Svenska PS5 Pro-priset – 10 500 kr
Känner någon som vill boka en 30th edition av PS5 PRO, vilka alternativ finns nu?
"Each Limited Edition PS5® Pro console is individually numbered as a collector's item, and only 12,300 of these numbered consoles will be available for customers to purchase globally."
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Känner någon som vill boka en 30th edition av PS5 PRO, vilka alternativ finns nu?
Att bege sig ut på Ebay och betala mellan 25-45.000+
Jag tror priset kommer att sjunka före sommaren. Det landar säkerligen runt 9500 då. Tittar vi på den vanliga ps5 slim så ligger priset och pendlar ganska nära europriset.
Enda anledningen att den är extra dyr i Sverige är för att distributören försöker tjäna en extra stor slant. Sonys prissättning är faktiskt helt ok när jag tänker efter. 350 euro för en dubbelt så stor ssd och ett bättre grafikkort är väl ett ganska bra pris?
Lite synd att jag inte bara kan uppgradera den jag har.
För en som är sen på bollen, men varför ska man ha en pro? jag har en standard utan cd läsare och den fungerar perfekt. Är det endast för FPS och dylikt?
MVH
gammal man
Det blir nog som att hoppa en generation fram.
Jag tänker då om man jämför skillnaden emellan PS4 och PS5, så blir nog Pro nästan ett lika stort hopp faktiskt.
Är du villig att betala för det redan nu så har du möjlighet, men det kostar och är inte så hårt subvenktionerat(om man ens något) som vanliga PS5 var.
Jag tror priset kommer att sjunka före sommaren. Det landar säkerligen runt 9500 då. Tittar vi på den vanliga ps5 slim så ligger priset och pendlar ganska nära europriset.
Enda anledningen att den är extra dyr i Sverige är för att distributören försöker tjäna en extra stor slant. Sonys prissättning är faktiskt helt ok när jag tänker efter. 350 euro för en dubbelt så stor ssd och ett bättre grafikkort är väl ett ganska bra pris?
Lite synd att jag inte bara kan uppgradera den jag har.
Lite så tänker jag med.
Många verkar fastna i att PS4 Pro kom ut till samma pris som den vanliga PS4:an lanserades för, samt att det var ett bättre pris, men det är betydligt dyrare komponenter i både PS5 och PS5 Pro. Bara hårddisken i 5 Pro skulle kosta nästan halva 4 Pro. Jag tycker nog inte att Pro är orimligt prissatt till vad man får och utifrån inflation/valutakurs.
Dum fråga kanske men kan man ta skivläsaren från nuvarande PS5 och sätta in i en Pro?
Ja, det kan man, Sen är det bara att sälja PS5'an som Digital Edition.
EDIT: Om man har en PS5 Slim, inte originalutgåvan av PS5 med skivläsare.
Ja, det kan man, Sen är det bara att sälja PS5'an som Digital Edition.
EDIT: Om man har en PS5 Slim, inte originalutgåvan av PS5 med skivläsare.
Ok jag har originalet men tack ändå.
Webhallen har något lotteri så man kan vinna möjligheten att köpa en. Man måste dock vara guldkund eller högre.
Webhallen har något lotteri så man kan vinna möjligheten att köpa en. Man måste dock vara guldkund eller högre.
Webhallen skötte ju det där jättebra vid släppet av ps5. Har ni verkligen kvar förtroendet för dem?
Yikes.... hade absolut inte trott eller räknat med att dom skulle gå och spräcka 10k barriären. Trodde att det som max skulle landa på 9999 SEK.
Det är för att Nordisk Film ska ha sin 500-lapp per enhet annars hade den kostat 9995 kr.
Det är för att Nordisk Film ska ha sin 500-lapp per enhet annars hade den kostat 9995 kr.
En 1000-lapp är det de tar. Konstigt att de har så mycket högre omkostnader på PS5 pro mot den vanliga.
Men måste sägas, då jag själv förköpte en, att basvarianten av anniversary edition är riktigt sleek. Tänk vad lite klassisk playstationgrå kan göra för en maskin, klart snyggare än nuvarande luftavfuktare. Eller är det mina nostalgibrillor som förvränger verkligheten kanske?🤔
https://cdn.verk.net/kuvastin/w:1632/h:1020/rt:fit/q:80/sh:0....
