Concords spelregissör har lämnat sin post
Gött, lägg ner skiten bara
Skrivs väldigt mycket om ett spel som ingen brydde sig om. Har folk börjat bry sig nu?
Det är nog den största floppen i spelhistorien. Känns väldigt självklart att de blir mycket skriverier om det.
Varför har de inte lagt ner studion och sparkat samtliga anställda efter en sån kolossal flopp?
Varför ska alla sparkas? Vet du hur beslutskedjan ser ut i företag?
Carbonara görs inte med grädde.
Varför har de inte lagt ner studion och sparkat samtliga anställda efter en sån kolossal flopp?
Spelet har kritiserats för det är själlöst. Deras fokus har varit på DEI, med konsultering av Sweet Baby Inc, istället för att fokusera på något kul och unikt.
Tittar man på kvalitén av animationer, texturer, partikeleffekter, eller antalet polygoner i meshes eller fps så är det ett bra spel. Det är stabilt. De har alltså duktig personal, men ledningen är värdelös. Speciellt den kreativa regissören som nu har fått avgå.
Så det de behöver göra är att byta ut ledningen, skippa fokusen på DEI, skapa ett nytt konstnärligt mål med unikt gameplay.
Släpp det som F2P så kanske det kan växa och bli något.
Varför tror du det?
Vad ska han supporta med? Hur gör man gör nästa " världens största flopp i spelhistorien"? Han borde ju rimligen vara bannlyst från spelvärlden.
Min erfarenhet av sådana här "step-downs" är att det är för dyrt eller av andra anledningar komplicerat att sparka en högt uppsatt, så personen ifråga omplaceras i en junior position tills denne själv fått nog och lämnar bolaget av egen vilja.
Ganska tråkig och sorglig process, men jag har sett det flera gånger. Om så är fallet här också, det låter onekligen så.
Carbonara görs inte med grädde.
Så du vet alltså att det inte var en ensam chef som är anledningen till den här soppan? Visst det kan vara fleras fel men troligen är det inte dom som gjorde grunden i spelet som gjort fel. För många får inte bestämma alls hur ett spel ska vara utan gör bara sitt jobb. Jag är så trött på folk som är anti arbetare bara för att något gått snett. Jag misstänker att ingen som jobbade med spelet fick bestämma vilken typ av spel det här skulle bli. Och så många människor som bara vill tjäna ordentligt med pengar i en rätt hård bransch. Och hade turen i oturen att överhuvudtaget få ett jobb......dom borde se över vilka som fick "gratis" träning under den här tiden och placera om dom på nya projekt helt enkelt. Innan någon annan tar dom eller om dom får turen att göra något litet eget projekt.
Tyckte det stod "Support-troll". 😆
Läste verkligen supporter troll🤣🤣
Skönt att man inte är ensam🤣
Om man varit kapten för en av de största om inte den största floppen i gaming-history, och man inte blir avskedad så borde man av ren skam avgå och byta industri, om något för att skydda dom under en, säg att det var mitt fel 80% och byt bransch.
Hur kan man fortsätta gå till jobbet utan att skämmas något oerhört, någon bär ansvaret och spelregissör känns som en ganska lämplig roll för det.
Någon på det där kontoret är ansvarig för att samtliga involverade har ett permanent ärr på sitt CV. Man kan skylla på företagskultur och vibbar på kontoret, men i slutet av dagen så var det någon alla svarade till.
ifrån gameindustry.biz
"Ryan deeply believed in that project and bringing players together through the joy in it," said a former developer. "Regardless of there being things that could have been done differently throughout development, he's a good human and full of heart."
Han må va full of heart, men "a good human" är inte en person som har ansvar för X antal människor och leder dom i många år till en total katastrof. känns lite som något en bad human skulle göra.
Men om jag skulle gissa så har dom nog en ganska kraftig kultur på kontoret att dom inte gjort något fel, dom håller nog tron att det är konsumenternas fel.
Ett värde i detta är väl att Sweet Baby Inc har satt sin sista potatis.
Hur är Sweet Baby Inc. inblandade i detta spel? Jag kan inte hitta något källa som visar att de har varit med i skapandet av detta underliga projekt.
