Shadows of Doubt

Robot
Shadows of Doubt

Joakim Kilman är en väldigt dålig detektiv i en väldigt udda och underfundig deckare.

#colepowered-games, #shadows-of-doubt

Medlem

Oj!
Helt missat det här.
Låter som något som kan passa mig.
Tack för en fin recension.

Medlem

Väldigt bra och ambitiöst, ett sant immersive sim spel.

Medlem

Mer detektivspel, ja tack.
Ser rent grafiskt ut lite grand som lovande Neon Blood, som jag haft ögonen på länge.

Medlem

Ser mysigt ut.
Men att recensera ett ofärdigt spel och ge det minus för att det är buggigt? Det är ju Early Access? Borde det inte vara en förhandstitt?

signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Ser mysigt ut.
Men att recensera ett ofärdigt spel och ge det minus för att det är buggigt? Det är ju Early Access? Borde det inte vara en förhandstitt?

Man kan ju bara recensera som det ser ut idag, early access är väl ingen garanti för att det kommer ut slipat.

Är väl bättre att konsumenter får en ärlig bild.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Ser mysigt ut.

Släpps i 1.0 denna vecka

Skribent
Skrivet av T.Mani:

Ser mysigt ut.

Jag har så klart spelat recensionskoden. Alltså det färdiga spelet. Spelet släpps om en dag eller två.

Dödgrävaren

Spelade detta tidigt i EA och redan där var det rätt fantastiskt, misstänker dock att jag i mitt detektivarbete begick någon form av hatbrott när min huvudmisstänkte var homosexuell, och jag blev påkommen av hans partner när jag smög runt i deras lägenhet å letade efter mordvapnet. Slog partnern medvetslös å rotade genom lådor men han vaknade upp med jämna mellanrum så vart tvungen att slå honom medvetlös med jämna mellanrum, sen kom den misstänkte in och jag fick springa mellan de båda å klå dom medvetslösa i typ 5 minuter innan jag till slut hittade en pistol i en låda... som tur var mordvapnet annars hade det inte sett så snyggt ut på CVt.

Skribent
Skrivet av JackG100:

Spelade detta tidigt i EA och redan där var det rätt fantastiskt, misstänker dock att jag i mitt detektivarbete begick någon form av hatbrott när min huvudmisstänkte var homosexuell, och jag blev påkommen av hans partner när jag smög runt i deras lägenhet å letade efter mordvapnet. Slog partnern medvetslös å rotade genom lådor men han vaknade upp med jämna mellanrum så vart tvungen att slå honom medvetlös med jämna mellanrum, sen kom den misstänkte in och jag fick springa mellan de båda å klå dom medvetslösa i typ 5 minuter innan jag till slut hittade en pistol i en låda... som tur var mordvapnet annars hade det inte sett så snyggt ut på CVt.

Ha ha! Det där låter väldigt mycket Shadows of Doubt. Man ska inte underskatta humorpotentialen i det här spelet.

Redaktör
Skrivet av T.Mani:

Ser mysigt ut.

Skrivet av Jönsen:

Man kan ju bara recensera som det ser ut idag, early access är väl ingen garanti för att det kommer ut slipat.

Är väl bättre att konsumenter får en ärlig bild.

Vi recenserar inga spel innan de är officiellt släppta, innan dess blir det förhandstitt. Och såna sätter vi aldrig betyg på.

signatur
Medlem

Ja äntligen! Har sett fram emot detta spel. Tack för en bra recension.

Medlem

Härligt med unika spelkoncept som detta, tyvärr är det inte färdigbakat.

Hela communityn runt Early Access skriker dock samma sak - "vänta med att släppa det". Spelet är verkligen inte redo. Men utvecklaren har fått eld under fötterna av någon anledning, så där är inte mycket att göra. Lite synd tycker jag, för lika kul som spelet är när det fungerar så blir det bara en övning i frustration när systemen går sönder, och det händer precis hela tiden.

Medlem

Kan starkt rekommendera spelet. Inte alls perfekt på något vis.. men jäklar vilken vibe. Atmosfären slukar dig helt, otroligt mysigt.

Skribent
Skrivet av Foxmulder:

Kan starkt rekommendera spelet. Inte alls perfekt på något vis.. men jäklar vilken vibe. Atmosfären slukar dig helt, otroligt mysigt.

Verkligen. Det har något visst.

1
Skriv svar