängde ihop med personen som spelet var kopplat till och dennes "community", något som per automatik försvann när de sparkade honom. Kan dock tycka att spelet såg rätt så trist ut, så misstänker starkt att spelet ändå hade floppat, oavsett.

signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Winzi:

Oj. Det du beskriver är ju fullkomligt fruktansvärt. Hur kan en människa i maktposition bete sig så, en fullvuxen man dessutom? Jag är genuint chockad.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Molotov:

Klart dom drog igång ett drev på att det tjänar dom bra med pengar på!

Medlem

Jäkla trams allting.

Bah

Han kanske trodde att hon bodde i Texas där är man ju vuxen vid 17.

Medlem

Jäkla trams allting.

Bah

Blev det någonsin bekräftat att hon var 17 och inte yngre? Det var oklart sist jag läste om det där.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Den här kommentarstråden... yikes.

Haha verkligen! Sjukt att läsa.

Medlem
Skrivet av m2k:

Hur var det då?

finns på youtube när han förklara så titta där.

Skrivet av Dres81:

MEN denna tråd handlar om hans föredetta företag och inte om hans beteende så vi får komma ihåg det så inte hela tråden handlar om han som person

Det skeppet seglade samma sekund artikeln publicerades, tyvärr men förståeligt.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Curik:

Haha verkligen! Sjukt att läsa.

Vad är sjukt? Att dra slutsatser av någonting som man inte har någon insyn på och som varken domare eller Twitch egna team såg några felaktigheter med det Disrespect gjorde? Det tycker jag är sjukt i alla fall. Då är jag en person som aldrig sett en stream av Doktorn.

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Det skeppet seglade samma sekund artikeln publicerades, tyvärr men förståeligt.

Ja, jag antar det tyvärr

Medlem

Sjukt att se att folk på allvar står upp för former av grooming eller väljer att kraftigt förminska uppenbart vrängt beteende..
Tankevurpan man är beredd att göra för att försvara sin idol (?) visar ju bara vilken maktposition de här personerna har...

Jag har inte djupdykt men nyheten har ju dykt upp och om jag minns rätt så valde han ändå att gå ut och erkänna att han "chattat olämpligt med en minderårig", sen försöker man försvara med att hon var "nästan" myndig, man skickade ju inga nakenbilder, det vara "bara" anspelande skämt etc.

En 40 plussare som stöter på tonåringar är faktiskt rätt äckligt..

Medlem
Skrivet av Molotov:

DrDisrespect verkar vara tillbaka i streamingvärlden som inget har hänt.
Utvecklarna gjorde nog ett misstag och kickade honom.

Verkligen inte, dem markerade att sån skit inte är okej.

Medlem

Svaren i den här tråden är hutlösa.

Avstängd
Skrivet av OliZMO:

Verkligen inte, dem markerade att sån skit inte är okej.

Men på vilka grunder.
som sagt, hade han gjort nått olagligt hade han blivigt avstängd från Twitch direkt och förmodligen fått rättsliga påföljder.
Jag är inget fan av DrDisrespect eller försvarar ev feltramp, men han har en stil som jag gissar att många stör sig på och jag kan faktiskt tänka mig att det finns en hel del andra som vill "tjäna" på dennes olycka och drar igång ett drev.

signatur

Medlem
Skrivet av cryxis:

Vad är sjukt? Att dra slutsatser av någonting som man inte har någon insyn på och som varken domare eller Twitch egna team såg några felaktigheter med det Disrespect gjorde? Det tycker jag är sjukt i alla fall. Då är jag en person som aldrig sett en stream av Doktorn.

Jo, det sjuka är att du helt avvisar att han själv erkänt det. Förstår du inte det?

12
Skriv svar