Epic är på grön kvist efter uppsägningarna – Fortnite rekordpopulärt

Robot
Epic är på grön kvist efter uppsägningarna – Fortnite rekordpopulärt
Medlem

Gissar att det är ödet och inte uppsägningarna, som gör att det går bra. Hoppas dom inte tror tvärtom.

Medlem

Vad jag förstog planerar dom att göra Unreal engine mer "öppet"
Gör man ett spel eller nått kan man släppa det på flera plattformar och även i fortnite.
Gör man content i unreal engine tex karaktärer i fortnite kan man även använda samma karaktär i annat UE spel och det man köper i ett ska kunna användas i ett annat osv.
Sweeney beskrev det som ett "Metaverse".

Han sa också nått om att stora högbudget spel inte säljer idag men att mer eller mindre "sociala spel" går bra.

Sen fortsätter dom domstolskriga mot apple

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas att det fortsätter gå bra. Älskar i vilket rasande tempo de utvecklar Unreal Engine.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Det glädjer mig! Epic gör mycket för spelindustrin!

Flakmonkey

Tänk om de skulle kunna lägga någon promille av sin omsättning på att göra klart Unreal Tournament som var i evighetsalpha. Eller åtminstone hålla spelen vid liv. Lär ju inte hända, men när jag såg den här så fick man ju lite av hoppet tillbaka, varför ha med det i Secret Level om man inte har något intresse av att göra något vettigt med IPet?

Medlem

Låter ju som att man borde hamna hos Lyxfällan om man inte får ihop ekonomin med en pengamaskin som Fortinte.

Medlem

Ett varsel om dagen sätter drag i garnen...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sure Sure, ganska nyligen så sa Epic att dom hade det svårt att gå plus med affären
Men jag antar att sparka en drös med människor, skita i att utveckla sin affär, inte skapa något nytt bara mata sig själv med barns pengar från fortnite.....

Skulle vara förvånande om dom inte sparade in lite cash då

(OT, Snubben börjar mer och mer se ut som Jeffrey Dahmer....är vi säkra på att han dog i fängelset?)

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av Molotov:

Han sa också nått om att stora högbudget spel inte säljer idag men att mer eller mindre "sociala spel" går bra.

Ja, läste allt han sa. Vet inte varför FZ inte hoppade på bollen och gjorde en nyhet om det resonemanget -- insta 100+ kommentarskrig! 😅

Men skämt åsido, har ibland lite svårt för karln men han har helt rätt i att live service är framtiden för AAA gaming. Trots vissa högprofilerade floppar är det där de stora pengarna (och spelarna) finns. Siffrorna ljuger inte...

Som tur är finns ju indies och mindre spelhus kvar för oss gamla nördar som föredrar spel av den gamla skolan.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja, läste allt han sa. Vet inte varför FZ inte hoppade på bollen och gjorde en nyhet om det resonemanget -- insta 100+ kommentarskrig! 😅

Men skämt åsido, har ibland lite svårt för karln men han har helt rätt i att live service är framtiden för AAA gaming. Trots vissa högprofilerade floppar är det där de stora pengarna (och spelarna) finns. Siffrorna ljuger inte...

Som tur är finns ju indies och mindre spelhus kvar för oss gamla nördar som föredrar spel av den gamla skolan.

Ja "riktiga spel" kommer ju inte försvinna.
Många måste bara våga hitta nya favoriter.
Många viftar bort nischade spel, AA och indie alldeles för snabbt och sen säger man att man lessnat på nya spel för det kommer inget bra.
Men det kommer spel som är som dom gamla spelen fast bättre

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Finns inget tristare än när AAA-spel annonseras på Unreal Engine. Vad den möjliggör är imponerande men det är en sorglig trend att så många AAA-spel hoppar på det tåget. I grund och botten är ändå motorn och olika sätta att lösa fundamentala byggstenar något som ger väldigt olika typer av upplevelser. Alltför ofta nu kan man se rena trippel-A produktioner som använder samma fysisk, kollisioner, nätkod osv vilket resulterar i exakt samma pros och cons som andra spel. Man spar helt enkelt in rätt mycket stålar på att inte behöva massa resurser på motor-kod, men det märks också rätt ofta.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tänk om de skulle kunna lägga någon promille av sin omsättning på att göra klart Unreal Tournament som var i evighetsalpha. Eller åtminstone hålla spelen vid liv. Lär ju inte hända, men när jag såg den här så fick man ju lite av hoppet tillbaka, varför ha med det i Secret Level om man inte har något intresse av att göra något vettigt med IPet?

https://www.youtube.com/watch?v=0T28j36azQA

Håller med till tusen. Både UT och Quake har dött ut och det är bannemig skandal då dom serierna i princip lade grunden för den moderna fps-scenen! Främst MP men såklart även SP! Med UT gissar jag att dom är rädda att ta resurser o konkurrera med skitspelet Fortnite vilket är tragiskt

Medlem

Så vad händer när kidzen inte längre spelar Fortnite ?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tänk om de skulle kunna lägga någon promille av sin omsättning på att göra klart Unreal Tournament som var i evighetsalpha. Eller åtminstone hålla spelen vid liv.

Jag hade gärna velat köra ett nytt Unreal singeplayer spel. ID software får gärna släppa singelplayer Quake.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag hade önskat att de utvecklade sin ganska värdelösa klient.