Hur är Sweet Baby Inc. inblandade i detta spel? Jag kan inte hitta något källa som visar att de har varit med i skapandet av detta underliga projekt.
Jag läste något om att de hade agerat konsulter och varit inne och petat på designen av karaktärerna bland annat.
Det kan har varit ett annat företag men poängen är densamma. Bra att de lider ekonomiskt med förhoppning om att de går i graven. Denna förvirringens tid har pågått alldeles för länge.
Ännu en dag i paradiset.
Jag läste något om att de hade agerat konsulter och varit inne och petat på designen av karaktärerna bland annat.
Det kan har varit ett annat företag men poängen är densamma. Bra att de lider ekonomiskt med förhoppning om att de går i graven. Denna förvirringens tid har pågått alldeles för länge.
Var hittar du den infon? Jag skulle tro att det här är något som studion själva kokat ihop.
Var hittar du den infon? Jag skulle tro att det här är något som studion själva kokat ihop.
Läste det på Reddit vill jag minnas. X antal youtubers har också kommenterat det.
Ännu en dag i paradiset.
Läste det på Reddit vill jag minnas. X antal youtubers har också kommenterat det.
Sådan här "info" känns oftast som den går i rundgång i vissa kretsar utan någon egentlig källa. Någon hittar på något eller spekulerar och sedan börjar andra upprepa det på YouTube och forum tills det sagts så många gånger att "det måste vara sant".
Synd att så många verkar falla för sådant här.
Jag tror knappt någon kan säga vad företaget ifråga har gjort på något spel.
Folk säger att de förstörde Suicide Squad men där gjorde de reklamskyltar och några andra saker som inte inverkar på karaktärer, handling eller dialog.
Av det jag läst på reddit påstår vissa, utan källor, att SBI varit inblandade medan andra säger att de inte varit det. Eftersom inga andra källor än just forum säger att de varit med så väljer jag, tills motsatsen bevisats, att tro på att de inte bidragit till tramsspelet i fråga.
Sådan här "info" känns oftast som den går i rundgång i vissa kretsar utan någon egentlig källa. Någon hittar på något eller spekulerar och sedan börjar andra upprepa det på YouTube och forum tills det sagts så många gånger att "det måste vara sant".
Synd att så många verkar falla för sådant här.
Jag tror knappt någon kan säga vad företaget ifråga har gjort på något spel.
Folk säger att de förstörde Suicide Squad men där gjorde de reklamskyltar och några andra saker som inte inverkar på karaktärer, handling eller dialog.
Av det jag läst på reddit påstår vissa, utan källor, att SBI varit inblandade medan andra säger att de inte varit det. Eftersom inga andra källor än just forum säger att de varit med så väljer jag, tills motsatsen bevisats, att tro på att de inte bidragit till tramsspelet i fråga.
Dom har en egen hemsida där det klart och tydligt står vad Sweet Baby Inc har gjort och arbetat inom.
https://sweetbabyinc.com/projects/
Gå längst ner där spelen visas och tryck på "show more" så dyker Suicide Squad upp. Lägg muspekaren över bilden så syns info där det står följande
"We worked on: Scriptwriting, (banter, Cut scenes, Barks, Audio Logs, Etc)
Ärligt talat så kunde ni båda använt ett sökverktyg och sökt på Sweet Baby Inc själva om ni var osäkra, men nu vet ni. Hoppas det är till hjälp.
Dom har en egen hemsida där det klart och tydligt står vad Sweet Baby Inc har gjort och arbetat inom.
https://sweetbabyinc.com/projects/
Gå längst ner där spelen visas och tryck på "show more" så dyker Suicide Squad upp. Lägg muspekaren över bilden så syns info där det står följande
"We worked on: Scriptwriting, (banter, Cut scenes, Barks, Audio Logs, Etc)
Ärligt talat så kunde ni båda använt ett sökverktyg och sökt på Sweet Baby Inc själva om ni var osäkra, men nu vet ni. Hoppas det är till hjälp.
Det visar ju bara att många verkar få dem att se ut som att de har enorm makt över spel när de gör det de blir anlitade att göra.
Vad med "banter, Cut scenes, Barks, Audio Logs, Etc" får det att se ut som att de haft någon större påverkan över spelet?