Vad i he..vete 😡har hĂ€nt med rewards systemet??

Medlem

Kom detta upp nu igen alltsĂ„? 😡

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag menade att du gick frÄn och tumme upp till en arg smiley i inlÀgget.

Nej tack. Jag har sÄ god ekonomi att jag hellre lÀgger tiden pÄ annat. Men jag hoppas att de inte stryper rewardsen mer för din skull, dÄ det verkar vara av ett enormt ekonomiskt intresse för dig.

Ok 👍

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kom detta upp nu igen alltsĂ„? 😡

De har Àndrat reward points systemet. JÀller vÀl Àven pc Game passet med.

Medlem

Jag försvarar Guld lite hÀr, jag har testat systemet och det fungerar vÀldigt bra. SÄ lÀnge du anvÀnder xbox och bing sÄ Àr det vÀldigt lÀtt att fÄ poÀng, jag har betalat mÄnga mÄnaders gratis Xbox Gamepass Ultimate + Diablo IV Premium Battle Pass med rewards poÀng.

Du fÄr poÀng genom att bara starta appen varje dag, spela i 10-15 min pÄ pc/xbox och att trycka pÄ 3 lÀnkar varje dag i bing och söka. Samlar nÄgra hundra poÀng varje dag och gamepass kostar 12000 poÀng och D4 BP 9000, du hinner fÄ ihop mer Àn det / mÄnad utan speciellt mycket anstrÀngning.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

De nya förÀndringarna ser lovande ut. Tyckte det var lite kul att försöka ta en achievement varje dag, men det ledde ocksÄ till att om man tog flera pÄ en dag sÄ kÀndes det lite som slöseri.

Medlem
Skrivet av Guld:

Va? Fattar inte ett dugg vad du menar. Men iallafall Rewards samlandet fortsÀtter. Jag tror inte de vÄgar strypa mer pÄ reward poÀngen Àn sÄ hÀr. Gör de det dÄ Àr det inte vÀrt att samla. Som det Àr nu sÄ kommer det nog inte ta sÀrkilt lÄng tid att komma upp till en 500 hundring eller mer i pengar.
Med det nya multiplikator systemet sÄ kommer nog pengarna rulla in nÀr man startar ett spel varje dag ha ha ha.
Börja samla du med 👍 MĂ„nga gör det. Inget att skĂ€mmas över 👍

Reddit har rÀknat och det nya systemet kommer ge mer poÀng nÀr du maxat multiplikatorn.

Medlem
Skrivet av PĂ„skmust:

De nya förÀndringarna ser lovande ut. Tyckte det var lite kul att försöka ta en achievement varje dag, men det ledde ocksÄ till att om man tog flera pÄ en dag sÄ kÀndes det lite som slöseri.

Var som max 8-9 st i mÄnaden. BÀsta var att ha spel med enkla achievements enbart för Rewards.

Medlem

Veckovis konsolbonus gav mig fortfarande 275p istĂ€llet för det nya 175p. 😁

Om man laddar ett game pass spel via Cloud Gaming appen pĂ„ mobilen sĂ„ registreras dagarna för multiplikatorn samt "Hitta ett GP spel". Nu blev det nya systemet genast bĂ€ttre Ă€n det gamla. 😁

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Reddit har rÀknat och det nya systemet kommer ge mer poÀng nÀr du maxat multiplikatorn.

Ja jo det förstĂ„r man ju. Som jag fattat det sĂ„ fĂ„r man 100 poĂ€ng i slutet pĂ„ första veckan nĂ€r multiplikationen Ă€r pĂ„ ×1. Och dĂ€refter x2 x3 x4. Jag tror x4 Ă€r max eller?
Men i alla fall sÄ blir x 4, 400 reward poÀng i slutet pÄ varje vecka om man hÄller serien igÄng genom att slÄ pÄ ett spel varje dag.
Det blir 1600 reward poĂ€ng i slutet pĂ„ varje mĂ„nad dĂ„ nĂ€r det Ă€r 4 veckor i mĂ„naden 😃
Sen fÄr man Àven ytterligare 175 poÀng med veckovis konsol bonus nÀr man spelar 5 dagar i 15 minuter i rad.
Detta blev ju mycket bĂ€ttre mot hur det var tidigare👍😃

Sen har man bing reward poÀng pÄ 210 poÀng varje dag om man anvÀnder den med genom att söka pÄ nyheter.
Plus 1000 reward poÀngen med som tyvÀrr tar lite lÀngre tid att komma till.
Jo förresten sĂ„ har bing ocksĂ„ en slags serie man ska försöka hĂ„lla vid liv genom att söka nĂ„got och titta pĂ„ nyheter. Det börjar med 45 reward poĂ€ng och max Ă€r 150 poĂ€ng som man ska sen försöka hĂ„lla vid liv 👍

Medlem

Det Àr ÀndÄ lite fint att heta Guld och vara sÄ investerad i ett belöningssystem.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Veckovis konsolbonus gav mig fortfarande 275p istĂ€llet för det nya 175p. 😁

Om man laddar ett game pass spel via Cloud Gaming appen pĂ„ mobilen sĂ„ registreras dagarna för multiplikatorn samt "Hitta ett GP spel". Nu blev det nya systemet genast bĂ€ttre Ă€n det gamla. 😁

Ja det blev samma för mig med att jag fick 275 reward poÀng istÀllet för det nya 175 reward poÀngen genom veckovis konsol bonuset?
FÄ se hur lÀnge det Àr sÄ. Det Àr vÀl förmodligen nÄgon bugg av nÄtt slag som kanske fixas lÀngre fram.

