Diskutera – Din drömuppföljare är...

Gnällkuk

Jadu, känns lite som att önska bajs? Andelen spel som fått uppföljare senaste decenniet som inte varit en besvikelse är ju extremt få

Uppföljare: 7 days to die 2
Remake/Remaster blir det jag alltid tjatar om, Ignition!

Får hoppas att det inte går 11 år mellan första alphan och 1.0 för uppföljaren dock…

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Chrono Trigger 2 i stil med Sea of Stars. Chrono Cross var inte lika bra. Gillar inte "random" battles.

Det som Chrono Trigger gjorde bra är att striderna var på samma karta som man utforska på.

Chrono Cross har ju också fienderna fullt synliga på kartan så att det går att undvika dom om man vill eller kan (vissa måste du slåss mot för att ta dig förbi, men dom syns ändå på kartan).
Så vet inte vad för spel du spelat isåfall.

signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Simon the Sorcerer 3, inte den katastrofala Simon the Sorcerer 3D.

Medlem

Darksouls 4 elden ring 2 bloodborne 2 fast helst något helt nytt ip från mina favoriter på from software. Annars en ny mp shooter att hoppa in i. Har inget som lyckats sätta klorna i mig på ett par år.. Håller tummarna på battlefields fortsättning även om tro och hypemätare ligger på -1 av 10.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Chrono Cross har ju också fienderna fullt synliga på kartan så att det går att undvika dom om man vill eller kan (vissa måste du slåss mot för att ta dig förbi, men dom syns ändå på kartan).
Så vet inte vad för spel du spelat isåfall.

Det jag menar är att när man möter en fiende så blir det en laddnings skärm och man teleporteras till en Battle Screen där du ska slåss mot dom och sen när man är klar ska vanliga utforsknings kartan laddas. Inte alls samma som i Chrono Trigger eller Sea of Stars. Lirade nog 10-15 timmar av Chrono Cross men blev less på alla strider som ska laddas.

signatur

Den som vet vet.

Medlem

1. Hidden and Dangerous 3 (Vem äger det nu mera?)
2. Cyberpunk 2
3. RDR 3

signatur

"Kebab?"
Specs: Intel Core i9-13900F, Nvidia GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, 5120 x 1440, 240Hz.

Medlem

Mitt favoritspel till PS2 är Gradius V, så jag ser gärna en uppföljare till det spelet. Ett slut på Shenmue-sagan vore gött. Half-Life 3 är en våt dröm och några av mina favoritspel till PS3 är MotorStorm-spelen som jag gärna skulle vilja se en 60 fps-patch till eller en uppföljare. En barndomsdröm jag alltid haft är fler banor till Super Mario 64. Och det här kommer jag på spontant, tänker jag efter lite lär jag komma på många spel till.

Medlem

Tack för det tipset 😀.
Det har jag spelat.

Medlem

Covert Action!

Spionspelet som Sid Meier gjorde mellan typ två andra superspel men som inte riktigt slog.

Samla bevis genom buggning, bryta sig in o fota papper, dekryptera meddelanden, spana på byggnader efter skumt folk, skugga deras bilar osv... det var och är fortfarande helt unikt... vore najs med en modernisering... Sid...kom igen.

Medlem

1. Red Dead Redemption 3
2. Elden Ring 2
3. Dead Cells 2
4. Breath of the Wild/Tear of Kingdoms ny värld/spel

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Det jag menar är att när man möter en fiende så blir det en laddnings skärm och man teleporteras till en Battle Screen där du ska slåss mot dom och sen när man är klar ska vanliga utforsknings kartan laddas. Inte alls samma som i Chrono Trigger eller Sea of Stars. Lirade nog 10-15 timmar av Chrono Cross men blev less på alla strider som ska laddas.

Ah okej, det du beskriver har ju dock inget med random battles att göra (vilket var vad du skrev).
Jag har själv inget problem att dom kör separat "arena" för fighterna, det gör att modellerna för fienderna kan vara betydligt mer detaljerade i fighterna och betydligt enklare på kartan (vilket förmodligen sparade mycket minne osv på original-PSX).
Finns en del bossar i spelet som ser ut att kunna platsa på PS2 med sin detaljrikedom iaf.
Men att spela spelet på original-PSX på CD så är laddtider verkligen inte njutbara, det gällde i stort sett alla spel på plattformen

signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Ah okej, det du beskriver har ju dock inget med random battles att göra (vilket var vad du skrev).
Jag har själv inget problem att dom kör separat "arena" för fighterna, det gör att modellerna för fienderna kan vara betydligt mer detaljerade i fighterna och betydligt enklare på kartan (vilket förmodligen sparade mycket minne osv på original-PSX).
Finns en del bossar i spelet som ser ut att kunna platsa på PS2 med sin detaljrikedom iaf.
Men att spela spelet på original-PSX på CD så är laddtider verkligen inte njutbara, det gällde i stort sett alla spel på plattformen

Haha sant. Kommer ihåg när jag spelade Legacy of Kain Blood Omen på ps1 och att bara komma in i menyn var en 10-15 sekunders laddnings skärm.

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Medlem
Skrivet av B-itta:

Witcher 4?

(ett av dem jag också ser mest fram emot)

+ Cyberpunk 2

Precis, Witcher 4 skulle det ha stått

Medlem
Skrivet av Herr_Haubitz:

Aaahh ni har redan i bilden visat vad jag önskar mig. Ett Full Throttle 2! Fanns ju ett som påbörjades med lades sedan ner, besvikelsen var enorm!

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tex Murphy... 7?

10 år sedan Tesla Effect nu.

Det dom visa av FT2 var inte särskilt lovande enligt mig men hade ju givetvis spelat det ändå. En uppföljare i samma värld skulle kunna bli riktigt kul.

Tesla Effect var riktigt bra (utom sista pusslet) så skulle inte heller tacka nej till ännu ett Tex Murphy spel.

Skriv svar