Tidernas bästa konsol – ny turnering!

Robot
Tidernas bästa konsol – ny turnering!

Och det blir ni som sköter seedningen.

#tidernas-bästa-konsol

Medlem

Hade velat rösta på Tiger Electronics bärbara, men av alla konsoler på listan så valde ni att skippa just denna typen.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Playstation 2. På den kunde jag spela mina favoriter, då när spel kändes som mest magiska.

Spyro the Dragon
Resident Evil 1 2 o 4
Tomb Raider 1 o 2
Tombi 1 o 2
Ghosthunter
Silent Hill 1 o 2
Broken Sword 1 o 2
Overblood
Soul Reaver
Metal Gear Solid 1 o 2
Ape Escape
Oddworld Abe's Oddysee
Ico
GTA Vice City
GTA San Andreas
Clock Tower
Gregory Horror Show
Klonoa 2
Ratchet and Clank
SOS The Final Escape
Worms Armageddon
Burnout 2 o 3
Dino Crisis
Half-Life
God of War
Psychonauts
Canis Canem Edit
Shadow of the Colossus
Fahrenheit
Syphon Filter 2

Medlem
Medlem

Commadore 64 får min röst men den är inte med..

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Tänkte samma sak men,
Var väl typ mer dator än spel konsol?

Annars PS1 va med revolutionerande för mig, också sista konsolen om jag faktiskt spelade på ordentligt. Ägde även ps2 men ända spelet jag köpt och spelade var FFX, senare i nåt skede köpte jag metal gear solid 3 och nå annat spel som jag inte nu mins. Men spela dem inte riktigt nå alls dator spelandet tog över.

Medlem

Saknade Vectrex i listan. Kul konsol med sin lite speciella skärm. Den spelade jag ett antal timmar på en gång i tiden.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Vectrex

Redaktör
Ponny

Darlings har dödats av lite olika skäl. (Commadore 64-skälet har vi ju varit inne på.) Alltid knepigt att göra urvalet men vi har stött och blött! Tårar kan ha förekommit. 🥲

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Skrivet av Majorkraft:

Vi avgränsade artikeln till konsoler, och då föll hemdatorer som C64, Amiga och Atari ST bort.

signatur
Medlem

NES
SNES
PS2

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Gizmondo borde ju vara med även om den såklart skulle vinna allt då!

Medlem

PS2, det enda man behöver för att spela Suikoden 1-5. Eller huvudtaget spela något JRPG från genrens guldålder.

Medlem

Ingen Game Boy Color?

Testpilot
Skrivet av Alexraptor:

Ingen Game Boy Color?

Letade efter den också då jag aldrig hade original Gameboy men lade min nominering på Gameboy ändå.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Darlings har dödats av lite olika skäl. (Commadore 64-skälet har vi ju varit inne på.) Alltid knepigt att göra urvalet men vi har stött och blött! Tårar kan ha förekommit. 🥲

CD32?
Inte för att jag tror att den skulle for så många röster.

Medlem

Jag väljer ps4 👀

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi avgränsade artikeln till konsoler, och då föll hemdatorer som C64, Amiga och Atari ST bort.

Fair enough 😉

Medlem

Konsoler åldras som mjölk! Kill your darlings och kväv nostalgin. Jag röstade för PS5. Det är bara det nyaste folk vill spela på, ändå. SNES, NES, SEGA Megadrive, Game Boy, Commodore och Amiga, det var ju helt fantastiska saker - då. De håller inte måttet idag. Lås in det på ett museum, det är inget för idag, de är inte bra längre.

Inaktiv

Det är Game Boy color, punkt slut.

Medlem

Steam deck, överlägset

Avstängd

PS2 på första plats.

Medlem
KoP
Medlem
Skrivet av Majorkraft:

C64'an räknas som en hemdator. Dock släppte Commodore C64GS som var en konsol. Den floppade dock ganska hårt.

Medlem

PlayStation 2 utan tvekan.

signatur

Death by Snu Snu🥰

Medlem

Gamecube.

Super Smash
Luigis mansion
Super Mario Sunshine
Phantasy Star online
Metroid Prime
Metroid Prime 2
Fire emblem
Baten kaitos
Skies of Arcadia
Viewtiful Joe
F Zero
Mario kart
Wind Waker
Twilight Princess
Mega Man collection
Star Fox Adventures
Super Monkey Ball
Pokemon Colloseum

Den hade inte flest, men bäst spel

Medlem

Fullt förståeligt men ändå lite tråkigt eftersom det gjordes väldigt mycket spel till dom.
Jag spelar fortfarande spel på min C64 och Atari ST🙂

Den "bästa" konsolen är ju såklart den nyaste som tidigare nämnts i tråden, medans "favorit" är en annan sak.
Favoriter brukar oftast vara det man spelade under den period i livet man spelade mest... Oftast i unga år😉

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem
Skrivet av Stefan JL:

Fullt förståeligt men ändå lite tråkigt eftersom det gjordes väldigt mycket spel till dom.
Jag spelar fortfarande spel på min C64 och Atari ST🙂

Den "bästa" konsolen är ju såklart den nyaste som tidigare nämnts i tråden, medans "favorit" är en annan sak.
Favoriter brukar oftast vara det man spelade under den period i livet man spelade mest... Oftast i unga år😉

Bäst skulle jag nog påstå är den som har bäst spel.

Medlem

Bäst nostalgi och kontroll är för mig Gamecube men röstade Switch för att den kan erbjuda så mycket mer av både nytt och gammalt och så mycket mer än tidigare.

Medlem

Röstade med nostalgitarmen, N64.

Medlem

jag köper argumentet men är ändå förbannad.

123
Skriv svar