Rapport: Ytterligare 650 sparkas från Microsofts speldivision
"inga spel, enheter eller upplevelser" kommer drabbas.
Vad gjorde personerna där innan då?
Låter ju urbota dumt att anställa folk till roller som inte behövs.. oh wait.
The more I practice, the luckier I get.
MS hade kanske redan pappersvändare..
Sen köpte de AB som hade sina egna pappersvändare...
Sen tänkte MS att dessa pappersvändare kanske slås ihop till en grupp pappersvändare och så kanske det blev lite för många pappersvändare så några pappersvändare får gå i respektive pappersvändargrupp? Kanske.
Såvitt jag vet så finns det mycket övrig personal som inte utvecklar spel på en spelstudio.
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Det står ju i nyheten. Men det blir ju alltid så här efter uppköp. Administrativa roller som inte behövs längre då de redan finns i det köpande bolaget.
Det står ju i nyheten. Men det blir ju alltid så här efter uppköp. Administrativa roller som inte behövs längre då de redan finns i det köpande bolaget.
Läsa mer än bara rubriken? Vad begär du av folk egentligen...
Jump in.
MS hade kanske redan pappersvändare..
Sen köpte de AB som hade sina egna pappersvändare...
Sen tänkte MS att dessa pappersvändare kanske slås ihop till en grupp pappersvändare och så kanske det blev lite för många pappersvändare så några pappersvändare får gå i respektive pappersvändargrupp? Kanske.
Såvitt jag vet så finns det mycket övrig personal som inte utvecklar spel på en spelstudio.
Så kan det kanske vara. Informationen som finns att tillgå förtäljer inte hela sanningen.
Ja det kan ju bli så. Man kan tycka att det borde gå snabbare att ifentifiera vilka som behövs ha kvar efter uppköp.
Läsa mer än bara rubriken? Vad begär du av folk egentligen...
Jag läste faktiskt nyheten den här gången
Med det sagt är det inte helt tydligt exakt varför avskeden sker utöver omstrukturering.
Kan ju finnas olika anledningar. Det måste inte vara det ena eller det andra.
Verkligen jättebra för branschen att låta M$ köpa hela industrin.
Ja men precis, se bara hur det blev för Bungie... Oh wait
Folk får gå i alla branscher. Detta är en icke-nyhet
Nyheter som dessa bär upp hela branschen. Aldrig tidigare har hemsidor som denna fått så mycket intäkter pga klicks.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Mmmh går bra för MS nu.
Tråkigt för dem som fick gå.
Inte alls tråkigt då de inte gjorde någon speciell nytta, varför betala feta löner i onödan
Kommer fortfarande ihåg att Microsoft lovade att inga jobb skulle försvinna iomed uppköpet. Nu såhär två rundor uppsägningar senare så har det påståendet inte åldrats särskilt bra
då har jag en fråga eftersom så många andra studios har sagt upp folk..
även om MS inte köpt upp AB, tror du då att AB själva inte skulle ha sagt upp personal när alla andra runt om i världen gör det?
nu säger jag ju inte att uppköpet inte har något att med uppsägningarna att göra ändå, men som jeppe så fint skrev, vi vet inte hela sanningen...