Nej, du kan inte köpa en PS5 Pro-liknande pc till samma pris

Medlem

Alltså ÄVEN om de mellanskillnaderna som de kommit fram till stämmer (och som enligt mig och många andra inte är särskilt rättvisa jämförelser då där finns mycket mer att ta med i beräkningen än bara själva maskinen) så är mellanskillnaden enligt mig ÄNDÅ alldeles för liten för att rättfärdiga ett konsolköp före en PC i detta fallet.
Visst kan du kanske spara 1500-2000 spänn på att köpa en PS5 Pro istället för en PC men du får ut galet mycket mindre av den i ren funktionalitet, till den graden att mellanskillnaden inte är värd det längre enligt mig.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Många PC-spelare här i tråden 😂. Det går ju som sagt att vända och vrida på allt tills det blir som man vill ha det ;).

Ja, många PCMRacers som blir kränkta när en påstår något som inte är till deras plattforms fördel Sen argumenterar de som att en måste köpa till discläsare, ställ och/eller PS+. Alla köper ju inte årsprenumerationer utan tar någon månad då och då när det finns spel de vill "få" eller inte alls. Sen är det som sagt svårt att jämföra och likställa komponenterna och vad de presterar, de har högst troligen tagit det mest budgetaktiga för att komma ned i pris och så låtsas alla om det ändå är likställt. PC är knappast billigt det heller nu för tiden, men såklart bra argument att det kan användas till mer än gaming så om det är viktigt är förstås bra PC bättre investering men ska du ha en dedikerad spelmaskin kommer både PS5 och Ps5 Pro leverera.

Medlem

Bra artikel ✊ och tack till Sweclockers Digital Foundry fick också förtydliga samma ämne; en motsvarande PC kommer att kosta mer än en PS5.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Instämmer med Sweclockers. Men jag tycker inte man ska se ”gaming” som att det blivit dyrare. Det är snarare gaming-crowden som blivit kräsen. Gigantiska TV-apparater med höga upplösningar, syncade frames, 60fps minimum, raytracing, tyst och sval hårdvara, lägre watt-förbrukning.

Vi brukade dra ut spelen och blåste bort damm från kassetten när spelet frös. Vi bytte 6-7 CD-skivor under installationen. Det fanns ett annat tålamod förut.

Kolla på varje PC hos kidsen nu, få nöjer sig med något mindre än en vattenkyld CPU och pimpade LED-shower.

PS5 Pro riktar sig mot en alltmer kräsen marknad, säljsiffrorna får visa om efterfrågan finns. Jag tycker också det är en dyr konsol. Men om det var enkelt att tillverka en billigare så kommer vi se konkurrenterna presentera det snart.

Det här ständiga ursäktandet att "PS5 Pro riktar sig mot en alltmer kräsen marknad" är totalt absurt när PS4 Pro släpptes till samma pris som ordinarie PS4. De som tror på detta har blivit fullständigt lurade av Sonys marknadsföring. Det finns inget som är premium med denna konsol förutom priset, alla vet det och det är därför alla klagar. PS4 Pro kom med fler "premium" funktioner och en långt förbättrad beräkningskraft på GPUn än PS5 Pro ynkliga 67%. Den här hårdvaruuppgraderingen är inte premium för fem öre. Xbox var fortfarande relevant så Sony försökte.

Idag gör Sony vafan dom vill och det är uppenbart att dom testar hur långt dom kan gå med att blåsa sina konsumenterer. Ursäktande av det här beteendet är en försämring för konsumenter som kommer leda till att fysisk media försvinner och att vi betalar mer för att Sony ska stoppa sina redan fulla fickor.

Medlem

Konsol i all ära. Min sista var en xbox360.

Men en PC alla dagar där du får ut sååååå mycket mer nöje från.

Sorry 👏

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Många PC-spelare här i tråden 😂. Det går ju som sagt att vända och vrida på allt tills det blir som man vill ha det ;).

Så icke-spelar är inte har inte förmågan att inse att PC är billigare i längden och du får betydligt mer frihet och betydligt fler användningsområden jämfört med en konsol?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Om man vill spela Sonys spel på releasedagen, även andra utvecklares spel, så går ju PC bort helt. Nintendos spel kommer ju inte överhuvudtaget taget till PC. GTA VI kommer väl dröja ett par år innan det kommer till PC.

