Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered har utannonserats

Robot
Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered har utannonserats
Redaktör
Ponny

Det här var kul! Pep också till när det stod klart att Blood Omen kommer till PS Plus – och Dino Crisis!

signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot

Aldrig rört detta. En vän beskrev spelen som ett "mörkt" The Legend of Zelda på Playstation. Sold!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Jag spelade ett av spelen för länge länge sedan. Det var inte min typ av spel, men tror att det är det nu.

Medlem

Har faktiskt funderat på att spela om det första spelet ett tag så detta kommer ju väldigt lägligt. Hade gärna sett en ordentlig uppföljare eller remake men detta är definitivt bättre än inget!

Medlem

Älskade dessa när de kom
Men en remaster på så gammalt spel är inget för mig att spela om
Skulle det varit remake skulle jag varit exalterad

Medlem

Gillade det på Dreamcast.

Men jag tycker de borde fixat lite med ljussättningen också. Sådant har ju moddare gjort i lika gamla spel.

Medlem

Undrar vem som har rättigheterna till det första spelet Blood Omen Legacy of Kain apropå det? Skulle gärna se en remäster av den.

Flakmonkey
Skrivet av Raid25:

Undrar vem som har rättigheterna till det första spelet Blood Omen Legacy of Kain apropå det? Skulle gärna se en remäster av den.

Tänkte precis skriva detsamma. Nu har jag inte spelat Soul Reaver men har bara hört bra om dem, men Blood Omen var ett av de första spelen jag köpte till PS1 och en av mina absoluta favoriter, så att få en rejäl remaster på det skulle vara kul att se.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Skulle det varit remake skulle jag varit exalterad

Lika här

Avstängd

Blir perfekt till steam deck👌

Medlem

Blood omen och Soul reaver kommer till Evercade 30 september

Medlem

Är lite besviken på att det är en remaster. Hade verkligen hoppats på en remake.
Tror tyvärr detta kommer bli sådär. När det släpptes '99 var det inte det skönaste spelet att spela. Älskade det och det är ett av mina favoritminnen när det kommer till spel, men det är rätt klumpigt att spela.
Att snygga till det kommer kanske intressera gamla fans en del, men kommer nog inte nypa så många nya.
Det gör att mitt hopp på en riktig remake försvinner helt, och jag tror heller inte på en fortsättning i franchisen efter att detta säljer ganska mediokert.

Hoppas jag har fel.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Är lite besviken på att det är en remaster. Hade verkligen hoppats på en remake.
Tror tyvärr detta kommer bli sådär. När det släpptes '99 var det inte det skönaste spelet att spela. Älskade det och det är ett av mina favoritminnen när det kommer till spel, men det är rätt klumpigt att spela.
Att snygga till det kommer kanske intressera gamla fans en del, men kommer nog inte nypa så många nya.
Det gör att mitt hopp på en riktig remake försvinner helt, och jag tror heller inte på en fortsättning i franchisen efter att detta säljer ganska mediokert.

Hoppas jag har fel.

Känner samma sak. Jag kommer köpa remastern, älskar verkligen soul reaver. Hoppas mot all förmodan att det säljer så pass bra att man vill investera i nått större projekt.

Medlem

Ettan var fantastisk på sin tid. Tror det behövs rätt mycket förbättringar för att det ska vara spelbart idag.

1
Skriv svar