Diskutera – Vilket är det dyraste spelet du köpt?
Sällsynt raritet? Flådig samlarutgåva? Vilket är ditt mest kostsamma spelköp?
Beror på hur man ser det, spelade WoW aktivt under väldigt många år, så det är nog det dyraste spelet. Dels månadsavgiften, men även expansioner med jämna mellanrum. Annars är det nog Demon's Soul remaken. För att spela det köpte jag en PS5 för 6 999 kr och sen kostade spelet i sig 899 kr.
Köper aldrig specialversioner eller samlarutgåvor, men råkade beställa någon specialversion av Battlefield 4 när jag var onykter för en massa år sen. Kostade 900. Hade bara tänkt köpa vanliga grundversionen. Oh well.
Köper aldrig specialutgåvor...
köpte specialutgåva.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Starfield constellation edition på 3500kr. Det var ett impulsköp och innehållet utöver spelet var ju verkligen inget att hänga i granen... Stark ånger på den!
Homeworld 3 CE (backer på Fig) är nog mitt, också skaplig ånger på den.
Där är det väl spelet som är mediokert, figurerna som ingår är okej även om de i mitt tycke är sämre än Homeworld Remastered:CE - det köpet ångrar jag inte.
Sen har jag väl också prenumererat på WoW i ett antal år och köpt expansioner o.s.v., så det har väl ätit mest av plånboken egentligen.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Metal slug 2 AES orginal, för ca 10år sedan.
Respekt!
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Ni No Kuni - Wrath of the White Witch - Wizard’s Edition till PS3 för 999:- när den kom.
Har massa annat liknande undanstoppat, funderar på att sälja av det.
Köper numera aldrig några stora dyra lådor med plastleksaker i.
Edit: Köpte ju Diablo IV Digital Deluxe för 1200kr så det är väl det dyraste.
Spelat det i ca 1200 timmar så det är inte ett köp jag ångrat.
Edit 2: Vid närmare eftertanke så tar nog WoW förstapriset med prenumeration och alla (C.E.) expansioner.
00:00:02:42
Jag betalade 1500 för ett boxat FFIII till snes, men har ju säkert pröjsat mer för något.
Rent tekniskt dock så har jag köpt dyra maskiner för enstaka spel. Köpte en amerikansk ps2 för att spela xenosaga när det släpptes, för att det inte kom till EU och det var ett av de första dual layer spelen, som inga modchip klarade av att läsa.
Dock så gjorde ju det att jag därefter kunde pensionera min pal-ps2 och köpa allt USA import istället, och få spel tidigare och i rätt hastighet.
Men i relativt modern tid så måste nog mitt dyraste köp för ett spel ha varit inbyggda asteroids i en vectrex, då jag impulsköpre den för nog 3000 eller nått, och har inga lösa kassetter till den.
Metal slug 2 AES orginal, för ca 10år sedan.
Respekt!
AES är fasen respect!
Jag gick MVS vägen istället. Mitt Metal Slug X, kostade 300 kronor.
Tror att de dyraste MVS spelen jag köpte inte kostat mer än typ 600-800 spänn. Twinkle star sprites och Blazing Star låg på den nivån.
Och MVS PCBt kostade inte många hundralappar heller. Egret 2 kabinettet det sitter i dock kostade lite mer :).