Exclusives bryr sig inte om kostnaden för hårdvaran det stämmer in på Nintendo, Sony till ett viss MS numera och även pc därav att jag sitter på switchen, xsx och ps5an men pc som plattform har mer ”unika” spel än någon av konsollerna även om jag inte är jätte förtjust i alla fps, mobas och allt annat krafs som finns.

GTA VI kunde jag inte bry mig mindre om gillade inte fyran eller 5an men de bästa varianterna av spelen precis som med RDR2 som jag älskar är på pc två år senare eller ej. Multiplayer förstår jag att man vill vara med day one på men singleplayer spel brukar jag köpa efter release för att slippa de värsta buggarna om de finns några.

Edit:
Tycker det är helt förståeligt att man vill lira på konsoll och inte pc så en konsol med ”pc” prestanda kommer kosta det kan vi väl också alla räkna ut? Är väl vad många av oss som vill ha minst 60fps sagt tidigare lite starkare och lite dyrare för att inte det skall framstå så lantligt som vissa uttryckt det.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Bra artikel ✊ och tack till Sweclockers Digital Foundry fick också förtydliga samma ämne; en motsvarande PC kommer att kosta mer än en PS5.

Och som en kommenterar på Sweclockers (klickade in mig för att läsa artikeln och sedan kommentarerna):

"I räkneexemplet saknas operativsystem, mus/tangentbord och montering. PS5 Pro kommer inte i delar. Det betyder ju att en rättvis jämförelse är minst 2000 till. Alltså minst 14 000."

Och nu kommer säkert nån PCMRejser och ba "men du kan montera ihop datorn själv" och ja klart du kan men det blir ingen rättvis jämförelse då vi vill ha liknande slutupplevelse för jämförelse av pris så då borde även PC:n komma färdigmonterad och inte i delar. Och PS5 Pro kommer med kontroll (om än inte den lyxigare DualSense Edge tyvärr) så mus och tangentbord borde också ingå. Men sure, det finns ju hur trashigt budgetalternativ som helst om en bara vill komma undan, men borde åtminstone vara av prisklass av kontrollen.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Och som en kommenterar på Sweclockers (klickade in mig för att läsa artikeln och sedan kommentarerna):

"I räkneexemplet saknas operativsystem, mus/tangentbord och montering. PS5 Pro kommer inte i delar. Det betyder ju att en rättvis jämförelse är minst 2000 till. Alltså minst 14 000."

Och nu kommer säkert nån PCMRejser och ba "men du kan montera ihop datorn själv" och ja klart du kan men det blir ingen rättvis jämförelse då vi vill ha liknande slutupplevelse för jämförelse av pris så då borde även PC:n komma färdigmonterad och inte i delar. Och PS5 Pro kommer med kontroll (om än inte den lyxigare DualSense Edge tyvärr) så mus och tangentbord borde också ingå. Men sure, det finns ju hur trashigt budgetalternativ som helst om en bara vill komma undan, men borde åtminstone vara av prisklass av kontrollen.

jag tänkte inte ta upp det först då jag tog upp det i en tidigare tråd bara för någon dag sedan hehe

Många av argumenten mot PS5 Pro har varit väldigt långsökta.

Redaktör
Skrivet av lonian:

PS5 pro = 9000
Disc drive = 1500
Vertical stand = 350

Summa: 10 850

PS plus 12 månader 760kr. Hur många år för att spela online?

"Nej, du kan inte köpa en PS5 Pro-liknande pc till samma pris"
"Som lägst har Sweclockarnas fått ihop en pc för 10 489 kr"

Åter: de jämför med konsolen - inte massa kringgrejer.

