Blasphemous 2 släpper sitt Mea Culpa-DLC i slutet av oktober
Ett nytt äventyr i metroidvania-spelet.
#Blasphemous-2, #Mea-culpa, #Metroidvania, #The-game-kitchen, #nyhetstips
Testade Blasphemous men det kändes inte riktigt som min grej. Är tvåan bättre?
Nej, jag tyckte ettan var bättre.
Båda spelen är tyvärr ganska mediokra. Ettan har bäst art, atmosfär och musik men gameplay är inte jätte bra. Hitboxes som är usla, instant death pits som gör spelet "svårt" och annat jank.
Tvåan har bättre combat än ettan men det är allt och säger inte så mycket för tvåan har också en hel del jank och kassa hitboxes här och där. Upplevde dock att tvåan är mindre frustrerande för ettan har en del riktig usla designval.
Ångrar inte att jag spelade dem men skulle inte rekommendera dem om man har platformer eller metroidvania sug. Då är Hollow Knight, Ori 1 & 2, Castlevania, Shovel Knight, Ghosts 'n Goblins, DuckTales remastered, Super Metroid eller vilket 2d Mario som helst bättre.
Jag är svag för Blasphemous-spelen, men det kommer från någon som inte botaniserat i nåt som ens liknar ett metroidvania sedan Rayman på Playstation. Gillar det här uppjackat katolska med katedraler och synd och lidande och allt vad det är. Musiken är grym, fiendedesignen är ball, världen spännande att utforska och El Penitente låter bara otroligt tufft på spanska. Hollow Knight kändes som en barnvänligare och lite blekare variant av Blasphemous under de få timmar jag provade, även om jag har förstått att det spelet är att betrakta som det bättre av dem.
Jag gillade tvåan mer än ettan!
Bort med insta death spikes och ’tightare’ kontroll.
Båda spelen är tyvärr ganska mediokra. Ettan har bäst art, atmosfär och musik men gameplay är inte jätte bra. Hitboxes som är usla, instant death pits som gör spelet "svårt" och annat jank.
Tvåan har bättre combat än ettan men det är allt och säger inte så mycket för tvåan har också en hel del jank och kassa hitboxes här och där. Upplevde dock att tvåan är mindre frustrerande för ettan har en del riktig usla designval.
Ångrar inte att jag spelade dem men skulle inte rekommendera dem om man har platformer eller metroidvania sug. Då är Hollow Knight, Ori 1 & 2, Castlevania, Shovel Knight, Ghosts 'n Goblins, DuckTales remastered, Super Metroid eller vilket 2d Mario som helst bättre.
Alright, tack för info. Salt and Sanctuary är även ett riktigt bra spel. Känns typ Darksouls 2D.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Gillade ettan men förstår vad du menar. Stundtals väldigt frustrerande pga att slagen inte träffar rätt och dodge inte funkar korrekt heller. Bossfighter blir än mer jobbiga därmed. Fällor och sånt i spel är väl kanske inte det man uppskattar mest heller. Det enda positiva i sådana situationer jämfört med Hollow Knight exempelvis att du förlorade inte alla "souls" vid döden, så aningen mer förlåtande på så sätt.
Apropå rekommendationer så är ju Prince of Persia: The Lost Crown förvånansvärt bra faktiskt!
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Älskade både ettan och tvåan. Hade hört en del negativt om framför allt tvåan, men är så otroligt glad att jag prövade själv. Fenomenala spel. Gillar de mycket bättre än exempelvis Hollow Knight.
Tyvärr drabbades jag av en totalt spelförstörande bugg två (!) ggr när jag körde igenom tvåan. (PC.) Min sparfil raderades helt och kunde inte återställas. Problematiken är välkänd och jag prövade alla knep jag kunde till ingen lycka. Vad som vad extra surt var att det skedde vid sista bossen. Orkar dock inte köra om heller. Älskar som sagt spelen, men de ÄR svåra för mig och energin till att lägga timmar på något för att hela tiden riskera att få börja om är något jag saknar. Därför kommer jag också tyvärr skippa detta DLC.