World of Warcraft: The War Within (2 av 2)
Ja, det är verkligen urtråkigt och otroligt linjärt. Men levelingen är helt oviktig i spelet, det tror jag inte de kommer att ändra på. Det går inte jämföra med classic. Även fast jag har levlat i många av de nyare expansionerna, så tror jag inte att jag lagt en enda quest på minnet. Haha.
Håller med lite. Spelade inte under legion men tycker den kampanjen är rolig. Framförallt räddas den mycket av class hall.
Önskar att dom gjorde om levlandet totalt från grunden. Hellre att dom gör något sammanhängande med röstskådespelare än det som finns nu. Hade kul med levlandet i TWW och det var mycket pga storyn och att det var så mycket som hade voice lines.
Zonerna är nog bland dom tråkigare dom har gjort i en expansion.
Smaken är verkligen som baken. Tycker dom är tematiskt briljanta. Första gången jag klev in i Hallowfall tappade jag hakan. Dessutom är ju side questsen i alla zonerna riktigt bra.
Det är för mig den bästa expansionen sen wotlk. Dvs av dom jag spelat. Nu är jag ju nästan 40 år och har familj, så att expansionen är snäll mot oss casuals är ett stort plus för mig. Saknar dock tiden då man inte kunde stänga av pvp på pvp servrar.
Personligen håller jag med föregående om att det går för fort att nå maxlevel nu.
Lite seriös, lite oseriös.. Men tycker det hade varit intressant och kul att testa ett mode (som pandaria remix och pirat/battle royale grejen var), där maxleveln är vad den hade varit, om man aldrig hade gjort någon level squish alls, och man måste spela igenom alla expansioner i kronologisk ordning.
Zonerna är nog bland dom tråkigare dom har gjort i en expansion.
Utveckla, varför är dessa zoner de tråkigaste blizzard gjort av alla zoner i de 10 expansioner som finns?
Själv tycker jag det är de bästa zonerna som någonsin gjorts.
Sjukt varierande, vackra, roliga att flyga i (Tex när man flyger från Isle of dorn till the Ringing deeps, eller från Hallowfall ner Azj-Kahet).
För att inte nämna hur vackert Hallowfall i sig är, underjordisk grotta med öppet "hav", bländande sol och ett sagolikt slott mitt i.
Utveckla, varför är dessa zoner de tråkigaste blizzard gjort av alla zoner i de 10 expansioner som finns?
Själv tycker jag det är de bästa zonerna som någonsin gjorts.
Sjukt varierande, vackra, roliga att flyga i (Tex när man flyger från Isle of dorn till the Ringing deeps, eller från Hallowfall ner Azj-Kahet).
För att inte nämna hur vackert Hallowfall i sig är, underjordisk grotta med öppet "hav", bländande sol och ett sagolikt slott mitt i.
Tycker väl generellt sett att zonerna blir mer och mer levande allt eftersom. Orginalzonerna är ju ganska fattiga om man lirar om Classic jämfört med hur det är idag t ex.
That said, så tycker jag att War Within har betydligt bättre zoner än Dragonflight, men framför allt så sopar de ju t ex Warlords of Draenors zoner under mattan.
Heja Blåvitt
Förstår att det är svårt att recensera endgame och ge input på raids, m+ etc men nämns väldigt lite om just det. Bra recension för dad-gamern men hade gärna sett lite åsikter/tankar om tex den nuvarande m+ situationen, balancing mellan klasser, hur bossarna i första raiden är osv. Nu lirar jag själv och vet vad jag tycker om det men det är alltid kul att se andra ge sina åsikter och tankar som sedan speglas i ett betyg
Tack för feedback! Som du skriver nämns det väldigt lite om dessa grejer och det är främst för att jag själv inte kör mythic eller raids (annat än LFR nån gång ibland). Varje gång jag recenserar en ny WoW-expansion överväger jag om jag ska ge mig in i det, men har än så länge alltid landat i att det skulle bli påklistrat om jag försökte mig på en åsikt när jag aldrig kör den delen av spelet i vanliga fall (och inte har något att jämföra med).
En av de grejer som gör det lite utmanande att recensera mmorpgs – de är så stora och det är svårt att få med varje aspekt och samtidigt få till en intressant text.
Tack för feedback! Som du skriver nämns det väldigt lite om dessa grejer och det är främst för att jag själv inte kör mythic eller raids (annat än LFR nån gång ibland). Varje gång jag recenserar en ny WoW-expansion överväger jag om jag ska ge mig in i det, men har än så länge alltid landat i att det skulle bli påklistrat om jag försökte mig på en åsikt när jag aldrig kör den delen av spelet i vanliga fall (och inte har något att jämföra med).
En av de grejer som gör det lite utmanande att recensera mmorpgs – de är så stora och det är svårt att få med varje aspekt och samtidigt få till en intressant text.
Högst rimligt, om du är intresserad av mina två hundradelar.
WoW är ju på många sätt mer än bara ett spel. Minns när originalspelet släpptes och Super PLAY (tror jag det var) recenserade spelet och recensenten konstaterade att denne mött folk som rollspelade, andra som sprang omkring och körde bara PVP, och någon som bara satt och fiskade hela dagen. Det fanns tusen olika sätt att spela spelet på och inget var mer rätt än det andra.
Så högst rimligt att, som du var, vara ärlig med hur man spelar WoW och att recensionen bygger på den upplevelsen.
Heja Blåvitt
Köper helt det du säger och det är så klart i slutändan omöjligt att på ett bra sätt recensera alla delar av ett mmorpg inte minst pga hur tidskrävande det vore hehe Men kul att du gillar de aspekterna av WoW som du deltar i men att du överhuvudtaget fortfarande lirar! Om jag inte missminner mig så skrev du även för Level förr i tiden (De gav väl ut ett gäng nummer av en fullt wow-fokuserad tidning?) Hur som helst har jag nog läst allt du skrivit gällande WoW och MMO's här på FZ under väldigt många år nu
Köper helt det du säger och det är så klart i slutändan omöjligt att på ett bra sätt recensera alla delar av ett mmorpg inte minst pga hur tidskrävande det vore hehe Men kul att du gillar de aspekterna av WoW som du deltar i men att du överhuvudtaget fortfarande lirar! Om jag inte missminner mig så skrev du även för Level förr i tiden (De gav väl ut ett gäng nummer av en fullt wow-fokuserad tidning?) Hur som helst har jag nog läst allt du skrivit gällande WoW och MMO's här på FZ under väldigt många år nu
Jajamän det stämmer! World of Warcraft-tidningen var väldigt trevlig tycker jag. Fascinerande att WoW en gång i tiden var så stort att det funkade att ge ut en tidning på svenska om enbart det spelet. Så småningom förvandlades tidningen dock till MMORPG, sedan MMORPG & E-sport, innan den gick i graven.
Kul att du läser! Mmo-intresset blir jag nog aldrig av med, men det ändrar lite form genom åren.