Min Kanin, Alfons är död 27-10-2020 till 13-9-2024

Medlem
Min Kanin, Alfons är död 27-10-2020 till 13-9-2024

Nu har jag precis kommit hem från avlivningen av min kanin. Han skulle fylla 4 år nästa månad så han dog en alldeles för tidigt död.

Det är fruktansvärt tomt här hemma. Han hade börjat fälla väldigt mycket de senaste veckorna, men igår morse var det senaste gången han åt och drack, och igår kväll betedde han sig annorlunda, drog sig undan och låg på ställe han aldrig brukar ligga på.
Jag fick sticka tidigare från jobbet idag för att ta honom till veterinären.

Den lokala veterinären sa att jag skulle in på akuten, när jag var där kände de på honom och tog tempen. Då var han slö och sprattlade inte med benen när jag lyfte honom, vilket han annars alltid gör.

De konstaterade att det var riktigt illa och att magsäcken var väldigt förstorad. Kroppen började ge upp innan han fick sömnmedlet så han fick det snabbt, och sedan sista sprutan. Det kunde bero på levern, eller att han tvättat sig och håret satt stopp i magen eller kosten.

Det var fruktansvärt, jag har gråtit 4 gånger i mitt vuxna liv, när jag blev dumpad första gången, då var det första gången jag någonsin varit kär, när min hamster avlivades, när min katt avlivades förra året och idag. Man har ont i kroppen, ont i huvudet, trött och lite illamående.

Och det är ännu jobbigare att han var så ung. Min dotter såg att jag hade buren med mig hem, Alfish där. Och tittade flera gånger efter honom i den tomma buren.

Hon fick iallafall klappa honom innan vi åkte in.

Saknad och aldrig glömd.

Medlem

Fint skrivit! Har också avlivat husdjur för tidigt. Aldrig enkelt, alltid jobbigt!

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem

Alfons, du skänkte dina närmsta mycket glädje och kärlek. Du var fin, snäll och betydelsefull.

Du förtjänar lugn, ro och harmoni där du kan titta tillbaka på alla fina minnen du har skapat.

Vi kommer att sakna dina mysiga öron.

R.I.P.

❤️

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Beklagar verkligen, det är för mig obeskrivligt för jävligt när ens vän plötsligt är borta. Försök vara tacksam för att det blev just ni som fick länkas samman under den relativt korta tid vi har på planeten. RIP Alfons <3

Medlem

Beklagar sorgen.

Medlem

Beklagar sorgen, under de senaste 2 åren har jag fått avliva hela 3 katter

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tråkigt att höra, husdjur kan betyda mycket! Hoppas du/ni mår bättre snart!

Medlem

Beklagar, det gör alltid ont att förlora någon nära.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Avstängd

Beklagar sorgen.
Lite av anledningen jag ssjälv inte skaffar sällskapsdjur, riskera behöva avliva en vänn

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Beklagar sorgen

1
Skriv svar