Snabbkollen – I vilken tidsperiod kör du helst nästa Battlefield?
Ge mig 2142 igen. Riktig framtid. Ww2 är kul men är trött på det nu, kan även tänka mig ett riktigt fett Vietnam. Synd bara att det mest är djungel..
Inte nutid tack.
Håller verkligen med här!
Vietnam med täta djungeln, M60 och Huey helikoptrar..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Skulle gärna se ett Battlefield där man spelar som karolin, dvs, man går frammåt, drar iväg en salva och laddar om i 27 minuter genom att vicka styrspaken fram och tillbaka, alternativt kastar runt med musen.
Vilken fenomenalt underbar upplevelse det hade varit. Tummen är lika slapp som gubbarnas pungar i bastun på badhuset efter en dags utflykt i kriget.
Röstade dåtid men hade lika gärna tagit framtid, hade gärna sett dem släppa lös med fantasin och göra något likt BF2142 igen.
Men allra roligaste vore ett extra alternativ. "Command & Conquer: Battlefield". En Battlefield spinoff i C&C världen, EA har ju båda licenserna. Kom igen Dice/EA släpp loss lite!
Vietnam med täta djungeln, M60 och Huey helikoptrar..
Och att blasta Fortunate son ur högtalarna på helikoptern när man kommer inflygande. 🙂
Usch kan inte rösta på nutid när ordet "Nära framtid" står där. Får 2042 mardrömmar.
Så jag säger "Nutid Only*
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Håller med om kalla kriget som blev varmt. Något mellan 60 och 80-tal hade varit kul
Kanske är lite för nära verkligheten när vi nu har ett nytt kallt krig mellan öst och väst som kanske inte är superhett än men åtminstone fingervarmt.
Jag tycker annars att det vore en bra idé. Mer kärnvapen tack. I spel alltså. I verkligheten hade ett sånt krig varit över före frukost.
Jag hade önskat mig ett Battlefield som baserades på en faktisk historisk period. Något otippat hade varit Rysk-Japanska kriget i början av 1900 talet, tidiga kulsprutor blandas med hästkavalleri. Det hade varit något!
Om jag inte får det så hade jag gärna sett Koreakriget eller Vietnamkriget igen.
Jag hade önskat mig ett Battlefield som baserades på en faktisk historisk period. Något otippat hade varit Rysk-Japanska kriget i början av 1900 talet, tidiga kulsprutor blandas med hästkavalleri. Det hade varit något!
Om jag inte får det så hade jag gärna sett Koreakriget eller Vietnamkriget igen.
Det finns redan. Det heter Battlefield 1.
Det finns redan. Det heter Battlefield 1.
Hade fortsatt att lira BF1 om det hade kommit nya uppdateringar. Min personliga favorit i serien!
Om Dice kunde kolla på varför de populäraste moddarna till bf1942 blev så populära och göra ett nytt spel utifrån det.
Vill gjärna se ett nytt 1942, Vietnam eller 2142.