Skate släpps i early access under 2025
Borde det inte heta Skate 4? Såvida det inte är en remake av Skate ifrån '07? 🤔
Eller är det spelmakarna och deras förkärlek till att skapa namnförvirring som är i farten igen?
Det här ska väl vare lite av en reboot och en live service-titel som dom kommer fortsätta bygga på istället för att göra fler spel.
Gillar inte den tecknade grafikstilen alls. Ser lite ut som Fortnite. Borde vara en realistisk grafikstil till detta spelet.
Spelet är inte färdigt, det är därför det ser så tecknat ut tror jag, eller så är det en mobilversion kanske. Kolla in deras senaste update video så kan du se att det kommer ha en liknande stil som dom tidigare spelen, men många objekt och texturer är inte färdiga.
Är taggad på det här, även om jag är skeptisk till free2play och early access. Hoppas känslan är bättre än i trean som jag tyckte var en nedgradering från dom tidigare spelen.
Har kört några playtests och tycker det känns väldigt "floaty" och inte så rått som jag hade velat. Ett moddat SkaterXL känns betydligt mer realistiskt.
Men! Jag är ändå pepp att det kommer ett skatespel med stora pengar bakom.
Har kört några playtests och tycker det känns väldigt "floaty" och inte så rått som jag hade velat. Ett moddat SkaterXL känns betydligt mer realistiskt.
Men! Jag är ändå pepp att det kommer ett skatespel med stora pengar bakom.
Tråkigt att höra, hoppas det blir bättre till release. Jag körde om första Skate för ett par år sedan och det var verkligen natt och dag hur mycket bättre det kändes än trean. Det fanns en helt annan tyngd när man gjorde tricks.
Har testat både Skater XL och Session men jag har väldigt svårt att lära mig nya kontrollscheman när Skate är så inpräntat i min hjärna.
Early access? Free 2 play? Nej fy fan, jag håller mig till gamla goa Tony Hawk's Underground 1 och 2. Inget skateboard-spel kommer någonsin i närheten av de två klassikerna.
Det dom har sagt är att dom inte vill låsa något content bakom betalväggar så det ska bara vara kosmetiska grejer som man kan köpa. Återstår att se hur det blir med den saken.
Har inte kört mycket THUG 2 men det första spelet var fantastiskt. Minns fortfarande när man var på Hawaii och hoppade från hotelltaket ner i poolen och fick sån jäkla air time.