Sweclockers var tydliga med att det är svårt att jämföra hårdvaran rakt av. Det blir tio gånger värre om man börjar peta in andra aspekter. Det du tar upp är vanliga (men inte alltid nödvändiga) merkostnader, men sånt kan man lätt lägga till för pc också. Du behöver mus och tangentbord för att använda den (ingår ej), och i rättvisans namn ska väl en skivläsare läggas till också - pc-spelen är ju också ofta dyrare online. Kort sagt: det går inte att jämföra sånt rakt av.

signatur
Redaktör
Skrivet av neetodesu:

Det här ständiga ursäktandet att "PS5 Pro riktar sig mot en alltmer kräsen marknad" är totalt absurt när PS4 Pro släpptes till samma pris som ordinarie PS4. De som tror på detta har blivit fullständigt lurade av Sonys marknadsföring. Det finns inget som är premium med denna konsol förutom priset, alla vet det och det är därför alla klagar. PS4 Pro hade fler "premium" funktioner och en långt förbättrad beräkningskraft på GPUn än PS5 Pro ynkliga 67%. Den här hårdvaruuppgraderingen är inte premium för fem öre. Gissa varför? Ja, för att Xbox var fortfarande med i spelet.

Idag gör Sony vafan dom vill och det är uppenbart att dom testar hur långt dom kan gå med att blåsa sina konsumenterer. Ursäktande av det här beteendet är en försämring för konsumenter som kommer leda till att fysisk media försvinner och vi betalar mer för att Sony ska stoppa sina redan fulla fickor.

PS5 Pro följer egentligen bara trenden: även pc-komponenter (grafikkort) är ju mycket, mycket dyrare i dag än på PS4/Xbox One-tiden. Xboxarna har inte heller prissänkts förresten, och det lär knappast vara för att Microsoft säljer så hysteriskt många av dem. Sony sa väl något i stil med att de inte tänker sälja PS5 med förlust, vilket ofta varit fallet en tid med tidigare konsoler.

signatur
Medlem
Skrivet av neetodesu:

Det här ständiga ursäktandet att "PS5 Pro riktar sig mot en alltmer kräsen marknad" är totalt absurt när PS4 Pro släpptes till samma pris som ordinarie PS4.

PS4 Pro släpptes 2016 och marknaden såg helt annorlunda ut då. Vi har haft en skenande inflation sedan dess. Vi har också ett läge där chiptillverkarna har fullknökade orderböcker och har som resultat av det sett en chans att höja sina priser ännu mer. De ger inte ens mängdrabatter längre.

Sony kanske inte gör någon förlust på PS5 Pro men det lär heller inte vara några jättemarginaler på den.

Medlem
Skrivet av noreason:

Så icke-spelar är inte har inte förmågan att inse att PC är billigare i längden och du får betydligt mer frihet och betydligt fler användningsområden jämfört med en konsol?

Jo visst är det nog så såvida man inte köper en konsol och sen enbart spelar ett enda spel tills nästa generation;). Som sagt allt är relativt och köper du en PC för 20.000:- så vetikattsingen om standard konsolspelare kommer upp i den summan under en generation.

Hur som helst så var det ju inte riktigt det artikeln handlade om utan att Sweclockers slog fast att man inte kan bygga ihop en PC med liknande prestanda billigare än vad en PS5 Pro kommer kosta.

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Åter: de jämför med konsolen - inte massa kringgrejer.

Sweclockers var tydliga med att det är svårt att jämföra hårdvaran rakt av. Det blir tio gånger värre om man börjar peta in andra aspekter. Det du tar upp är vanliga (men inte alltid nödvändiga) merkostnader, men sånt kan man lätt lägga till för pc också. Du behöver mus och tangentbord för att använda den (ingår ej), och i rättvisans namn ska väl en skivläsare läggas till också - pc-spelen är ju också ofta dyrare online. Kort sagt: det går inte att jämföra sånt rakt av.

Då ska man nog inte gå ut så hårt med titeln och säga att det är lika dyrt när slutpriset faktiskt blev väldigt snarlikt.
10 500 kr vs 9 000 kr (plus skivläsare som bör inkluders eftersom det har funnits i varenda PS) är ett snarlikt pris enligt de flesta.

Känns likaväl som att kommentarer och ton kan bli bättre kan man göra mer nyanserade titlar och artiklar.
"Hårdvarumässigt utan krims krams är det ungefär samma pris" fast det kanske inte genererar lika mycket klick.

Redaktör
Skrivet av kebbe:

9000kr och 10500kr är i högsta grad samma prisklass, löjligt att låtsas som att så inte är fallet.

