Uppgift: Utvecklare låg på för att Assassin's Creed Shadows skulle flyttas fram
Skrev tidigare att jag höll med en att det ser mer ut som en afro-amerikan än en afrikan.
Hur tänkte du då?
Jag begrep inte vad det är du svarar på?
Varför valde dom en afro-amerikan som samuraj och huvudperson ist för nån av alla andra mer elle mindre kända samurajer i japan
Som jag skrev, en utomstående ger en möjlighet att lära ut saker på ett mer "naturligt" sätt. T.ex. Blackthorne i Shogun.
Är han uttalat afro-amerikansk eller bara afrikansk? Spelar ingen större roll, men har kanske missat något.
Du har inte spelat Revelations?
Edit: för att göra det tydligare, I Revelations så spelar man en italienare som springer runt i Konstantinopel. Kan inte komma ihåg någon kritik om man inte spelade en osman...
Kanske för att ingen spelade det spelet , inklusive mig.
Kanske för att ingen spelade det spelet , inklusive mig.
Där har du allt fel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Assassin%27s_Creed_Revelations#...
Ubisoft CEO Yves Guillemot announced during an earnings call on November 8, 2011, that pre-orders for Assassin's Creed: Revelations were "significantly higher" than figures for Assassin's Creed: Brotherhood, yet the firm is still expecting a "double-digit decline" in sales for Revelations compared to the other title. According to NPD Group, Revelations was the fourth-best selling game in the U.S. in November 2011. Ubisoft announced sales of Revelations was up 10 percent year-on-year on the 2010s Brotherhood. That puts Revelations' first month total at around 1.26 million. Revelations debuted at second place in the UK video game sales chart in its first week. Its week one numbers were better than those of its predecessor Brotherhood by four percent in unit terms and eight percent in revenue, making it the best-performing title both in the series and in Ubisoft's history to date. 61 percent of the game's sales occurred in the first 24 hours. As of February 15, 2012, the game has shipped 7 million copies worldwide.
Nu har jag inte spelat spelen, men har inte Ubisoft generellt i tidigare Assassins-spel marknadsfört en viss autentisk upplevelse. Tex försökt skapa någorlunda realistiska och tidsenliga miljöer, som att påstå att de exakt försökt avbilda Notre Dame, och tidigare huvudkaraktörer har väl varit från regionen spelet utspelat sig i? Som sagt, har inte spelat spelen, den är bara intrycket jag har fått under åren när jag läst spelnyheter.
De flesta AC spelen har haft denna följande text;
"Inspired by historical events and characters, this work of fiction was designed, developed and produced by a multicultural team of various beliefs, sexual orientations and gender identities."
De är alltså inspirerade utav den riktiga historian, men att det hela är fiktion.
Hur tänkte du då?
Fick den känslan bara.
Som jag skrev, en utomstående ger en möjlighet att lära ut saker på ett mer "naturligt" sätt. T.ex. Blackthorne i Shogun.
Är han uttalat afro-amerikansk eller bara afrikansk? Spelar ingen större roll, men har kanske missat något.
Ok, Förstår inte vad som skulle vara med naturligt och vad man skulle lära sig.
Ang afro amerikansk var bara som det kändes när jag kollat videos
Ok, Förstår inte vad som skulle vara med naturligt och vad man skulle lära sig.
Ang afro amerikansk var bara som det kändes när jag kollat videos
Att vara utomstående i en stark kultur (Japan var extremt isolerat) är en intressant vinkel, man kan göra mkt och kan blanda in andra vinklar etc. Inte alls ovanligt att göra så.
Varför var ingen upprörd över boken/filmen/tv-serien där man följer en britt som kommer in i det japanska samhället?
Men oavsett, vi alla borde vänta tills spelet faktiskt kommer istället för att göra antaganden och vara upprörda pga känslor.
Att vara utomstående i en stark kultur (Japan var extremt isolerat) är en intressant vinkel, man kan göra mkt och kan blanda in andra vinklar etc. Inte alls ovanligt att göra så.
Varför var ingen upprörd över boken/filmen/tv-serien där man följer en britt som kommer in i det japanska samhället?
Men oavsett, vi alla borde vänta tills spelet faktiskt kommer istället för att göra antaganden och vara upprörda pga känslor.
Jag är inte upprörd över nån bok eller film om nån britt, eller pga känslor.
