Analys: PS5 har sålt mer än dubbelt så bra som Xbox Series
Hoppas inga aktieägare läser de rapporterna för då lär MS få lägga ner xbox före helgen.
Det finns kanske en anledning till att gamepass blivit sämre och dyrare samt att flera studios har lagts ner eller tvingats säga upp flertalet personal. Phil har ju själv sagt att de måste hämta hem mer pengar från gamepass. Så det rimmar ju väldigt dåligt med kommentarer om att MS inte bryr sig i förluster.
Vad är det Sony gjort som är dåligt för oss konsumenter i samband med medvinden av konsolförsäljningen?
Det sa han inte?
Han menar att det aldrig är bra när någon i princip har monopol. Det behövs konkurrens. Jag äger alla konsoler plus dator osv. Men jag ska faktiskt sälja PS5:an, och spela på Series X/Dator och Switch. Föredrar faktiskt UI och hela dahboarden överlag på series x kontra sterila PS5. Även achievements går före anonyma trophies för mig (olika antal trophies i alla spel utan baseline), och såklart Game Pass m.m.
Jag hinner ändå inte spela på allt 😅
Men ja, Sony har medvind. Plus att de har den bästa kontrollen som någonsin gjorts. Fan vad jag hoppas att kontrollen Microsoft ryktades hålla på med faktiskt släpps… Enligt rykte skulle den kommit för flera månader sen, så ja.. Det ser väl inte jätteljust ut där..
Det finns kanske en anledning till att gamepass blivit sämre och dyrare samt att flera studios har lagts ner eller tvingats säga upp flertalet personal. Phil har ju själv sagt att de måste hämta hem mer pengar från gamepass. Så det rimmar ju väldigt dåligt med kommentarer om att MS inte bryr sig i förluster.
Precis. Företag som inte bryr sig försluster eller vinster existerar nog inte. Det är dags att xbox börjar dra in pengar annars får nog Phil se sig om efter ett nytt jobb.
Precis. Företag som inte bryr sig försluster eller vinster existerar nog inte. Det är dags att xbox börjar dra in pengar annars får nog Phil se sig om efter ett nytt jobb.
Jo dom finns och är många. Ett exempel är Klarna som endast har som mål att öka i tillväxt (vilket man finansierar genom att bland annat plocka in nya pengar från finansiärer) vilket varje år resulterar i röda siffror.
Nu tror jag inte Microsoft jobbar på det viset och jag har missat om dom går med vinst eller förlust på xbox/gamepass osv (dom kan ju liksom ha gått med vinst på xbox försäljningen även om dom inte har sålt lika många maskiner och tjänat lika mycket som Sony).