Skrivet av 9-11:

Exakt.

Tramsig "analys" av Sweclockers må jag säga.

Har någon sagt att det inte är det?

Swec landar i att man får betala drygt 12 000 kr för en hyfsat jämbördig pc (10 500 är absolut billigast, men med massa eftergifter). Och då stämmer det här rätt bra (även om alla lär ha en åsikt om vad en "premiumprodukt" är):

Citat:

Går det att få PS5 Pro-prestanda i en dator för samma pris?

Kort sagt: Nej. Trots att PS5 Pro lär bli en riktigt dyr konsol är det idag svårt att få motsvarande prestanda för lika mycket eller mindre pengar om du bygger en PC. Det du behöver skära ner på för att ligga på samma nivå kommer inte leda till en härlig hårdvaruupplevelse, medan PS5 Pro väntas bli en premiumprodukt.

signatur
Medlem

PS5 Pro följer egentligen bara trenden: även pc-komponenter (grafikkort) är ju mycket, mycket dyrare i dag än på PS4/Xbox One-tiden. Xboxarna har inte heller prissänkts förresten, och det lär knappast vara för att Microsoft säljer så hysteriskt många av dem. Sony sa väl något i stil med att de inte tänker sälja PS5 med förlust, vilket ofta varit fallet en tid med tidigare konsoler.

Bra poäng om Xbox priserna. Förmodligen är det effekten av höjda hårdvarukostnader jämfört med förra generationen precis som du säger. Däremot ser jag det bara som en del av förklaringen. Det finns fortfarande inget som rättfärdigar dubblering av priset för PS5 Pro från en PS5 slim. Det enda rimliga är att Sony har höjt marginalerna. Om inte du har en bättre förklaring?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, många PCMRacers som blir kränkta när en påstår något som inte är till deras plattforms fördel Sen argumenterar de som att en måste köpa till discläsare, ställ och/eller PS+. Alla köper ju inte årsprenumerationer utan tar någon månad då och då när det finns spel de vill "få" eller inte alls. Sen är det som sagt svårt att jämföra och likställa komponenterna och vad de presterar, de har högst troligen tagit det mest budgetaktiga för att komma ned i pris och så låtsas alla om det ändå är likställt. PC är knappast billigt det heller nu för tiden, men såklart bra argument att det kan användas till mer än gaming så om det är viktigt är förstås bra PC bättre investering men ska du ha en dedikerad spelmaskin kommer både PS5 och Ps5 Pro leverera.

Jo men precis. Hade jag köpt en PC i dagsläget så hade jag förmodligen ändå bara spelat på den. Mycket/allt som jag använde min PC till förr i tiden klarar min smartphone galant så användningsområdet är för min del inte alls lika brett som det en gång var.

Redaktör
Skrivet av neetodesu:

Bra poäng om Xbox priserna. Förmodligen är det effekten av höjda hårdvarukostnader jämfört med förra generationen precis som du säger. Däremot ser jag det bara som en del av förklaringen. Det finns fortfarande inget som rättfärdigar dubblering av priset för PS5 Pro från en PS5 slim. Det enda rimliga är att Sony har höjt marginalerna. Om inte du har en bättre förklaring?

De höjer kanske priset för att de kan? Det måste inte vara svårare än så.

Men som du är inne på: flera faktorer spelar nog in.

signatur
Medlem
Skrivet av SirLorden:

Nu vill jag ju inte försvara det skyhöga priset på en PS5 PRO (väntar hellre in PS6 som förmodligen blir någon tusenlapp billigare), men man måste addera mer till en PC för att jämförelsen ska bli lite mer rättvis:
Operativsystem - förinstallerat på PS5 PRO vs måste köpas till PC
Handkontroll - Dualsense (en av de bästa hankontrollerna någonsin) medföljer PS5 PRO värd ca 899 kr vs Tangentbord och mus måste köpas till PC plus eventuell handkontroll ifall du gillar att spela med det.
Montering av komponenter - Antingen gör du det själv gratis, men tar tid, eller så betalar du också för monteringen.

Skrivet av Gertzy:

Mus och tangentbord finns för ca 300 kronor och mer krävs inte för PC. Vill du ha en kompetent handkontroll med lägre input latency och bättre spakar än Dualsense så finns det för 350Kr.
Windows går att köra gratis och windows är inget krav.

