Diablo IV: Vessel of Hatred
Första expansionen passar perfekt för dig som redan är nöjd.
Blir ett köp lite senare i år, sitter utan PlayStation 5 just nu, i väntan på Pro-modellen.
Men jag har inte heller brytt mig om storyn i några av Diablo-spelen. Det är att komma till högsta lvl och perfekta sin karaktär som är roligt. Det blir väl ytterligare 1000 timmar innan nästa expansion hinna komma.
00:00:02:42
Hade hoppats på att Vessel of Hatred skulle vara expansionen som verkligen lyfte spelet, la till gott om content och gjorde det riktigt bra.
Som Reaper Of Souls gjorde för Diablo 3.
Tack för recensionen även om den gjorde mig besviken då jag hade förhoppningar för expansionen.. Nu vet jag att man lika gärna kan skippa den och lägga mina pengar och tid på annat.
-Något saknas
-Obalanserat fortfarande
"Personligen känner jag för första gången i Diablos historia att jag blir lite uttråkad när jag massakrerar monsterhord efter monsterhord."
Summerar D4 i stort tyvärr. Loot-systemet är inte tillräckligt intressant och väldesignat. Men POE 2 släpps i early access i november, är mer peppad på det.
Tråkigt. Jag tycker förvisso att något saknats i D4 från första början, framförallt ett robust och spännande loot-system. Tror inte de kommer få till balanseringen någonsin då D4 ändrar riktning lika ofta som politiker ändrar åsikter och det är alldeles för många system som måste fungera i symbios.
Det gör ont att säga det men föredrar DI-loot-system fortfarande framför D4. Man skulle behöva skrota loot-systemet i D4 och göra om det helt från grunden. Förvisso har D4 blivit bättre med tiden, men känns ibland som de inte vet vad dom håller på med, snarare experimenterar och hoppas att det blir rätt.
Precis som nämnts ovan är expansionen enbart intressant för att få veta hur storyn fortsätter.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Hade hoppats på att Vessel of Hatred skulle vara expansionen som verkligen lyfte spelet, la till gott om content och gjorde det riktigt bra.
Som Reaper Of Souls gjorde för Diablo 3.
Tack för recensionen även om den gjorde mig besviken då jag hade förhoppningar för expansionen.. Nu vet jag att man lika gärna kan skippa den och lägga mina pengar och tid på annat.
Precis som nämnts ovan är expansionen enbart intressant för att få veta hur storyn fortsätter.
Blizzard brukar vara duktiga med expansioner så jag känner mig också rätt besviken. Åtminstone story brukar vara värt expansionen, men här känns även den som skrivet...halvbakad.
"Writer and Fighter"
Jag är förvånad att det känns samma sak då dom precis har infört Diablo 4 2.0 och med expansionen kommer dom göra om svårighetsgraderna helt och hållet
John får gärna rätta mig om jag har fel, men jag får verkligen känslan av att det är just expansionen han recenserar. Han nämner ju ingenting av de hundratals förändringar som kommer i o m 2.0. Min känsla är att han spelat expansionen. Inte att han recenserar det nya end game.
John får gärna rätta mig om jag har fel, men jag får verkligen känslan av att det är just expansionen han recenserar. Han nämner ju ingenting av de hundratals förändringar som kommer i o m 2.0. Min känsla är att han spelat expansionen. Inte att han recenserar det nya end game.
Det är helt sant, jag försöker hålla min text till vad expansionen. Jag spelade nya Citadel (end game grottan) några vändor och så förstås kampanjen. Builden vi fick var också en helt fristående klient med enbart Vessel of Hatred.
"Writer and Fighter"
Jag är mest nyfiken på hur mycket av expansionen vi som inte kommer att köpa den får se. Blizzard tyckte ju att det var en sådan strålande idé med ett live-service open world-spel, såattee...vad kommer vara "låst" till expansionen mer än den nya klassen?`
Blir runor, zoner och mercenaries låsta bakom en betalvägg då?
Jag är mest nyfiken på hur mycket av expansionen vi som inte kommer att köpa den får se. Blizzard tyckte ju att det var en sådan strålande idé med ett live-service open world-spel, såattee...vad kommer vara "låst" till expansionen mer än den nya klassen?`
Blir runor, zoner och mercenaries låsta bakom en betalvägg då?
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Jag är mest nyfiken på hur mycket av expansionen vi som inte kommer att köpa den får se. Blizzard tyckte ju att det var en sådan strålande idé med ett live-service open world-spel, såattee...vad kommer vara "låst" till expansionen mer än den nya klassen?`
Blir runor, zoner och mercenaries låsta bakom en betalvägg då?
Mercs är för de med expansionen. Däremot tror jag zonen och Kurast är där för alla, men det kommer nog inte gå att göra kampanjuppdragen i staden eller de om är specifika för just Vessel of Hatred. Runorna är jag osäkra på. Försökte spela co-op med frugan och då kunde hon vara i Kurast men inte göra uppdragen...
Edit: Ah regionen kommer alltså inte vara med...då var det nog bara något speciellt med vår review-build att jag kunde ta med frugan.
