Diskutera – Spelet du helst vill lira på PS5 Pro är...

Medlem
Skrivet av anon_342888:

GTA 6 är ju garanterat anledningen att de tar i prismässigt

Du tror inte det handlar mer om att de fiskar efter vilken prissättning de kan få till gällande ps6 snarare? Säljer denna bra så vet vi vad nästa PS och Xbox kommer att kosta.

Medlem

Horizon är ju redan snyggt som fan på performance så det är väl egentligen Rebirth där performance läget såg för jävligt ut som skulle må bra av pro behandling.

Avstängd
Skrivet av Redstar:

Du tror inte det handlar mer om att de fiskar efter vilken prissättning de kan få till gällande ps6 snarare? Säljer denna bra så vet vi vad nästa PS och Xbox kommer att kosta.

Det riktiga priset för ps5 var ju 10-12000 via scalpers.

Tror de har ganska bra koll på säljdata och behöver inte skapa en pro för att lista ut det...

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Samtidigt var gta v utvecklat för ps3 och xbox 360.
Men det kördes ändå i 30fps på ps 4 och one.

Processorn i series s är i stort sett samma som i x eller ps5. Det är minne och gpu prestanda som series s saknar. Om det vore gpu prestanda som stoppade vanliga ps5 från att nå 60 fps hade de ju bara behövt lägga in ett prestandaläge. Där spelet skalades upp från 900p eller något.

Men vi får se förhoppningsvis slipper vi gta vi med enbart 30 fps läge på konsolerna. Har en series x.

Beror ju också på hur moderna features de drar nytta av. CPUn kan ju avlastas rätt rejält nu för tiden.
Sonys snabba lagrinslösning kan ju ge dem en rätt stor fördel i GTA 6, det är speciellt i den typen av spel som skillnaden bör vara som störst.

Digital foundry påstår ju också att skalning från 1080P till 4K ger bra bild och paradnumret för Pro är ju just en väldigt bra skalare.

Jag tror att ett 40FPS läge med bra grafikinställningar samt ett 1080P(eller nåt och åt det hållet) med 60FPS inte borde vara några problem. Lägger man Sonys/AMDs version av DLSS och framegeneration på det så kan man säkert till och med gå ännu högre.

Lite mer ontopic så ser jag främst fram emot GT7 om det hjälper VR versionen. GTA6 är ju såklart givet.
Skulle man kunna få lite trevligare grafik och att reprojection slutar användas i VR så skulle det göra stor skillnad.
Med AMD/Sonys svar på framegen så behövs väl inte ens reprojection längre?

Medlem

Klarar inte "vanliga" ps5 spela gta 6 i 60fps så är det fan sista gången jag köper en konsol 😂
Jag kör hellre i över 100fps utan 4k å sånt skit.

Medlem

Vad jag har hört s kommer inte GTAVI vara i 60fps på pro men jag kan ha fel. Jag vill nog spela Psvr2 spel mest på den.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Vad jag har hört s kommer inte GTAVI vara i 60fps på pro men jag kan ha fel. Jag vill nog spela Psvr2 spel mest på den.

Det är spekulation och inte fakta. Och det är enbart utifrån vissa parametrar som inte nödvändigtvis ens stämmer. Så det återstår att se. Men PSVR2 har de ju sagt ska gynnas av Pro-kraften så du lär kunna ha nytta av den ändå!

Medlem
Skrivet av cyppa:

Klarar inte "vanliga" ps5 spela gta 6 i 60fps så är det fan sista gången jag köper en konsol 😂
Jag kör hellre i över 100fps utan 4k å sånt skit.

Jag är tämligen säker på att PS5/XSX kommer ha ett performance läge i 60 fps. Sony har data på att 75% av spelarna väljer performance i spelen. Rockstar känner också till detta. Xbox Series S tror jag enbart kommer ha 30 fps däremot. PS5 Pro kommer säkerligen ha ett Quality mode i 60 fps.

Medlem
Skrivet av V5er:

Jag är tämligen säker på att PS5/XSX kommer ha ett performance läge i 60 fps. Sony har data på att 75% av spelarna väljer performance i spelen. Rockstar känner också till detta. Xbox Series S tror jag enbart kommer ha 30 fps däremot. PS5 Pro kommer säkerligen ha ett Quality mode i 60 fps.

Men för rockstar är det ju bara positivt om spelet körs i 30 fps det kommer ändå hyllas av speljournalister och sälja i stora mängder. Och dessutom enklare att locka ps5 köparna att köpa det igen till ps6 om de får 60+ fps på den konsolen. Inte direkt så att det finns någon spelserie som tävlar mot gta, vad jag känner till i alla fall?

Jag tror det blir 30 fps på ps5 och series x men hoppas självklart du har rätt.

Medlem

Bloodbourne i 4K och 120 fps, tack.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Men för rockstar är det ju bara positivt om spelet körs i 30 fps det kommer ändå hyllas av speljournalister och sälja i stora mängder. Och dessutom enklare att locka ps5 köparna att köpa det igen till ps6 om de får 60+ fps på den konsolen. Inte direkt så att det finns någon spelserie som tävlar mot gta, vad jag känner till i alla fall?

Jag tror det blir 30 fps på ps5 och series x men hoppas självklart du har rätt.

PS6 verkar vara tidigast 4 år fram i tiden och inte ens RDR2 fick en PS5 uppdatering/version, så jag skulle inte vara så säker på det.
Jag tror också att 60FPS gynnar onlineläget och det kanske kan skapa problem emellan konsolerna ifall vissa kör 30 och vissa 60.
De kan säkert ha 3 lägen såsom Sony studios, alltså 30,40 och 60, där 60 är rekommenderat eller påtvingat för onlinespelande.
30 FPS läget kan de då använda vid marknadsföring och sedan erbjuda 60 FPS läge på Pro som ser ut som 30FPS läget(eller i värsta fall 40FPS läget) på XSX/PS5.
Bilden kanske då skalas från 1080P, men tillexempel digital foundry påstår att det ändå går att skala väldigt bra från den upplösningen, speciellt då från en modern skalare såsom PSSR verkar bli).

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är spekulation och inte fakta. Och det är enbart utifrån vissa parametrar som inte nödvändigtvis ens stämmer. Så det återstår att se. Men PSVR2 har de ju sagt ska gynnas av Pro-kraften så du lär kunna ha nytta av den ändå!

Japp folk har svårt att förstå "spekulation" inte är fakta tydligt här och andra forum just nu tyvärr.

Medlem

Det första spelet jag ska spela på PS5 Pro är Final Fantasy VII: Rebirth. Jag har inte spelat det och det ska tydligen vara mycket bättre på PS5 Pro än vanliga PS5'an.

123
Skriv svar