Medlem

AngÄende hur folk missbrukat reward sökningar Àr vÀl genom att ladda hem en app som automat söker pÄ bing sÄ slipper man göra det sjÀlv.

signatur

Jag Àr introvert och Àlskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

AngÄende hur folk missbrukat reward sökningar Àr vÀl genom att ladda hem en app som automat söker pÄ bing sÄ slipper man göra det sjÀlv.

Ok. Men det tar inte lĂ„ng tid att göra Bing reward poĂ€ng utmaningarna varje dag. NĂ€r man söker exempelvis dĂ„ söker man ju bara pĂ„ en bokstav eller ett ord som t i h b m frĂ„n jag dörr boll osv. Man sitter ju inte och funderar Hmmm vad ska jag söka nu 20 gĂ„nger i rad vilket kommer ta mycket lĂ€ngre tid 😂

Medlem
Skrivet av Guld:

Ok. Men det tar inte lĂ„ng tid att göra Bing reward poĂ€ng utmaningarna varje dag. NĂ€r man söker exempelvis dĂ„ söker man ju bara pĂ„ en bokstav eller ett ord som t i h b m frĂ„n jag dörr boll osv. Man sitter ju inte och funderar Hmmm vad ska jag söka nu 20 gĂ„nger i rad vilket kommer ta mycket lĂ€ngre tid 😂

Var lite försiktig med det. Gjort sÄ och delvis spÀrrat att jag fÄtt poÀng i tex en kvart, och dels fÄtt varningsmeddelande att sprida ut mina sökningar.
LÀst om folk som stÀngts av frÄn systemet pga för snabba sökningar med.
Det som gjort mig alltmer avtÀnd pÄ att söka..

Medlem

Jag maxar sÀllan sökningarna men nÀr jag gör det sÄ brukar jag anvÀnda mikrofonen och bara sÀga random saker som jag hör eller lÀser medans jag gör nÄgot annat. KÀnns bÀttre Àn att bara spamma nonsens och tar inte lÄng tid heller.

Medlem

Orkar inte göra sÄ mycket bingsökningar i rad. Men jag kikar pÄ nyheter osv dÄ det faktiskt ger nÄgonting. Man skulle dock sÀkert kunna programera en bot som gör bingsökningar över hela dagen sÄ att man inte blir bannad.

signatur

Jag Àr introvert och Àlskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Var lite försiktig med det. Gjort sÄ och delvis spÀrrat att jag fÄtt poÀng i tex en kvart, och dels fÄtt varningsmeddelande att sprida ut mina sökningar.

Nu har det lagts till fÀrdiga saker att söka pÄ direkt i appen, det Àr t.o.m en 3-poÀng symbol bredvid. Bara att vÀnta en stund innan man trycker pÄ nÀsta sök för att vara sÀker.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Jag söker manuellt pÄ det sÀttet jag nÀmnde om och har aldrig blivit spÀrrad och aldrig fÄtt varningsmeddelande om att sprida ut mina sökningar

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Nu har det lagts till fÀrdiga saker att söka pÄ direkt i appen, det Àr t.o.m en 3-poÀng symbol bredvid. Bara att vÀnta en stund innan man trycker pÄ nÀsta sök för att vara sÀker.

SÄ var det för mig ett tag men har försvunnit nu.
Förresten tycker jag det Àr dumt om man fÄr varnings meddelanden nÀr man Àr lite snabb i sökningarna, för det Àr ju möjligt att ganska snabbt manuellt utföra ett gÀng sÀtt att samla poÀngen pÄ som de pÄ bing borde sjÀlva veta hur fort man kan samla för hand.

Förresten sÄ tror jag inte man fÄr varnings meddelanden nÀr man söker snabbt manuellt, utan bara de som anvÀnder en fusk app som söker automatiskt supersnabbt fÄr varnings meddelandena.
Det Àr nog en AI som kan skilja pÄ snabbheten för hand jÀmfört mot en app som söker supersnabbt automatiskt.
Jag har sökt snabbt manuellt över 2 Ärs tid i bing och har aldrig fÄtt nÄgon varning eller blivit spÀrrad.

Medlem
Skrivet av Guld:

SÄ var det för mig ett tag men har försvunnit nu.
Förresten tycker jag det Àr dumt om man fÄr varnings meddelanden nÀr man Àr lite snabb i sökningarna, för det Àr ju möjligt att ganska snabbt manuellt utföra ett gÀng sÀtt att samla poÀngen pÄ som de pÄ bing borde sjÀlva veta hur fort man kan samla för hand.

Förresten sÄ tror jag inte man fÄr varnings meddelanden nÀr man söker snabbt manuellt, utan bara de som anvÀnder en fusk app som söker automatiskt supersnabbt fÄr varnings meddelandena.
Det Àr nog en AI som kan skilja pÄ snabbheten för hand jÀmfört mot en app som söker supersnabbt automatiskt.
Jag har sökt snabbt manuellt över 2 Ärs tid i bing och har aldrig fÄtt nÄgon varning eller blivit spÀrrad.

Bara sökt manuellt. FÄtt varning och temporÀr spÀrr. Samt om man gör incheckningar pÄ utlandsresan kan man ocksÄ bli bannad.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Bara sökt manuellt. FÄtt varning och temporÀr spÀrr. Samt om man gör incheckningar pÄ utlandsresan kan man ocksÄ bli bannad.

Du mĂ„ste ha en jĂ€kla otur eller sĂ„ kan det bero pĂ„ nĂ„got annat? Det kanske beror pĂ„ vad du har för mobil? Eller kanske nĂ€r man söker genom pc dĂ„ kanske Bing kan spĂ„ra en lĂ€ttare?đŸ€” Ingen aning?

Men du, nu tror jag vet varför jag har klarat mig frÄn varningar. Jag raderar alltid historiken pÄ en gÄng efter jag utfört alla reward poÀng uppdragen.
Det kan vara svaret?

Skriv svar