Medlem
Skrivet av WargH:

Hahaha, nej.
Det kommer inte hända.

Använd Heroic Game Launcher istället om du är tvungen att använda Epic's spel.
Rätt skrattretande att ett sånt projekt har mer funktioner än EGS.

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av lonian:

Med tanke på hur mycket resurser de lägger på "Unreal Engine for Fortnite" tror jag att de satsar på att Fortnite ska bli lite som Roblox. Forever alive genom användarnas kreationer.

Såg på deras stream i tisdags att de redan betalat ut över 400 mille till kreatörer som gör spel i Fortnite. Så den satsningen verkar gå hyffsat bra.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Testpilot
Skrivet av lonian:

Det är anledningen att man satsar hårt på Unreal-motorn, inte bara för spel, utan även filmindustrin. Det är varför butiksfronten är existensberättigad, trots att den gått back sedan start i princip. Det är exakt den tanken som gör att man redan idag börjar bolla tankar och idéer för hur Fortnite ska öppnas upp mer att bli som Roblox.

Förr eller senare kommer Fortnite som BR-spel och kassako att förtvina, och då gäller det att ha andra etablerade och "oersättliga" saker på marknaden som kan ta över, även om det är flera andra projekt på mindre skala, istället för ett enda stort likt hur Fortnite ser ut idag.

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >

Skrivet av Molotov:

Ja "riktiga spel" kommer ju inte försvinna.
Många måste bara våga hitta nya favoriter.
Många viftar bort nischade spel, AA och indie alldeles för snabbt och sen säger man att man lessnat på nya spel för det kommer inget bra.
Men det kommer spel som är som dom gamla spelen fast bättre

Heeehhlt medhåll! Skulle säga att det finns så jäkla mycket bra mindre produktioner och indie-titlar idag så att man kan äta gott som gamer utan att nånsin smaka på AAA, om man nu vill det.

Skrivet av lonian:

Fortnite lär finnas kvar i många år till och den dagen det försvinner spelar de säkert... Fortnite 2

Gen
Medlem
Skrivet av WargH:

Nej! Det är mycket viktigare att ge bort gratisspel och på det sättet "köpa sig till" fler användare. Men eftersom spelen kostar Epic mycket pengar så behöver det slutligen säga upp personal. Precis så man gör korrekt business!

/s

Medlem
Skrivet av Gen:

Nej! Det är mycket viktigare att ge bort gratisspel och på det sättet "köpa sig till" fler användare. Men eftersom spelen kostar Epic mycket pengar så behöver det slutligen säga upp personal. Precis så man gör korrekt business!

/s

Epic och andra spelutvecklare ger ofta bort spel gratis som en del av en marknadsföringsstrategi, där syftet är att lyfta fram ett annat spel eller en hel spelserie. Om en spelare får ett spel gratis och gillar det, finns det en stor chans att denne kommer att sprida ordet till andra, vilket fungerar som en effektiv och relativt billig form av reklam. Det handlar alltså om mer än att bara ge bort spel; det är en strategi som kan skapa långsiktig exponering och engagemang.

Medlem
Skrivet av Bloodberet:

Epic och andra spelutvecklare ger ofta bort spel gratis som en del av en marknadsföringsstrategi, där syftet är att lyfta fram ett annat spel eller en hel spelserie. Om en spelare får ett spel gratis och gillar det, finns det en stor chans att denne kommer att sprida ordet till andra, vilket fungerar som en effektiv och relativt billig form av reklam. Det handlar alltså om mer än att bara ge bort spel; det är en strategi som kan skapa långsiktig exponering och engagemang.

Inte bara det, om en spelare har alla spel på Steam varför då köpa något på Epic? Genom att Epic ger bort en massa spel så försvinner den bariärren för en del. Förutom då gruppen som verkligen, verkligen inte klarar av mer än en launcher.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Inte bara det, om en spelare har alla spel på Steam varför då köpa något på Epic? Genom att Epic ger bort en massa spel så försvinner den bariärren för en del. Förutom då gruppen som verkligen, verkligen inte klarar av mer än en launcher.

Jag hör till den ensamma skaran som gick över till EGS så fort jag bara kunde. Har aldrig gillat Steam sen det kom och tog över marknaden, det är för kluttrigt, dålig UX och har massa funktionalitet som jag inte vill ha.

Jag vill bara kunna gå in i en snabb klient med ren och tydlig design och starta mitt spel, inget mer.

Ungefär samma jobb som skrivbordet i Windows hade förr.

signatur

IDKFA

Medlem

så jävla tråkigt med UE. Alla spel kommer se exakt likadan ut tillslut.
Hoppas på att utvecklare fortsätter med sina egna Game Engines.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jag hör till den ensamma skaran som gick över till EGS så fort jag bara kunde. Har aldrig gillat Steam sen det kom och tog över marknaden, det är för kluttrigt, dålig UX och har massa funktionalitet som jag inte vill ha.

Jag vill bara kunna gå in i en snabb klient med ren och tydlig design och starta mitt spel, inget mer.

Ungefär samma jobb som skrivbordet i Windows hade förr.

Kör med legendary under linux, så inte en grafisk klient så långt ögat kan se (annat än då Rockstar Club och liknande), bara för mig att köra ett skript. Hur trevligt som helst.

1
Skriv svar