Jag undrade bara hur man tänkte, Yakuse kanske är en legend i japan, jag vet inte 🤷♂️
Fick den känslan bara.
Av vad då?
Jag är inte upprörd över nån bok eller film om nån britt, eller pga känslor.
Jag undrade bara hur man tänkte, Yakuse kanske är en legend i japan, jag vet inte 🤷♂️
"I don't know, I'm just asking questions" 🙄
Av vad då?
"I don't know, I'm just asking questions" 🙄
Mitää?
Av vad då?
Pratar engelska, rasta-flätor, och hip-hop liknande musik. Det är just Hip-hop musiken som får det hela att dra sig mer åt en afro-amerikanskt kultur. Lägg till alla kulturella fel spelet har och det hela känns väldigt amerikanskt gjort, man kan då inte undvika att tänka på att dom har gjort detta bara för att det ska vara "politiskt korrekt". Men vem bryr sig, spelet är fiktion, har alltid varit fiktion, och spelet ser tråkigt ut :P.
Pratar engelska, rasta-flätor, och hip-hop liknande musik. Det är just Hip-hop musiken som får det hela att dra sig mer åt en afro-amerikanskt kultur. Lägg till alla kulturella fel spelet har och det hela känns väldigt amerikanskt gjort, man kan då inte undvika att tänka på att dom har gjort detta bara för att det ska vara "politiskt korrekt". Men vem bryr sig, spelet är fiktion, har alltid varit fiktion, och spelet ser tråkigt ut :P.
Enzio pratar också engelska, var han italiensk-amerikan? Och lyssna på röstskådespelarens brytning i Shadows tycker du att det låter som amerikanska? (Röstskådespelaren är från Zimbabwe)
Edit: Dreadlocks är urgammalt och har använts i kulturer i flera världsdelar, inklusive Afrika. Se https://en.wikipedia.org/wiki/Dreadlocks
Om du väljer att att identifiera dessa endast som rastaflätor så är det ju något man kan ha en åsikt om.
Jag förbereder att stämma Molotov för bytet! Blir helt förvirrad.
Kan ni spärra byte av bild efter viss tid? Uppenbarligen behövs detta, Tack.
Tog ledigt imorgon, det var lite jobbigt det här.
Ni verkar inte förstå.. Assassins Creed har alltid utspelat sig i tidsperioder där man är native till miljön. viking, italienare, native american etc .. Det är enligt mig själva charmen och kärnan i spelen.
Om nästa Assassins Creed utspelar sig i Afrika vill jag inte heller då att MC är en vit britt som råkat hamna där.
Afrika var väl uppdelat i kolonier av t.ex England. Skulle ju passa! Och sen lite Afrikansk hiphop på det 👌
Enzio pratar också engelska, var han italiensk-amerikan? Och lyssna på röstskådespelarens brytning i Shadows tycker du att det låter som amerikanska? (Röstskådespelaren är från Zimbabwe)
Edit: Dreadlocks är urgammalt och har använts i kulturer i flera världsdelar, inklusive Afrika. Se https://en.wikipedia.org/wiki/Dreadlocks
Om du väljer att att identifiera dessa endast som rastaflätor så är det ju något man kan ha en åsikt om.
Med tanke på de alla kulturella felen som finns, en aktiv Hollywood skådis, hip-hop liknande musik, samt dread-locks som inte Yasuke hade vad vi vet, så får jag ett starkt intryck av att det är en afro-amerikansk vision utav Yasuke, mer så än en historisk representation, något Ubisoft själva har påpekat att det inte är.
Jag kan inte läsa detta utan att höra FarbrorBarbro's röst.
"Det finns inga genvägar till det perfekta inlägget"
I övrigt håller jag med om farbrors analys. Mättnadens uppgivenhet har skapat en kollektiv åsiktspöbel som snart upprör sig över varenda storm i världens vattenglas. Men bara i en timma eller tre minuter, till dess att nästa storm dyker upp i flödet. Vare sig något vi behöver skämmas för eller känna stolthet över. It is what it is.
, samt dread-locks som inte Yasuke hade vad vi vet,
Är du såhär engagerad över hårstilar på alla historiska karaktärer i spel eller blev det bara viktigt nu?
Det som har varit mest underhållande med spelet, är skitstormen det har varit om Yasuke på wikipedia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Yasuke
Där kan vi snacka om ett edit krig mellan folk.
