"Extrem utmaning" om GTA VI ska nå 60 fps på PS5 Pro

Robot
"Extrem utmaning" om GTA VI ska nå 60 fps på PS5 Pro

Digital Foundry-profil tycker till.

#gta-6, #gta-vi, #ps5-pro

Medlem

GTA6 släpps väl en månad innan nästa konsol iaf så dom kan hova in lite extra pengar på att först sälja alla det till ps5 för att sedan 1 Månad senare släppa en upphottad version till ps6. Exakt som med ps3/ps4

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

GTA6 släpps väl en månad innan nästa konsol iaf så dom kan hova in lite extra pengar på att först sälja alla det till ps5 för att sedan 1 Månad senare släppa en upphottad version till ps6. Exakt som med ps3/ps4

Räknar kallt med det, jag väntar med köp tills ps6 släpps och får förhoppningsvis den bästa versionen då.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Räknar kallt med det, jag väntar med köp tills ps6 släpps och får förhoppningsvis den bästa versionen då.

I så fall får du vänta på ps7.

Medlem

Som sagt, hoppas Sony o Microsoft sätter krav vid nextgen att alla spel måste flyta i 60 fps.

Medlem

Ja, en CPU (extra gimpad för konsol dessutom) från 2019 lär inte vara mycket att hurra för 2025/26 när spelet väl släpps. Så är inte förvånad.

Medlem

Jag tror chansen finns att Microsoft släpper sin "värsting" 2027. Nä. Blir inga mer Pro köp för min del. Tiden går så fort så det känns alltid för tidigt när nästa kommer om man "mellanlandar" så att säga.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Som sagt, hoppas Sony o Microsoft sätter krav vid nextgen att alla spel måste flyta i 60 fps.

De sätter alltid det där kravet, men släpper samma krav dag 1 typ.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Jönsen:

I så fall får du vänta på ps7.

Eller PS6 Pro.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Eller PS6 Pro.

Jag försökte mig på ett dåligt skämt att de släppt GTA 5 till tre olika konsolgenerationer.

Medlem

Vilket skämt, desto större anledning ingen vits köpa en pro i dagsläget..

Avstängd
Skrivet av Jönsen:

Jag försökte mig på ett dåligt skämt att de släppt GTA 5 till tre olika konsolgenerationer.

Hajade Försökte addera dåligt skämt om ps pro.

Man skulle nog helt allvarligt inte bli förvånad om de släppte ännu en GTA 5 next gen edition remaster till nästa playstation också.

Medlem

PS5 Pros cpu riskerar att bli ungefär lika begränsande för sig själv som Xbox Series S är för X?

Medlem

Nu är det en ganska stor miss ifrån original artikeln. Richard tror att PS5 Pro inte kommer kunna nå 4k 60fps. FZ artikeln säger bara 60fps, utan specificera upplösning, vilket är missvisande.
Original uttalandet innebär en lägre upplösning för 60fps. Kanske 1080p 60fps, eller 1440p 60fps, eller 1800p fps som sedan blir uppskalat. Sist och viktigast så är detta bara spekulationer från Richard. Han har varken testat Pro, eller GTA VI.

Medlem

Tror ni på allvar att de skulle vänta med att släppa GTA VI tills PS6 kommer? Det lär ta några år...

Medlem

Känner verkligen inte samma behov av att uppgradera som jag gjorde med PS4. Kommer nog köra mitt PS5 tills PS6 kommer. Och då kanske vänta med att köpa GTA 6. MEn förmodligen inte.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Cortex:

PS5 Pros cpu är ungefär lika begränsande för sig själv som Xbox Series S är för X?

Samtliga konsoler (PS5, PS5P, XSS, XSX) använder åttakärniga Zen 2 processorer. Ingen jättestor skillnad mellan dom. Inte jämfört mot resten av systemen i alla fall.

Hoppas på ett vettigt 40FPS-läge för XSX/PS5/PS5P om inte 60 går att uppnå. 60 är att föredra men inte om det innebär att spelets gator och trottoarer blir för tomma.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Nu är det en ganska stor miss ifrån original artikeln. Richard tror att PS5 Pro inte kommer kunna nå 4k 60fps. FZ artikeln säger bara 60fps, utan specificera upplösning, vilket är missvisande.
Original uttalandet innebär en lägre upplösning för 60fps. Kanske 1080p 60fps, eller 1440p 60fps, eller 1800p fps som sedan blir uppskalat. Sist och viktigast så är detta bara spekulationer från Richard. Han har varken testat Pro, eller GTA VI.

Så 10000kr för 1080p 60fps år 2025? Låter som ett kap.

Medlem
Skrivet av neetodesu:

Så 10000kr för 1080p 60fps år 2025? Låter som ett kap.

Tittar du på steams användarundersökning så ser du att endast 3,93% av PC spelare har en 4k skärm. Så konsol ligger på en stor framkant där.

Medlem

Ska bli intressant att se specs för PC den dagen GTA 6 släpps på PC.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ska bli intressant att se specs för PC den dagen GTA 6 släpps på PC.

Rtx 5-serien lär behövas iallafall! 😁

signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem
Skrivet av itsnotme:

wow, ja, de var en rätt kraftig miss måste jag säga.

Medlem

fan va rockstar tjänar pengar på noobs som spelar på konsol

Medlem
Skrivet av noreason:

fan va rockstar tjänar pengar på noobs som spelar på konsol

De tjänar väl även pengar på kunderna på pc? Dessa tuffingar som får vänta år på att spela GTA och som i väntan på det gör som du nu, bajsar ur sig skitkommentarer på internet.😂🤣😂🤣😂

Medlem

Har någon konsolversion av då aktuellt GTA haft en jämn och hög bilduppdatering?

Medlem

Det är jobbigt att köra bil i GTA 5 på PlayStation 5 versionen. Får ont i ögonen i kvalitet läget. Här måste jag lira i performance läget med 60 frames..

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Avstängd
Skrivet av lasselason:

De tjänar väl även pengar på kunderna på pc? Dessa tuffingar som får vänta år på att spela GTA och som i väntan på det gör som du nu, bajsar ur sig skitkommentarer på internet.😂🤣😂🤣😂

Det är faktiskt tufft att stå emot playstationexklusivitet och vänta på PC-releaser.

Medlem

PS5 har PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution), det borde nog hjälpa upp tilll 60 fps, inte i 4k, men i 1080p iaf.

Medlem

Tur man inte behöver bekymra sig över detta

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är upp till Rockstar hur de vill göra givetvis.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar