Robot
Frostpunk 2

Det största hotet kommer inte längre utifrån i misärsimulatorn.

#11-bit-studios, #frostpunk, #frostpunk-2

Medlem

Ohh ska läsas när jag kommer hem. 1an har man ju 400h i.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ser riktigt bra ut! Bra recension. Är musiken konstant så här dramatisk? Känns som att det snabbt borde bli tröttsamt isåfall

Medlem

Mycket bra recension! Fint flyt i texten. Bra bilder, Tack

Medlem

Oh, det verkar lovande! Men då de kör "Advanced Access"-bullshit tänker jag vänta tills det blir någon rea innan jag slår till.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Får se om det blir köp framöver. Mot slutet av första var jag ett ångestfyllt nervvrak.
Satt och skrek nästan för att det var omöjligt att hålla mina medborgare varma.

Medlem

Detta ska bli kul!
Men väntar med detta, ska köra om första spelet. Väntar på att hösten/vintern ska komma först, så man kommer in i rätt stämning

Medlem

Har fortfarande ettan i backloggen, men jäklar vad sugen jag blir Riktigt välskriven recension!

Medlem

Älskade ettan men fick ångest varje gång jag spelade det 🙈

Medlem

Day one till Game Pass!

Medlem

Riktigt bra recension. Jag uppskattade hur du beskrev den avsaknaden av känslor, som sakta kröp fram. Där enheten, som mänskligheten är, tar över från individerna.

Jag har inte spelat ettan, men skall verkligen testa detta. Grafiken påminner mig lite om det råa Disco Elysium.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Riktigt bra recension. Jag uppskattade hur du beskrev den avsaknaden av känslor, som sakta kröp fram. Där enheten, som mänskligheten är, tar över från individerna.

Jag har inte spelat ettan, men skall verkligen testa detta. Grafiken påminner mig lite om det råa Disco Elysium.

Spela ettan också!

Medlem

Riktigt bra skriven. Tack!
Blir att nöta till helgen. Börjar bli lite kyligt, passar lite på något sätt.

Medlem

Känns som att det hade varit bättre att bara fånga spelljudet och inte allt ljud från ditt musklickande

Medlem

Tack för recension! Bör man ha spelat igenom 1an innan?

Medlem

Mycket bra skriven recension. Ser fram emot att spela spelet!

Skribent
Skrivet av Fatmajk:

Tack för recension! Bör man ha spelat igenom 1an innan?

Det är inte helt nödvändigt, men tvåan bygger absolut vidare på första spelet på olika sätt.

Skribent
Skrivet av Striva:

Känns som att det hade varit bättre att bara fånga spelljudet och inte allt ljud från ditt musklickande

Det var tanken. Mikrofonen var avstängd, men tydligen fick programmet för sig att det skulle ändra ljudkälla och ta upp ljud genom den sopiga mikrofonen i monitorn?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Day one till Game Pass!

Dag 1 (deluxe edition) eller dag 3? Tycker inte vi ska kalla det dag 1 om spelet släpps 3 dagar tidigare.

Medlem

Ettan var ju ganska mediokert så vettefan om jag ens orkar testa 2an om det är samma formula. Har andra saker att vara deprimerad över...

signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av BloodFarmer:

Ser riktigt bra ut! Bra recension. Är musiken konstant så här dramatisk? Känns som att det snabbt borde bli tröttsamt isåfall

Musiken är ofta ganska ödesmättad. Jag varvade med lite egenvald ambient ibland.

Skrivet av Leon_:

Mycket bra recension! Fint flyt i texten. Bra bilder, Tack

Skrivet av Dreijer:

Skrivet av Edd1e:

Riktigt bra skriven. Tack!
Blir att nöta till helgen. Börjar bli lite kyligt, passar lite på något sätt.

Skrivet av Lasrod:

Mycket bra skriven recension. Ser fram emot att spela spelet!

Tack, hörni!

Medlem

Ettan har jag ju kört igenom en gång, men kände att det inte fanns så mycket omspelningsvärde.

Men satan i gatan vilket soundtrack det har.
Blev kall ända in i märgen när jag spelade, endast på grund av musiken.

Medlem

För den som vill värma upp med ettan innan så är det Steamrea på det nu till den 21:a.

Bara 2,99 euro eller 10,65 euro med alla DLC!

Medlem
Skrivet av ThingKing42:

För den som vill värma upp med ettan innan så är det Steamrea på det nu till den 21:a.

Härligt!
Då blir det köra alla DLC!
Ser ut som kommer bli en härlig höst/vinter..
Att förbannande solen ska vara framme med sina 18c!

Någon vet om det spelar roll vilken ordning man spelar dlc?

Skribent
Skrivet av ThingKing42:

Jädra prisvärt.

Medlem

Detta borde vara spel som jag gillar men testade ettan några timmar men fastnade inte riktigt för det. Kanske skulle gett det lite mer tid. Eftersom tvåan ligger på gamepass så kommer jag nog testa det också. Man blir lite sugen utefter recensionen!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Ett tips till alla som inte spelat första spelet (som jag) är att man kan klicka hem det från Steam för 3€ på deras weekend deal nu. Givet köp! Ser kul ut

1
Skriv svar