Ubisoft har varit så jävla klumpiga med det här.
Tydligen ska de ha ändrat storyn rejält ifrån vad spelet skulle ha varit ursprunligen.
Nostalgia is a hell of a drug Benny.
Är du såhär engagerad över hårstilar på alla historiska karaktärer i spel eller blev det bara viktigt nu?
Det är när allt läggs samman, inte en enskild sak utanför sitt sammanhang.
Det är när allt läggs samman, inte en enskild sak utanför sitt sammanhang.
För mig är det en praktisk fråga.
Ska man ha hjälm på sig är det ett konstigt val.
För att inte tala om att det kan ses som stereotypiskt och som kulturellt opassande för japanerna.
Att försöka vinkla det mot att det skulle ha med etnicitet att göra tycker jag är sunkigt.
För att inte tala om att det kan ses som stereotypiskt och som kulturellt opassande för japanerna.
Att försöka vinkla det mot att det skulle ha med etnicitet att göra tycker jag är sunkigt.
I sitt hela så handlar det för mig att dom skapar en "svart" protagonist som har funnits på riktigt med nutida Amerikanska kulturella drag, USA har en osund och en naiv bild på världens mörkhyade människor, vissa Afrikaner själva är inte så förtjusta i dom, det är kulturer som Hip-Hop eller som den extrema politiska BLM rörelsen som har satt sina fästen. Men det är subjektivt. Kanske har jag fel, men det är så jag ser på det hela. Jag hade spelat det ändå om inte spelet hade sett så likadant ut som alla de andra.
Att ha hjälm och dreadlocks är väl inget problem? Funkar perfekt för Lewis Hamilton i Formula 1.
Dreadlocks är hör inte till en specifik kultur eller etnicitet och att ni kopplar det med Afro-amerikaner borde inte vara utvecklarnas problem. Dreadlocks verkar populärt bland unga i Japan så opassande är det inte.
Att ha hjälm och dreadlocks är väl inget problem? Funkar perfekt för Lewis Hamilton i Formula 1.
Dreadlocks är hör inte till en specifik kultur eller etnicitet och att ni kopplar det med Afro-amerikaner borde inte vara utvecklarnas problem. Dreadlocks verkar populärt bland unga i Japan så opassande är det inte.
Fast spelet är ju inte baserat i nutida Japan.
Såvitt jag förstått har hårstilen sitt ursprung i Afrika.
Förstår inte varför du ens nämner afro-amerikaner, Yasuke var en afrikansk man.
Att ha en Kabuto och dreadlocks är väl inte omöjligt men är det praktiskt?
I mångt och mycket vill man väl ha bästa möjliga skydd utan att behöva lägga till extra steg för att få likvärdigt eller i värsta fall sämre skydd.
Fast spelet är ju inte baserat i nutida Japan.
Såvitt jag förstått har hårstilen sitt ursprung i Afrika.
Förstår inte varför du ens nämner afro-amerikaner, Yasuke var en afrikansk man.
Att ha en Kabuto och dreadlocks är väl inte omöjligt men är det praktiskt?
I mångt och mycket vill man väl ha bästa möjliga skydd utan att behöva lägga till extra steg för att få likvärdigt eller i värsta fall sämre skydd.
Eftersom du hoppade in i diskussion antog jag att du hade läst resten. Nils45 skrev om afro-amerikaner och att Yasuke var afro-amerikan, därför skrev jag om det. Men eftersom Yasuke är från Afrika så är det inte konstigt att han har dreadlocks.
Ser inte varför det skulle vara mer opraktiskt än knuten på håret som var vanligt bland japanska män på den tiden.
Eftersom du hoppade in i diskussion antog jag att du hade läst resten. Nils45 skrev om afro-amerikaner och att Yasuke var afro-amerikan, därför skrev jag om det. Men eftersom Yasuke är från Afrika så är det inte konstigt att han har dreadlocks.
Ser inte varför det skulle vara mer opraktiskt än knuten på håret som var vanligt bland japanska män på den tiden.
Jodå, jag läste Nils45s inlägg. Det jag gav var mitt perspektiv kring dreadlocks i hjälm.
Jodå, jag läste Nils45s inlägg. Det jag gav var mitt perspektiv kring dreadlocks i hjälm.
Är frisyr + hjälm alltid ett problem i spel för dig eller är det bara nu det är ett problem?