Köper man PC i samband med black friday så är montering gratis och komponenter billigare, vilket PS5 inte lär vara på länge. En ny generation GPU:er till PC är på ingång så Pro kanske inte åldras så väl i jämförelse heller.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

jag tänkte inte ta upp det först då jag tog upp det i en tidigare tråd bara för någon dag sedan hehe

Många av argumenten mot PS5 Pro har varit väldigt långsökta.

Ja, och diskläsaren till PS5 Pro är inte nödvändig så alla kommer inte köpa den. Och skivläsare till PC är ju utdött sedan länge så lite märkligt att hålla det mot konsolen och låtsas om att det är standard på PC på något sätt.

Skrivet av gorbatjov:

Jo men precis. Hade jag köpt en PC i dagsläget så hade jag förmodligen ändå bara spelat på den. Mycket/allt som jag använde min PC till förr i tiden klarar min smartphone galant så användningsområdet är för min del inte alls lika brett som det en gång var.

Ja, en del kanske använder den till att redigera bilder/filmer/podcasts eller liknande med det är ju en liten grupp entusiaster och använder de den till jobb har de nog betydligt dyrare grafikkort än det som används i denna kalkylen. Men det är som du säger, för flesta "vanliga" människor går det mesta att sköta på en mobil eller surfplatta numera och inget de behöver köpa dyr PC för längre. Så om de ändå bara ska spela är en spelkonsol ett logiskt och användarvänligt val som inte kräver att de sätter sig in i tekniken alltför mycket.

Medlem

Har någon sagt att det inte är det?

Swec landar i att man får betala drygt 12 000 kr för en hyfsat jämbördig pc (10 500 är absolut billigast, men med massa eftergifter). Och då stämmer det här rätt bra (även om alla lär ha en åsikt om vad en "premiumprodukt" är):

Rubriken här på FZ lyder "Nej, du kan inte köpa en PS5 Pro-liknande pc till samma pris" och skulle kunna följas upp av "PS5 kostar 9000kr (tror vi) och en liknande PC kostar 10500kr". Det är att låtsas som att prisklassen inte är densamma bara för att den exakta summan skiljer, vilket min kommentar syftade på.

Medlem

Jag tror att dom även har glömt att räkna med hur mycket jag som ska köpa en PS5 PRO dag ett, och vara väldigt nöjd med det, sparar in på att slippa köpa kilovis med lipsill till frukostmackan som många här verkar ha tryckt i sig

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Mus och tangentbord finns för ca 300 kronor och mer krävs inte för PC. Vill du ha en kompetent handkontroll med lägre input latency och bättre spakar än Dualsense så finns det för 350Kr.

Köper man PC i samband med black friday så är montering gratis och komponenter billigare, vilket PS5 inte lär vara på länge. En ny generation GPU:er till PC är på ingång så Pro kanske inte åldras så väl i jämförelse heller.

Vill du ha bra gaminggear uppgår det snarare till 1000-1500 om inte ännu mer, så 350-2500 skulle jag säga det kan gå på. I vilket fall vilket en väljer att lägga sig på är det en kostnad som tillkommer på PC-sidan och inte konsolsidan då kontroll ingår. PS5 Pro kommer också med OS förinstallerat så för att matcha den upplevelsen måste du köpa till ett OS (en ska inte behöva vara pirat eller hacker för att komma undan) och Windows har betydligt större spelstöd än Linux så att lägga till den kostnaden är det mest ärliga här.

Ja, och springer du in i en affär och stjäl PC:n kan du få den helt gratis! Wow du vann! Nej, vi räknar inte in deals och specialerbjudanden här (men för din information: jag köpte PS5 med Spider-Man 2 på BF med Ratchet and Clank för ytterligare hundring knappt så att de inte skulle ha deals då stämmer inte. Ska du använda fulknep som argumentation bör du ändå veta vad du pratar om) utan snarare som om vi skulle köpa allting idag. Eller i alla fall en vanlig dag.

