Ett tredjepersonsläge avslöjat till Halo Infinite

Robot
Ett tredjepersonsläge avslöjat till Halo Infinite
Medlem

Här har vi det. Det som Infinite har behövt ända från början för att nå tillbaka till Halo 3s MLG-storhetstid och bli den system seller som Xbox behövt i ett årtionde: tredjepersons-Halo.

🤦

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Detta är INTE Halo...

Detta är Fortnite i Halo skrud...

Medlem

Det var tider....

Medlem

Varför? Kan komma på 0 bra anledningar. Tredje person är ju inte riktigt Halo enligt mig så nej tack.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Detta är INTE Halo...

Detta är Fortnite i Halo skrud...

Precis, man kopierar från nåt som är superpopulärt och hoppas det ska ge fler spelare.

Medlem

Halo är verkligen stendött.

Avstängd

Känns märkligt och fel först, som när tredjepersonsspel får ett FPS läge (tänker GTA5), men sen är det nog ingen big deal, så länge de inte lägger in helt spelförändrande grejer som coverskjutandefunktion.

Skribent
Skrivet av marsipanbröd:

Känns märkligt och fel först, som när tredjepersonsspel får ett FPS läge, men sen är det nog ingen big deal, så länge de inte lägger in helt spelförändrande grejer som coverskjutandefunktion.

In before....

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns som helt fel prioritering att lägga tid och pengar på att ta fram. Är det nån som efterfrågat detta ens?

Medlem

Halo känns väldigt mycket som ett arketypiskt exempel på hur man snabbt och effektivt dödar en franchise genom att ersätta passion för spel med försök till vinstmaximering.

Medlem

Anledningen är väl för att P12:orna ska kunna se sina egna skins.

Skribent
Skrivet av Blinkers93:

Känns som helt fel prioritering att lägga tid och pengar på att ta fram. Är det nån som efterfrågat detta ens?

Nu finns ju läget redan i spelet då man har det i fordondelen, men även när man plockar lös en stationär kulspruta. Så de behöver inte göra några nya modeller eller rörelser. Så tror inte det är så svår och kostsam modifikation.

Men det är ändå lite underlig prioritering. Det håller jag med om.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu finns ju läget redan i spelet då man har det i fordondelen, men även när man plockar lös en stationär kulspruta. Så de behöver inte göra några nya modeller eller rörelser. Så tror inte det är så svår och kostsam modifikation.

Men det är ändå lite underlig prioritering. Det håller jag med om.

Som baxtex skrev är det nog för att skins ska synas. I alla fall om sånt säljs i spelet? Sen är det ju enklare att spela i tredjeperson eftersom du enkelt kan se fiender utan att visa dig själv. ( ogillar det personligen i online spel )

Avstängd
Skrivet av Lilagröt:

Som baxtex skrev är det nog för att skins ska synas. I alla fall om sånt säljs i spelet? Sen är det ju enklare att spela i tredjeperson eftersom du enkelt kan se fiender utan att visa dig själv. ( ogillar det personligen i online spel )

Tycker samma, tänkte inte på det förut, nog för att man inte har så stor fördel av det i Halo, för där kan man väl inte sitta och trycka bakom hörn 90% av tiden och vinna på det. Det är annars bland det jag kan störa mig mest på i onlinespel. Har lagt av att köra vissa spel/spellägen pga det. Rage quittade The Last of Us 1 multiplayer del, som jag annars tyckte var riktigt bra.

Ändrar mig på den här punkten och ställer mig helt emot 3rd person i Halo ändå.

Medlem

Kommer det gå att spela singleplayer delen i tredje person?

Medlem

Urk. Att 343 får fortsätta med Halo är för mig en gåta. De har misslyckats gång på gång sen de tog över serien.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Kommer det gå att spela singleplayer delen i tredje person?

Det står ju i nyheten att detta än så länge enbart gäller Firefight och inte är tillgängligt i kampanjen.

Medlem

Ganska skeptisk... Skapa istället ett originellt och grymt Halo.

Medlem
Skrivet av vamp:

Det står ju i nyheten att detta än så länge enbart gäller Firefight och inte är tillgängligt i kampanjen.

Tack för svar. Jag har ingen aning om vad de olika spellägena i halo heter så jag missade det 🙂

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Urk. Att 343 får fortsätta med Halo är för mig en gåta. De har misslyckats gång på gång sen de tog över serien.

Nja, de ska väl ändå få cred för Halo 4 Cortana.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nja, de ska väl ändå få cred för Halo 4 Cortana.

Sant! Men bara det får de cred för. Men nästan så de inte borde få någon cred då de också gav oss The Weapon

1
Skriv svar