Systemkraven för Civilization VII har släppts
Tur att de skriver ut fps på ett spel som troligen funkar lika bra i 2 fps...
Nja det är ganska trevligt att ha i alla fall 60 fps när man panorerar över kartan. Testa att använda en skärm inställd till 30hz en stund så lär du märka att det är en dålig upplevelse även i vanlig ”Windows” miljö.
Men visst du lär ju kunna prestera på samma nivå även om spelet ligger runt 2 fps om du står ut med det.
Måste säga att jag tycker ultra kraven sticker ut. Lite oväntat för mig att ett spel av civs klass på ultra skulle kräva en dator som kostar mer en 20k.
Edit: efter lite eftertanke är det väl till 90% 4k som skapar de kraven.
Nja, processorn borde inte vara kopplad till 4K. Eller? Känns som ett ganska stort steg mellan recommended och ultra på processorn. I ett FPS kanske man kör mycket mer fysik på processorn vid ultra, men i civ?
Nja, processorn borde inte vara kopplad till 4K. Eller? Känns som ett ganska stort steg mellan recommended och ultra på processorn. I ett FPS kanske man kör mycket mer fysik på processorn vid ultra, men i civ?
Jo jag orkade inte fortsätta editera, men ja känns helt klart som höga krav för ultra, men det jag reagerade mest på var grafikkortet.
Processor kravet är också högt, men kan jag väl lite förstå utifrån speltypen, vi är många som vet hur segt det kan gå i endgame civilization.