Rykte: Det nedlagda Concord har kostat Sony 400 miljoner dollar
Jag vet i fan om detta verkligen kan stämma. Detta spel, som förresten ser ut som skit, påstås ha kostat 400 milj (Sony köpte studion för 1-2 år sedan?), samtidigt som Spider Man 2 hade en budget på 310 milj, och Concord kostat två gånger mer än det snygga HFW som hade en budget på runt 200 milj. Någonting känns inte rätt...
Experter nedan tror inte på att uppgifterna stämmer då spelet knappt haft någon marknadsföring.
Fy fan vilka grisar flera av er är, på vilket sätt är det 'roligt' att det kostat så mycket vare sig det är sant eller ej?
Varför önska att något som ett spel går dåligt?
För att spel som detta prioriterats över sådant som faktiskt hade varit kul och kunnat tjäna in pengar? Sen att lägga en så enorm summa pengar på något och få ett så ruttet resultat när det finns gigantiska titlar för en bråkdel är skrattretande.
Ska spel få finnas oavsett kvalite? Ja. Får man skratta när slipsnissar inte förstår vad de säljer och om någon öht kan tänkas betala för produkten? Också ja.
Inte det minsta förvånad, med tanke på att eftertexterna är över 1 timme lång!
Fy fan vilka grisar flera av er är, på vilket sätt är det 'roligt' att det kostat så mycket vare sig det är sant eller ej?
För att då avskräcks spelstudios för att slänga ytterligare pengar på sådana skräpprojekt.
Till och med E.T. till Atari var ett bättre spel.
Skit ska skit ha
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Undrar om Firewalk studios får fortsatt förtroende att göra spel 🤣
Den summan går ju inte ihop?
Det går inte att bränna så mycket pengar på ett spel som detta.
Det känns lite som att det läggs fram högre summor för detta spel varje vecka.
Kan ju vara så att spelet fått en så stor budget som sen studion bränt upp för att de "måste". Lite så det funkar inom filmindustrin iaf. Använder man inte upp budgeten så får man mindre budget nästa gång.
Du tar upp ett exempel från 1982 och skriver att studios ska "avskräckas" tycker du det går bra med det?
Ja, dåliga spel ska ignoreras och det lades ner fortare än jag blinkar känns det som, men förstår varför man ska skratta åt något folk faktiskt lagt ner oerhörd tid på att göra?
För att då avskräcks spelstudios för att slänga ytterligare pengar på sådana skräpprojekt.
Till och med E.T. till Atari var ett bättre spel.
Arff
Undrar vad de gör med liket? Släpper det som F2P?
Nej. Det är Ingen idé att bekosta en massa servrar för ett spel ingen vill ha.
Sony behöver inte gå back ännu mer.
Liket behöver begravas.
Förslagsvis i New Mexikos öken:

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Tagga ner.
Perfekt svar på min fråga, wow...
Tagga ner.
Arff
Sucker Punch håller till i samma stad. De är runt 160 personer och arbetade sex år på Ghost of Tsushima. Det kostade 60 miljoner dollar.
Firewalk startades 2018 (sex år sedan). 2019 var de 12 personer. Utvecklingen av Concord startade på allvar för fyra år sedan och som mest var studion 170 personer. Detta skulle ha kostat 400 miljoner dollar?
Det låter som att siffrorna som kastas omkring är rena påhitt.
Kan ju vara så att spelet fått en så stor budget som sen studion bränt upp för att de "måste". Lite så det funkar inom filmindustrin iaf. Använder man inte upp budgeten så får man mindre budget nästa gång.
Tror inte det. Det låter inte troligt, budgeten borde vara satt efter att man gått igenom kostnader och sådant, speciellt om det är ett spel som Sony betalar för.
Men summan låter ju sjukt konstig, kanske räknar man med att så fort VDn på Sony tänkte på spelet och hans lön+bonus i timmen...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Välförtjänt bakslag för Sony. Hoppas studion läggs ned och alla involverade får sparken.
Varför?
Varför?
Jadu, det finns en del patologiska uttryck bland gamers. Om man inte är involverad i företaget som ägare så borde man ju kunna leva ett fritt och givande liv, men vissa njuter, slickar sig runt munnen och gottar sigi egna fisångor när produktiva människor misslyckas med något. Varför är oklart.
Jadu, det finns en del patologiska uttryck bland gamers. Om man inte är involverad i företaget som ägare så borde man ju kunna leva ett fritt och givande liv, men vissa njuter, slickar sig runt munnen och gottar sigi egna fisångor när produktiva människor misslyckas med något. Varför är oklart.
Fast nu var de ju inte speciellt produktiva eftersom spektaklet kostade 200 miljoner dollar. Talangfulla kan man inte heller anklaga teamet för att vara, då spelet såg ut som ett gymnasieprojekt på G+-nivå.
Själv är jag alldeles utomordentligt skadeglad över detta praktfiasko. Branschen bör bestå av dedikerade, målmedvetna och kompetenta utvecklare som brinner för sina spel och som inte räds lite crunch.
De blåhåriga nosringsbeprydda snöflingorna kan krypa tillbaka under sina stenar och lämna tillbaka vår älskade hobby till riktiga gamers.
Tycker att det såg ganska roligt ut rent gameplaymässigt och som jag skrev i en annan tråd hade jag gärna testat det om det inte vore för prislappen då jag sällan spelar den här typen av spel i speciellt många timmar.
Oavsett det är det ju tråkigt om folk som gjort sitt bästa blir av med jobbet eller om personer i beslutsfattande positioner blir än mer försiktiga när det kommer till nya IPs och istället fortsätter med uppföljare och remasters/remakes i den hastighet vi sett på senare år.
Fast nu var de ju inte speciellt produktiva eftersom spektaklet kostade 200 miljoner dollar. Talangfulla kan man inte heller anklaga teamet för att vara, då spelet såg ut som ett gymnasieprojekt på G+-nivå.
Själv är jag alldeles utomordentligt skadeglad över detta praktfiasko. Branschen bör bestå av dedikerade, målmedvetna och kompetenta utvecklare som brinner för sina spel och som inte räds lite crunch.
De blåhåriga nosringsbeprydda snöflingorna kan krypa tillbaka under sina stenar och lämna tillbaka vår älskade hobby till riktiga gamers.
Boomer-alert, jag har aldrig sett E+-projekt på gymnasiet som ser ut såhär. Inte produktivt att få ihop en produkt? Som inte räds lite crunch, lol.
Sega var tvungna att separera amerikanska och japanska sonic 2-teamen eftersom konflikter om att sova på kontoret uppstod och amerikanerna låste lokalerna och gick hem. Trots detta är US världens största ekonomi.
Ditt boomertugg om woke är också riktigt tröttsamt.
"What does being the man in the arena mean?
Someone who is heavily involved in a situation that requires courage, skill, or tenacity, as opposed to someone sitting on the sidelines and watching, is often referred to as "the man in the arena"."