Assetto Corsa Evo avtäckt – flyttat till 2025

Robot
Assetto Corsa Evo avtäckt – flyttat till 2025
Medlem

Så löjligt melodramatiskt och pretentiöst, men träffar ändå helt rätt. De som verkligen älskar bilar förstår. Eller kanske inte förstår, men känner.

Man kan nästan inte förstå att dataspel har kunnat bli så här snygga. Det är vackrare än man ens kunde drömma om.

signatur

Memento Mori

Redaktör
Skrivet av Slimebeast:

Så löjligt melodramatiskt och pretentiöst, men träffar ändå helt rätt. De som verkligen älskar bilar förstår. Eller kanske inte förstår, men känner.

Man kan nästan inte förstå att dataspel har kunnat bli så här snygga. Det är vackrare än man ens kunde drömma om.

Så länge de gör lika bra spel som tidigare så får de vara precis hur pretto de vill för min del. Ser fram mot detta!

signatur
Medlem

Jag har ingen större koll på bilspel eftersom jag jämt drabbats av beslutsångest när jag väl ska köpa och välja rätt ratt och det slutar med pannkaka (alltså att jag inte beställer nånting och istället startar ett actionäventyr eller ett RPG).

Men ni som är kunniga, vad är Assettos unique selling point? Simulator, hardcore realism eller att det har en stor uppsättning med olika bilar?

Finns det gamla sköna bilar, även svaga kultiga skrotbilar, i det här spelet?

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag har ingen större koll på bilspel eftersom jag jämt drabbats av beslutsångest när jag väl ska köpa och välja rätt ratt och det slutar med pannkaka (alltså att jag inte beställer nånting och istället startar ett actionäventyr eller ett RPG).

Men ni som är kunniga, vad är Assettos unique selling point? Simulator, hardcore realism eller att det har en stor uppsättning med olika bilar?

Finns det gamla sköna bilar, även svaga kultiga skrotbilar, i det här spelet?

Ja, ja, ja och ja. Mer eller mindre. Vad som kommer med i Evo vet vi ju inte ännu bilmässigt förutom det som syns i trailer men om man vill ha en överblick över vad första spelet har i lager (bara det som finns att tillgå direkt ur spelet och dess DLC, inga moddar) så kan man kolla här: https://traxion.gg/complete-assetto-corsa-car-list/

Det finns också hutlöst många bilar och banor och annat att hämta hem från modvärlden.

Vill man mest bara köra lite vad som helst för skojs skull är Assetto Corsa det absolut bästa alternativet simuleringsmässigt. Man kan inte utgå från att allt är 100% simulerat dock men högre grad simulation än något annat man får med samma fokus.

Medlem

Äntligen ett ordentligt nytt bilspel!
Brukar inte köpa EA men detta kan nog bli undantaget.

Medlem

Ser bra ut! Men sen ska det faktiskt levereras något också!

Stort fan av ACC många roliga timmar.

1
Skriv svar