PS5 Pro-effekten – skivläsaren säljer slut i väst

Medlem

Glöm inte heller att den modulära skivläsaren till PS5 Slim/Pro kräver online-aktivering pga upphovsrättsskäl kopplat till blu-ray. Vissa påstår att den bara behöver göra det första gången man kopplar i den i konsolen men kan vara så att den behöver online-autentisering emellanåt.

Om Sony, i framtiden, stänger ner de servrarna som verifierar skivläsarna i något skede så kan det innebära att skivläsarna vägrar att läsa spelskivorna. Det kan alltså isf vara bättre med original PS5 där skivläsaren inte kräver samma onlineverifiering. Värt att tänka på om man funderar på att skaffa en PS5 Pro.

Medlem

"Men det ska sägas: svenska PS5 Pro-priset är ej satt"
Mjo, jag har ju lite svårt att tro det blir lägre iaf.

En del tror det är pga spelet Concord, men vette tusan. Sony mår väl inte så bra i det hela. Håller kvar vid mina misstankar att Sony funderar på att sluta göra konsoler.
Dyr sysselsättning.

Medlem
Skrivet av addman:

Glöm inte heller att den modulära skivläsaren till PS5 Slim/Pro kräver online-aktivering pga upphovsrättsskäl kopplat till blu-ray. Vissa påstår att den bara behöver göra det första gången man kopplar i den i konsolen men kan vara så att den behöver online-autentisering emellanåt.

Om Sony, i framtiden, stänger ner de servrarna som verifierar skivläsarna i något skede så kan det innebära att skivläsarna vägrar att läsa spelskivorna. Det kan alltså isf vara bättre med original PS5 där skivläsaren inte kräver samma onlineverifiering. Värt att tänka på om man funderar på att skaffa en PS5 Pro.

Om servrar stänger ner osv, så tror jag inte det spelar någon som helst roll om du har fysisk kopia eller inte. Samtliga större titlar har verifiering online; är det borta så funkar inget.

Dessutom måste man väl ha PSN som PlayStation-spelare för att gå på toaletten snart (😏), så att hoppas på att något skulle fungera utan servrar är nästintill naivt 😉😉

Medlem
Skrivet av lonian:

Enda anledningen varför Sony gjort en läsare man måste plugga in är väl för att de vill få över alla till att handla digitalt.
Förvånar mig inte om PS6 är helt digital.

Förvånar mig inte om PS6 aldrig kommer. 😏

12
Skriv svar