Vägen ur live service-träsket kan vara... singleplayer!?

Skribent
Skrivet av Monki Rauklund:

Är det Jonas till höger på huvudbilden eller Taron Edgerton från Tetrisfilmen?

Haha, det är JAG men är glad att du hittat min snorbroms-broder! Helt olikt är är det inte. Samma sug i blicken - Vajert!

Skrivet av Jonas Vågström:

Haha, det är JAG men är glad att du hittat min snorbroms-broder! Helt olikt är är det inte. Samma sug i blicken - Vajert!

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Ja samma sug på Tetris (trodde jag). Letade i texten efter Tetris för att stärka mitt case men icke och nu fick jag ju förklaringen av dig.

ChatGPT trodde inte det var Taron men..

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Håller med. Förstår inte hur utgivare kan tro att fler live service-spel kommer vara intressant när vi redan drunknar i dem.
Ge oss riktigt bra single player-spel iställer.
Men det klart. Det drar ju inte in miljarder och då blir aktieägarna sura.

Medlem

Liveservice känns lite som att det går samma väg som mmorpg gjorde, slå på etiketten mmo och tro att det kommer sälja, vist är dessa kanske inte rakt jämförbara men konceptet liveservice börjar kännas lite samma dvs bara man gör ett spel till liveservice så kommer det sälja. Anledningen till att den stora majoriteten av alla mmo dog var för att de helt enkelt inte var lika bra som sina stora konkurenter, tänker att liveservice har ett liknande problem. Gör bra spelnförst, sen kanske man kan göra dem till liveservice. Vill även nämna att jag personligen inte är förtjust i liveservice i de flesta fall, framförallt eftersom spelen ofta aldrig går att spela igen när utgivaren drar ur proppen.

12
Skriv svar