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Rubriken här på FZ lyder "Nej, du kan inte köpa en PS5 Pro-liknande pc till samma pris" och skulle kunna följas upp av "PS5 kostar 9000kr (tror vi) och en liknande PC kostar 10500kr". Det är att låtsas som att prisklassen inte är densamma bara för att den exakta summan skiljer, vilket min kommentar syftade på.

Det är du som nämner prisklasser, ingen annan. Men du bortser från flera saker, som att 1 500 kr faktiskt är 15-20 procent skillnad. Och att artikeln kommer fram till att ca 12 200 kr är rimligt för pc som motsvarar PS5 Pro, inte 10 500.

Sen befarar jag att PS5 Pro snarare kommer kosta ca 10 000 kr. 800 euro översätts till drygt 9 000 kr i dag, och sen lär fler saker höja priset (t.ex. kem-skatten). Men det var ju inte frågan här.

signatur
Medlem

…. Xboxarna har inte heller prissänkts förresten….

Xbox har klarat sig lite bättre från kritik för sin Series X med 2tb och en ny färg för 8300 kr 😊

https://www.microsoft.com/sv-se/d/xbox-series-x-2tb-galaxy-bl...

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Fearnox:

"Mer krävs inte för PC". Vem fan köper kbm för 600:-?
Resterande va mest bara korkat som argument

Ase
Medlem

Totalt meningslös artikel det går att göra betydligt mer med en dator än med en spelkonsoll sen e spelen betydligt billigare på pc än vad de är för en konsoll, så som andra påpekat varför denna artikel alls. (för många konsollfans (PS) på sweclockers, själv ogillar jag alla konsoller & handkontroll) även om jag äger 2

Medlem

och i rättvisans namn ska väl en skivläsare läggas till också - pc-spelen är ju också ofta dyrare online. Kort sagt: det går inte att jämföra sånt rakt av.

Vänta vad ska man ha skivläsaren till på en PC? Bränna musik eller?
Att PC spelen är dyrare online tycker inte jag. Köpte just spelet GRIP Combat Racing för 35kr, på ps4 kostar det 39.99 dollar. Eller menar du att det blir dyrare för att man handlar online utan skivläsare?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sen så blir det dessutom billigare med PC i längden tack vare uppgraderingsmöjligheterna. Om 3-4 år när PS6 släpps för 9000 kr (risken finns att Sony behåller prislappen) så behöver du med PC kanske bara byta ut grafikkortet för 5000-6000 kr för att klå PS6, samtidigt som alla påstår att du behöver en dator för 12000 kr för att klå PS6. Moderkort, processor och RAM har väldigt lång hållbarhet och är inget man behöver byta ut lika ofta som man byter konsol.

På 4år byter man oftast ut mer än bara en komponent om man inte älskar flaskhalsar.
Skulle säga att efter 3-5 år så vill man ha en helt ny burk. Ignorera "uppgraderingar" helt och hållet

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sen så blir det dessutom billigare med PC i längden tack vare uppgraderingsmöjligheterna. Om 3-4 år när PS6 släpps för 9000 kr (risken finns att Sony behåller prislappen) så behöver du med PC kanske bara byta ut grafikkortet för 5000-6000 kr för att klå PS6, samtidigt som alla påstår att du behöver en dator för 12000 kr för att klå PS6. Moderkort, processor och RAM har väldigt lång hållbarhet och är inget man behöver byta ut lika ofta som man byter konsol.

Rent komponentmässigt kan du få en liknande PC för 11k, ja. Men låt oss va ärliga, du behöver minst en pc för 20k om du ska va helt säker på att den ska hålla samma standard eller bättre. För det första så är spelen till PC allt som oftast sämre optimerade nu för tiden och de gynnar ju definitivt inte de billigare PCna. Sen kommer du behöva hålla på att vrida och vända på prestanda inställningar fram och tebax plus att drivrutiner ska uppdateras stup i kvarten.
Ja, du kan uppgradera den relativt billigt (4-5k, en halv konsol) så småningom (och då är de ändå dags för PS6) men spelar ju ingen roll om spelutvecklarna ändå ska förhålla sig till konsoler som Series S. Sen får du heller inte de bästa spelen som är Sony-exklusiva:)

Jag har både och men jag spelar sällan spel på PC om alternativ finns då jag tycker det är bökigare.

123
Skriv svar