Xbox Game Pass - September 2024 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - September 2024 - Part 2

Då var det dags för septembers andra omgång spel till Xbox Game Pass. Två spelsläpp direkt på tjänsten blir det, men tyvärr endast släpp på PC för närvarande. Xbox Game Studios-publicerade Ara: History Untold och så Frostpunk 2, två lite olika strategispel. Dessutom så ansluter Wargroove 2.

De nya nivåerna av Game Pass är nu igång och det innebär att "Standard" inte får nya spel i samma omfattning, spelen ovan är för Ultimate/PC.

Förmodligen så kommer det lite fler spel i och med Tokyo Game Show den 26 september då Xbox ska medverka med en längre presentation, där det bland annat utlovats Game Pass-nyheter! Läs mer om det här.

Overwatch 2 kan nu kopplas till Game Pass och ger då en hel drös bonusar. 6 Hero skins och 30 Mythic Prisms direkt och så en stackable XP-bonus och tillgång till att köpa gamla cosmetics som en tillsvidarebonus.

Först omgången spel den här månaden hittas här:
Xbox Game Pass - September 2024 - Part 1

Nya titlar:

Wargroove 2 (19 sep, konsol+PC+cloud)

Frostpunk 2 (20 sep, PC)

Ara: History Untold (20 sep, PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 sep: Gotham Knights, Let's Build a Zoo, Loop Hero, My Time At Portia, PAW Patrol Grand Prix, Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy, The Walking Dead S1 (pc), The Walking Dead S2 (pc), Valheim.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

Ooooh. Wargroove 2 direkt till Game Pass. Tackar! Kul. Hade gärna sett Frostpunk 2 direkt på konsol också. Min dator därhemma börjar bli till åren kommen.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fick nyligen notis om att GP skulle avlutas för mig för att dom misslyckats dra pengar (nytt kort, någe mankemang med internetköp eller nått) det var lika bra för jag kom aldrig för mig att säga upp det som planerat i typ ett år nu. De intressanta spelsläppen som initialt drog mig att skaffa GP har lyst med sin frånvaru länge nu.

Får väl se om man skaffar det nångång i framtiden igen, men som det verkar nu så blir det bara sämre med tiden.

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Redaktör
Ponny
Skrivet av Zymac:

Fick nyligen notis om att GP skulle avlutas för mig för att dom misslyckats dra pengar (nytt kort, någe mankemang med internetköp eller nått) det var lika bra för jag kom aldrig för mig att säga upp det som planerat i typ ett år nu. De intressanta spelsläppen som initialt drog mig att skaffa GP har lyst med sin frånvaru länge nu.

Får väl se om man skaffar det nångång i framtiden igen, men som det verkar nu så blir det bara sämre med tiden.

Off topic: älskar ordet "mankemang". Det har sina skäl:

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Najs med Frostpunk 2, jag hade tänkt att köpa det men nu blir det via Gamepass!

Medlem

Oj, kanske dags att köra klart Gotham Knights. Visste inte att det skulle försvinna snart, tack för varningen.

Medlem

Vad fan. Trodde Frosties kom till Xbox.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Oj, kanske dags att köra klart Gotham Knights. Visste inte att det skulle försvinna snart, tack för varningen.

Minns inte om du har en PS5a, men Gotham försvinner även från extra, fast om ca en månad istället för 2 veckor.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Minns inte om du har en PS5a, men Gotham försvinner även från extra, fast om ca en månad istället för 2 veckor.

Har redan lagt så många timmar på Xbox-versionen så har ingen lust att börja om på PS5. Får väl helt enkelt köpa spelet annars om det behövs, tror det går att hitta ganska billigt på reor.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dreijer:

Inte än, konsolversionen kommer nästa år.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

https://xxboxnews.blob.core.windows.net/prod/sites/2/2024/09/...

Då var det dags för septembers andra omgång spel till Xbox Game Pass. Två spelsläpp direkt på tjänsten blir det, men tyvärr endast släpp på PC för närvarande. Xbox Game Studios-publicerade Ara: History Untold och så Frostpunk 2, två lite olika strategispel. Dessutom så ansluter Wargroove 2.

De nya nivåerna av Game Pass är nu igång och det innebär att "Standard" inte får nya spel i samma omfattning, spelen ovan är för Ultimate/PC.

Förmodligen så kommer det lite fler spel i och med Tokyo Game Show den 26 september då Xbox ska medverka med en längre presentation, där det bland annat utlovats Game Pass-nyheter! Läs mer om det här.

Overwatch 2 kan nu kopplas till Game Pass och ger då en hel drös bonusar. 6 Hero skins och 30 Mythic Prisms direkt och så en stackable XP-bonus och tillgång till att köpa gamla cosmetics som en tillsvidarebonus.

Först omgången spel den här månaden hittas här:
Xbox Game Pass - September 2024 - Part 1

Nya titlar:

Wargroove 2 (19 sep, konsol+PC+cloud)
https://www.youtube.com/watch?v=ZOZPEHYk8lw

Frostpunk 2 (20 sep, PC)
https://www.youtube.com/watch?v=gjf4oBMtMbo

Ara: History Untold (20 sep, PC)
https://www.youtube.com/watch?v=4Yg3vNhOGRc

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 sep: Gotham Knights, Let's Build a Zoo, Loop Hero, My Time At Portia, PAW Patrol Grand Prix, Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy, The Walking Dead S1 (pc), The Walking Dead S2 (pc), Valheim.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

Jag har ju game pass ultimate till xboxen så då borde väl dessa spel släppas till min prenumeration med.

Gnällkuk
Skrivet av Guld:

Jag har ju game pass ultimate till xboxen så då borde väl dessa spel släppas till min prenumeration med.

Om det inte finns någon version färdig för konsol kan du ha 15 st abbonemang, hjälper föga :>

https://www.purexbox.com/news/2024/09/frostpunk-2-xbox-releas...

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Guld:

Som @trickeh2k säger så finns det inga konsolversioner av varken Frostpunk 2 eller Ara:History Untold ännu. Frostpunk-utvecklarna har angett 2025 som tidpunkt för Xbox/PS5-release, Ara mer vagt men det jobbas på det.

Räknar med att båda läggs till tjänsten direkt när de släpps.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det hade varit grrreat.

signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Ambassadör
Xbox

Som förväntat så blev det lite tillskott till Game Pass-katalogen i och med Tokyo Game Show! Fyra spel blev det, allihop tillgängliga direkt idag.

signatur

Jump in.

1
Skriv svar