Plocka av plasten på din ps5 (om du redan har en) . Köp samma färg som används på detta och lacka skiten själv.
De 10 000:- du just sparade kan du swisha mig om du känner för att slösa.
Har några vänner som ska till USA i vår och de tänkte passa på o köpa ps5 pro där eftersom priset här är så galet, ligger ju runt 7300 kr där. Kommer det vara lönt för dem eller tillkommer det massa extra kostnader med skatt och sånt när de ska in i Sverige?
Först ska ni tänka på att de har Sales Tax som ligger mellan 0 till 12-13 procent som läggs på priset beroende på i vilken stat ni köper konsolen. Därefter ska ni betala skatt och tullavgift eftersom värdet överstiger 5000 kr, Det är det tråkiga svaret, att det inte blir någon större förtjänst att köpa den där. En del brukar gambla och gå igenom tullen på Arlanda utan att deklarera, det blir dock en dyrare historia om man blir påkommen - det har jag lärt mig efter att ha sträckkollat på Gränsbevakarna
Först ska ni tänka på att de har Sales Tax som ligger mellan 0 till 12-13 procent som läggs på priset beroende på i vilken stat ni köper konsolen. Därefter ska ni betala skatt och tullavgift eftersom värdet överstiger 5000 kr, Det är det tråkiga svaret, att det inte blir någon större förtjänst att köpa den där. En del brukar gambla och gå igenom tullen på Arlanda utan att deklarera, det blir dock en dyrare historia om man blir påkommen - det har jag lärt mig efter att ha sträckkollat på Gränsbevakarna
Och för att fortsätta med eventuella risker misstänker jag att det kan bli bekymmer om det är/blir något fel på konsolen.
Generellt i Sverige, om jag inte missminner, så ska en vända sig till butik för garantiärenden.
Lägg till den inte helt obetydliga övervikten de där bestarna kommer att resultera i. Och sedan chansa på ett just ditt bagage kommer fram helt. Skulle inte göra de för några 100-lappar. Känner att de skulle vara lättare för sinnet att bara spara pengar någon månad extra istället.
Lägg till den inte helt obetydliga övervikten de där bestarna kommer att resultera i. Och sedan chansa på ett just ditt bagage kommer fram helt. Skulle inte göra de för några 100-lappar. Känner att de skulle vara lättare för sinnet att bara spara pengar någon månad extra istället.
Övervikt behöver inte vara ett problem. Jag flög over there med BA nyligen, deras gräns var 23 kg för handbagage (fördelat på två väskor) och 23 kg för en incheckad väska. En PS5-kartong väger väl... under 10 kg? Men som redan nämnts finns andra faktorer att ta med i beräkningen, såsom tull och skatter här, och sales tax där.
Och för att fortsätta med eventuella risker misstänker jag att det kan bli bekymmer om det är/blir något fel på konsolen.
Generellt i Sverige, om jag inte missminner, så ska en vända sig till butik för garantiärenden.
Övervikt behöver inte vara ett problem. Jag flög over there med BA nyligen, deras gräns var 23 kg för handbagage (fördelat på två väskor) och 23 kg för en incheckad väska. En PS5-kartong väger väl... under 10 kg? Men som redan nämnts finns andra faktorer att ta med i beräkningen, såsom tull och skatter här, och sales tax där.
Tack sååå mycket hörni att ni tog er tid för att svara! 🙏
Låter som det inte är värt mödan helt enkelt!
Ska förbereda vännerna på det att det nog är klokare att införskaffa här 😊
Lite så tänker jag med.
Många verkar fastna i att PS4 Pro kom ut till samma pris som den vanliga PS4:an lanserades för, samt att det var ett bättre pris, men det är betydligt dyrare komponenter i både PS5 och PS5 Pro. Bara hårddisken i 5 Pro skulle kosta nästan halva 4 Pro. Jag tycker nog inte att Pro är orimligt prissatt till vad man får och utifrån inflation/valutakurs.
Håller helt med!