Digital Foundry jämför FF7 Rebirth på PS5 och PS5 Pro

Robot
Digital Foundry jämför FF7 Rebirth på PS5 och PS5 Pro
Medlem

De nämner också att spelet innan märkligt nog inte använde någon uppskalning alls. Så det är väl i just såna här fall det kommer att märkas mest.

Medlem

Noterar "den videon de har fått tillgång till". Det ska skiljas från att man faktiskt fått spela på ps5 pro.

Medlem

Det var ju klart tydligare skillnad här än på det övriga material som visats hittills.
Det jag uppskattar mest är att framerate håller sig stadigt på Pro.
Sen är ju då frågan om det är en såpass stor skillnad att det är värt det...jag är nära på att trilla över på ja alltså.

Medlem

Undra hur många av dom negativa som kommer trilla över och köpa PS5 Pro när det väl kommer till kritan?

Medlem

Hade folk haft råd så hade de inte gnällt, vill jag påstå.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Misstänker att Black Myth: Wukong kommer att dra stor nytta av PS5 PROs extra resurser också, kommer att köpa det tillsammans med PRO och hoppas jag inte blir besviken

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Då kan man hoppas att rebirth entrar pc efter ps5 pro för den ultimata upplevelsen.

Medlem

Är inte Rebirth på PS5 dåligt optimerat?

Medlem
Skrivet av pazu:

Är inte Rebirth på PS5 dåligt optimerat?

UE4 som är det stora problemet. Motorn är inte byggd för såhär massiva världar. Rebirth är den största spelvärlden hittills som använder UE4.

Medlem

Perfekt att jag inte haft tid att införskaffa Rebirth än. Blir att vänta på PRO

Medlem
Skrivet av Devilholk:

Perfekt att jag inte haft tid att införskaffa Rebirth än. Blir att vänta på PRO

Yo're in for a treat, you lucky son of a gun.

Kanske tar upp det igen och kirrar platinum för Pro'n skull

Som sagt det är ju för sånt här man vill ha en pro för
Wukong kan jag spela med min PC men alla andra first party spel från Sony som haltar lite är den ju perfekt för. Blir nog ängtligen köp av Rise Of The Ronin och Stellar Blade nu med

Medlem

En fråga.
Hur stor roll tror ni det spelar om man ändå sitter på en 8 år gammal 1080p TV?

Planen är att köpa ett PS5 till julen. Skulle ju kunna slå till på den kralligare versionen. Men om TVn ändå blir en flaskhals....

Medlem
Skrivet av Evilof:

En fråga.
Hur stor roll tror ni det spelar om man ändå sitter på en 8 år gammal 1080p TV?

Planen är att köpa ett PS5 till julen. Skulle ju kunna slå till på den kralligare versionen. Men om TVn ändå blir en flaskhals....

En nyare tv kommer vara som en helt ny upplevelse. Sitter på en LG CX 65 och allt är förbannat snyggt, uppdatera tvn innan konsolen säger jag iaf.

1
Skriv svar