Two Point Museum slår upp portarna i mars nästa år

Robot
Two Point Museum slår upp portarna i mars nästa år

Finkamma världen efter värdiga utställningar.

#Two-point-museum, #Two-point-studios

Redaktör
Ponny

Det här ser jag oväntat mycket fram emot. Fastnade framför det en god stund på Gamescom. Visst, det får inte himlen att trilla ner men tycker om att vi numer lever i en värld där Theme Hospital-folk får fortsätta släppa mysiga simmar.

signatur

En Bamseponny av folket

Känns som att dessa spel, Hospital, Campus och Museum är extremt lika. Har dock bara spelat Hospital. Någon som har spelat både Hospital och Campus som kan ge en åsikt om det är värt att skaffa båda? Eller är det bara samma sak igen i annan kostym?

Medlem
Skrivet av Niklas Eriksson:

Känns som att dessa spel, Hospital, Campus och Museum är extremt lika. Har dock bara spelat Hospital. Någon som har spelat både Hospital och Campus som kan ge en åsikt om det är värt att skaffa båda? Eller är det bara samma sak igen i annan kostym?

Skulle säga att det är annan kostym, men kortare för min del. Gick för mig enklare.
Men, jag skulle skaffa gamepass och spela det där om det fortfarande ingår där, det gjorde jag och det räckte gott.
Absolut roligt spel ändå trots kostymbyte.

Medlem

Jag hade så gärna spelat både detta och övriga i serien om de bara var lite mer seriösa, men ändå inte HELT seriösa...

Alltså, behåll gärna den enkla och lekfulla mekaniken, där man inte behöver en miljon menyer med tråkiga spreadsheets, men ta bort det allra mest fantasifulla. Typ samma mekanik som Campus men med ett riktigt universitet, och inte liksom vampyrkurser eller vad det nu var för något.

Får jag användning för alla mina högskolepoäng i museologi så kan jag tänka mig att spela spelet.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Backloggens befriare

Hoppas det lånar mer element av Hospital än University

signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar