Todd Howard: "Bethesdas spel är oansvarigt stora"

Medlem
Skrivet av blackidus:

Vi är faktiskt inte så få som gillar det som man tror
Spelet ploppar med jämna mellanrum upp bland dem populäraste spelen på både Xbox och Gamepass.
Just nu uppe bland top 10 på GamePass igen på både PC och Xbox med gårdagens DLC släpp.

Ett riktigt kul spel. Ska köra expansionen snart. Har kört om grundspelet två ggr, men blev ändå överraskad att jag hade över 300 timmar i Starfield.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Även om jag håller med dig i sak så verkar det inte så illa så att majoriteten av spelarna ratar det totalt. Absolut, finns en högljudd massa som pratar om detta (inklusive mig själv), men majoriteten tjafsar inte om det. Jag har spelat igenom spelet med 100% playthrough och även om jag känner att det kunde gjorts bättre så är det inget jag satt och svor om, utan det var bara nåt man vande sig vid. Det finns andra spel som har bra mer irriterande mekanik som man svurit och irriterat sig på än detta men som ändå har betydligt större spelarbas. Men absolut, det kunde ha gjorts mycket bättre,

men det är inget som får majoriteten att sluta spela spelet.

Kritiska problemet med Starfield var inte laddningsskärmarna utan att det var en väldigt stor värld med väldigt lite content och halvmesyr till story. Hade storyn varit bättre, basbyggande som betydde nåt öht och mer liv på planeterna (utan massa osynliga väggar) så hade ingen diskuterat laddningsskärmarna öht.

Starfield är en väldigt stor sjö som inte är djupare än att vattnet når upp till fotknölarna. Hade hellre velat de minskade ner det till en damm som man drunknar i :).

Får se hur expansionen är nu, sägs ju den ska vara mycket tightare med story osv så kanske de har lärt sig nåt.

Om man går efter steams siffror så hade starfield vid release som mest 330 000 spelare, de senaste 30 dagarna har dom som mest haft 21 000 spelare. Nu vet man ju inte antalet spelare på Xbox och pc game pass, men om jag får gissa så ser det liknande ut procentuellt.
Bara en låg andel av spelare kände att de ville återvända till expansionen.

Jag tänker inte filosofera över eller diskutera varför det inte väcker samma spelglädje hos folk, det är bethesdas bekymmer. Jag vet varför jag inte gillade det iallafall, och de problemen kan jag inte se nån lösning på. Man vet iallafall bättre nu, så när es6 kommer så kommer jag att vänta tills spelet är tillräckligt patchat innan jag köper det. Jag vill ju ha en karta och hästar när jag spelar det, jag vill inte vänta ett år på den patchen😂

Btw; ha så kul…https://youtu.be/Q0rEUNCNIpc
Ser icke lovande ut…

Medlem

Todd Howard är ju lite av mannen som ogenerat skulle sälja sand i öknen.😏

Medlem
Skrivet av stege99:

Todd Howard är ju lite av mannen som ogenerat skulle sälja sand i öknen.😏

Det skulle han definitivt kunna göra. Tänk vilka sandslott man kan bygga med Toddans sand.

För att vara rättvis, så är han väl inte så mycket värre än alla andra, men många frågetecken kan man ha om Starfield. Det var ok, men Toddan och Bethesda hypade det lite väl mycket. Det var inte riktigt den produkten man fick intrycket av att de gjorde reklam för. På dem lät ju som det var något i klass med Star citizen (då menar jag inte i dess nuvarande skick).

signatur

*hjärtsystemet används ej längre - hjärtana finns endast kvar på konton som redan fått ett*

12
Skriv svar