"Writer and Fighter"
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Mercs är för de med expansionen. Däremot tror jag zonen och Kurast är där för alla, men det kommer nog inte gå att göra kampanjuppdragen i staden eller de om är specifika för just Vessel of Hatred. Runorna är jag osäkra på. Försökte spela co-op med frugan och då kunde hon vara i Kurast men inte göra uppdragen...
Edit: Ah regionen kommer alltså inte vara med...då var det nog bara något speciellt med vår review-build att jag kunde ta med frugan.
Tack för snabbt svar...då skulle jag tro att jag är färdig med både Diablo IV och Blizzard för ett bra tag.
Blizzard har gått ifrån allt vad Diablo var. Senaste trailern har dem väldigt opassande "FPS" musik som ska få en taggad istället för vad vi känner Diablo till att vara. Man har gått ifrån CGI cinematic till billiga ingame cinematic. Man pratar uppdateringar som om det var värsta grejen men egentligen är det en nål i en höstack. Ex som påpekat tidigare, looten.
Skulle vara mycket mindre loot drops men bättre, ändå när jag spelade låg det legendaries över hela skärmen så jag inte ens kunde ta upp mer och till slut sprang förbi det. 98% av det är bara massa micro macro med att sälja eller smälta. Nej, gör om looten och itemization 10x mer än vad de gjort.
Ta bort förbannade dynamic leveling också där monster i zonerna levlar ikapp ens egna level, gör ju bara att för varje level man får blir man "sämre" och hittar man ett bra föremål efter många timmars spelande är det bra i några levlar till bara vilket gör att man inte ens vill levla? Idiotiskt system. Låt spelare slå zonerna och känna att de blir starkare. Om spelet också var klokt gjort hade det inte funnits alla dessa "difficulties" som de är tvungna att göra pga obalanserat spel och lathet. Max 3 svårighetsgrader på sin höjd räcker, och de får balansera det rätt istället för att slappt göra nya svårighetsgrader. Tror, precis som med diablo 3, att spelet inte kan lyckas. Har på tok för stora grundläggande fel i designen från början för det. Ja RoS fixade mycket för diablo 3 men inte tillräckligt för att få det populärt så som med de tidigare i serien.
The King is Back
Blizzard brukar vara duktiga med expansioner så jag känner mig också rätt besviken. Åtminstone story brukar vara värt expansionen, men här känns även den som skrivet...halvbakad.
Håller inte med där riktigt.. flera dåliga wow expansioner på rad som bara tar bort mmo aspekten och för spelet mot ett lobby spel.. är inte direkt peppad för denna exp men kan eventuellt bli ett köp senare
Skulle nog vilja säga precis som du skrev i början. Diablo 4 voh passar om man redan är nöjd.
D4 är ju extremt bra casual spel där du inte behöver lägga all vaken tid för ha kul eller progress. Tycker du missar väldigt mycket i din recension och beskrivs mer som ointressant flum.
Dark citadel är ju första gång sen Diablo tittade fram en raid form med wings som WoW naxx eller vilken som. Går ej köra med 1 person bara utan krävs flera. Skitkul väl?
Patch 2.0 tar ju helt klart D4 i helt ny riktning och är en riktig overhaul i både skills,paragorns, gear finns ju inte mycket som dom inte overhaul.
Tycker recensionen var svagt gjord där du bland annat nämner din personliga åsikt om " högkvarteret " mer personligt, bygga ut mm. Är väl inte valheim?
Lite som jag tycker CoD är skit tråkigt men hade varit roligare om man kunde köra stridsvagn. Eller jag hatar Sims men gör en recension på det.
Tycker recension kunde gjorts efter releasen.
Ja att man hellre lirar D3 än D4... det var ord man inte trodde man skulle säga 2012.
Och att man fortfarande helst spelar D2 av hela serien... säger en del vad som hänt med Blizzard.
Finns ju redan D2 resurrection men inte spelar många det, trots denna konstanta D2 är bäst.
D3 var jävligt gungigt vid release men gruppen som sattes ihop för fixa till det fjorde det sjukt bra. Tyvärr kortades deras resa ned till rise of the necromancer men fanns en hel expansion som lades på is där dom i teorin bara plockade ur necron.
D3 är även sjuk repeat GR repeat tills man dör eller vad gör man förrutom det....inget finns, D4 har iaf annamat variation vilket är guld värt. Finns något för alla.
I grund och botten tror jag som alltid att det är spelarnas förväntningar som är det stora problemet. Spel har gått från att vara 10-20 timmars underhållning som du repeterade så ofta som du själv tyckte det var roligt. Nu kräver spelarna att det ska vara roligt, nytt, utmanande (men inte för svårt) i tusentals timmar. Deras build ska vara bäst, men inte för bra och allt ska vara balanserat. Om en klass underpresterar (oavsett om spelaren kör den eller inte) då är utvecklaren sämst i världen. ARPG som helhet är en ekvation som inte går ihop.
Jag har haft skitkul med D4, spelet har i princip blivit bättre för varje säsong sedan det släpptes, men jag har också haft tråkigt. Då har jag tagit en paus och spelat annat. Nu är jag taggad på att återvända. Men jag förväntar mig inte ett botemedel mot tristess fram till 2027 som vissa andra verkar kräva av ett spel idag.